HBO Max presenteert vernieuwde opzet

HBO Max vernieuwt per 11 juni (zoals eerder aangekondigd). Het wordt de plek waar Warner Bros. Discovery in feite HBO Max, Discovery+ en Eurosport samenbrengt.

De reclameversie kost 5,99 euro per maand; een standaardabonnement 9,99 euro per maand en een premiumabonnement 13,99 euro per maand. De sportoptie kost 5 euro per maand extra. Ad Alliance verkoopt de reclames.

De streamingdiensten van Eurosport en Discovery+worden afgebouwd. Mensen kunnen geen nieuw abonnement aflsuiten, en bestaande abonnees worden gemotiveerd zich op HBO Max te abonneren. Bepaalde sportcontent zal niet meer via Eurosport worden aangeboden.

Merken

HBO Max brengt per 11 juni 2024 content van de merken Warner Bros., the DC Universe, HBO Originals, Max Originals, Discovery, TLC, Cartoon Network, Eurosport samen. Oorspronkelijk wilde Warner Bros. Discovery het merk Max hanteren, maar omroep Max heeft deze merknaam geregistreerd voor de Benelux. Op 21 mei 2024 startte Max al in Scandinavië en Spanje alsmede Oost-Europa. De herlancering van HBO Max vindt op 11 juni ook in Frankrijk en Polen plaats.

Vanaf 17 juni is het tweede seizoen van House of the Dragon te zien, daarnaast start 12 augustus Industry. Ook de serie The Franchise zal in het najaar te zien zijn. Verder zijn Max Originals gebaseerd op populaire Warner Bros. Picures-franchises zoals The Penguin, Welcome to Derry (Stephen King’s IT) en de spin-off serie van de blockbusterfilm Dune - Dune: Prophecy in het najaar op HBO Max te zien.

Nederlandse producties

Komiek en acteur Jeroen van Koningsbrugge zal in het najaar 2024 met Urban Explorer te zien zijn, waar hij op reis gaat en op zoek gaat naar afgelegen plekken, gebouwen en constructies.

Ook de reality-serie Eating With My Ex: Going Dutch. In Eating With My Ex: Going Dutch – zal bij HBO Max te zien zijn vanaf augustus.

Verder zijn vanaf augustus Louisa & Rowan: De Italiaanse Bruiloft en vanaf het najaar De Frogers: Happy Campers te zien. Beide producties zijn ook via Discovery en TLC te zien.

HBO Max moet overigens voldoen aan de verplichting om 2,5 procent van de omzet in algemene Nederlande producties te investeren en 2,5 proceent in culturele producties. Die laatste zijn niet gepresenteerd. 30 procent van de producties moet Europees zijn. In Nederland vindt er (vooralsnog) door het Commissariaat voor de Media geen handhaving plaats ten aanzien van deze regelgeving.

Eurosport

HBO Max brengt alle sportrechten van Warner Bros. Discovery samen via de sport-optie waarbij bij van alle tennistoernooien (Australian Open, Roland-Garros, Wimbledon en US Open) alle wedstrijden te zien zijn en ook alle grote Grand Tours wielerwedstrijden, waaronder de Giro d’Italia, Tour de France en La Vuelta a España. Sommige van deze wedstrijden, zoals de Tour de France bij de NPO, zijn ook elders te zien.

Verder zijn de Tour de France Femmes, 24 Hours of Le Mans, Snooker, PGA Golf, alle UFC events en alle grote wintersporten World Championship en World Cup-evenementen te zien.

Olympische Spelen

De volledige live en on-demand aanbod van de Olympische Spelen van Parijs 2024 is automatisch aan elk basis-abonnement toegevoegd, zodat álle HBO Max-abonnees toegang hebben.

Er wordt meer dan 3800 uur aan live content verwacht. Op HBO Max zijn alle olympische sporten live te streamen van begin tot einde, zonder onderbrekingen, en de belangrijkste evenementen zijn met Nederlands commentaar. HBO Max heeft niet de exclusieve rechten, aangezien de NOS ook de rechten heeft, maar HBO Max zal wel alle wedstrijden aanbieden.

HBO Max zal ook een aantal Nederlandse sportprogramma’s uitzenden (in samenwerking met Eurosport), zoals Bonjour Paris en Bonne Nuit, Paris met respectievelijk Herbert Cool en Neal Petersen. Analyses zijn van onder meer Ranomi Kromowidjojo en Jip van den Bos,

Het komisch duo Nesim El Ahmadi & Fraasie (Mirfan Zeqiri) zal dagelijks het programma Medaille Matties maken dat elke avond vanaf 22:00 uur  te zien is.

Foto: Jelle Draper/HBO Max  

www.hbomax.com

www.wbd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Pebble TV omgedoopt in StoryZoo & Friends

04-11-2025 | 15:22:00
De jeugdzender Pebble TV is per 1 november 2025 omgedoopt in StoryZoo & Friends. Het kanaal werd in januari 2025 overgenomen door Jefta Lentz, Johannes Gropp en Marvin Kooij

Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt

04-11-2025 | 09:08:46
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

[DutchMedia Podcast] met Zohair El Yassini over Streamingdiensten Nederland

31-10-2025 | 09:16:56
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Screenforce: Context bepaalt aandacht voor reclames in december

28-10-2025 | 10:23:30
De analyse laat zien dat reclameblokken rond luchtige of humorvolle programma’s meer kijkers vasthouden dan blokken bij serieuze of zware titels
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.