HBO Max presenteert vernieuwde opzet

HBO Max vernieuwt per 11 juni (zoals eerder aangekondigd). Het wordt de plek waar Warner Bros. Discovery in feite HBO Max, Discovery+ en Eurosport samenbrengt.

De reclameversie kost 5,99 euro per maand; een standaardabonnement 9,99 euro per maand en een premiumabonnement 13,99 euro per maand. De sportoptie kost 5 euro per maand extra. Ad Alliance verkoopt de reclames.

De streamingdiensten van Eurosport en Discovery+worden afgebouwd. Mensen kunnen geen nieuw abonnement aflsuiten, en bestaande abonnees worden gemotiveerd zich op HBO Max te abonneren. Bepaalde sportcontent zal niet meer via Eurosport worden aangeboden.

Merken

HBO Max brengt per 11 juni 2024 content van de merken Warner Bros., the DC Universe, HBO Originals, Max Originals, Discovery, TLC, Cartoon Network, Eurosport samen. Oorspronkelijk wilde Warner Bros. Discovery het merk Max hanteren, maar omroep Max heeft deze merknaam geregistreerd voor de Benelux. Op 21 mei 2024 startte Max al in Scandinavië en Spanje alsmede Oost-Europa. De herlancering van HBO Max vindt op 11 juni ook in Frankrijk en Polen plaats.

Vanaf 17 juni is het tweede seizoen van House of the Dragon te zien, daarnaast start 12 augustus Industry. Ook de serie The Franchise zal in het najaar te zien zijn. Verder zijn Max Originals gebaseerd op populaire Warner Bros. Picures-franchises zoals The Penguin, Welcome to Derry (Stephen King’s IT) en de spin-off serie van de blockbusterfilm Dune - Dune: Prophecy in het najaar op HBO Max te zien.

Nederlandse producties

Komiek en acteur Jeroen van Koningsbrugge zal in het najaar 2024 met Urban Explorer te zien zijn, waar hij op reis gaat en op zoek gaat naar afgelegen plekken, gebouwen en constructies.

Ook de reality-serie Eating With My Ex: Going Dutch. In Eating With My Ex: Going Dutch – zal bij HBO Max te zien zijn vanaf augustus.

Verder zijn vanaf augustus Louisa & Rowan: De Italiaanse Bruiloft en vanaf het najaar De Frogers: Happy Campers te zien. Beide producties zijn ook via Discovery en TLC te zien.

HBO Max moet overigens voldoen aan de verplichting om 2,5 procent van de omzet in algemene Nederlande producties te investeren en 2,5 proceent in culturele producties. Die laatste zijn niet gepresenteerd. 30 procent van de producties moet Europees zijn. In Nederland vindt er (vooralsnog) door het Commissariaat voor de Media geen handhaving plaats ten aanzien van deze regelgeving.

Eurosport

HBO Max brengt alle sportrechten van Warner Bros. Discovery samen via de sport-optie waarbij bij van alle tennistoernooien (Australian Open, Roland-Garros, Wimbledon en US Open) alle wedstrijden te zien zijn en ook alle grote Grand Tours wielerwedstrijden, waaronder de Giro d’Italia, Tour de France en La Vuelta a España. Sommige van deze wedstrijden, zoals de Tour de France bij de NPO, zijn ook elders te zien.

Verder zijn de Tour de France Femmes, 24 Hours of Le Mans, Snooker, PGA Golf, alle UFC events en alle grote wintersporten World Championship en World Cup-evenementen te zien.

Olympische Spelen

De volledige live en on-demand aanbod van de Olympische Spelen van Parijs 2024 is automatisch aan elk basis-abonnement toegevoegd, zodat álle HBO Max-abonnees toegang hebben.

Er wordt meer dan 3800 uur aan live content verwacht. Op HBO Max zijn alle olympische sporten live te streamen van begin tot einde, zonder onderbrekingen, en de belangrijkste evenementen zijn met Nederlands commentaar. HBO Max heeft niet de exclusieve rechten, aangezien de NOS ook de rechten heeft, maar HBO Max zal wel alle wedstrijden aanbieden.

HBO Max zal ook een aantal Nederlandse sportprogramma’s uitzenden (in samenwerking met Eurosport), zoals Bonjour Paris en Bonne Nuit, Paris met respectievelijk Herbert Cool en Neal Petersen. Analyses zijn van onder meer Ranomi Kromowidjojo en Jip van den Bos,

Het komisch duo Nesim El Ahmadi & Fraasie (Mirfan Zeqiri) zal dagelijks het programma Medaille Matties maken dat elke avond vanaf 22:00 uur  te zien is.

Foto: Jelle Draper/HBO Max  

www.hbomax.com

www.wbd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027

25-11-2025 | 17:43:00
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's

Ads&Data stopt met verkoop Snapchat en Paramount-aanbod per 2026

25-11-2025 | 16:46:12
Ads&Data stopt met de verkoop van reclame voor Snapchat en de lineaire zenders van Paramount (MTV en Comedy Central) in Vlaanderen

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.