HBO Max presenteert vernieuwde opzet

HBO Max vernieuwt per 11 juni (zoals eerder aangekondigd). Het wordt de plek waar Warner Bros. Discovery in feite HBO Max, Discovery+ en Eurosport samenbrengt.

De reclameversie kost 5,99 euro per maand; een standaardabonnement 9,99 euro per maand en een premiumabonnement 13,99 euro per maand. De sportoptie kost 5 euro per maand extra. Ad Alliance verkoopt de reclames.

De streamingdiensten van Eurosport en Discovery+worden afgebouwd. Mensen kunnen geen nieuw abonnement aflsuiten, en bestaande abonnees worden gemotiveerd zich op HBO Max te abonneren. Bepaalde sportcontent zal niet meer via Eurosport worden aangeboden.

Merken

HBO Max brengt per 11 juni 2024 content van de merken Warner Bros., the DC Universe, HBO Originals, Max Originals, Discovery, TLC, Cartoon Network, Eurosport samen. Oorspronkelijk wilde Warner Bros. Discovery het merk Max hanteren, maar omroep Max heeft deze merknaam geregistreerd voor de Benelux. Op 21 mei 2024 startte Max al in Scandinavië en Spanje alsmede Oost-Europa. De herlancering van HBO Max vindt op 11 juni ook in Frankrijk en Polen plaats.

Vanaf 17 juni is het tweede seizoen van House of the Dragon te zien, daarnaast start 12 augustus Industry. Ook de serie The Franchise zal in het najaar te zien zijn. Verder zijn Max Originals gebaseerd op populaire Warner Bros. Picures-franchises zoals The Penguin, Welcome to Derry (Stephen King’s IT) en de spin-off serie van de blockbusterfilm Dune - Dune: Prophecy in het najaar op HBO Max te zien.

Nederlandse producties

Komiek en acteur Jeroen van Koningsbrugge zal in het najaar 2024 met Urban Explorer te zien zijn, waar hij op reis gaat en op zoek gaat naar afgelegen plekken, gebouwen en constructies.

Ook de reality-serie Eating With My Ex: Going Dutch. In Eating With My Ex: Going Dutch – zal bij HBO Max te zien zijn vanaf augustus.

Verder zijn vanaf augustus Louisa & Rowan: De Italiaanse Bruiloft en vanaf het najaar De Frogers: Happy Campers te zien. Beide producties zijn ook via Discovery en TLC te zien.

HBO Max moet overigens voldoen aan de verplichting om 2,5 procent van de omzet in algemene Nederlande producties te investeren en 2,5 proceent in culturele producties. Die laatste zijn niet gepresenteerd. 30 procent van de producties moet Europees zijn. In Nederland vindt er (vooralsnog) door het Commissariaat voor de Media geen handhaving plaats ten aanzien van deze regelgeving.

Eurosport

HBO Max brengt alle sportrechten van Warner Bros. Discovery samen via de sport-optie waarbij bij van alle tennistoernooien (Australian Open, Roland-Garros, Wimbledon en US Open) alle wedstrijden te zien zijn en ook alle grote Grand Tours wielerwedstrijden, waaronder de Giro d’Italia, Tour de France en La Vuelta a España. Sommige van deze wedstrijden, zoals de Tour de France bij de NPO, zijn ook elders te zien.

Verder zijn de Tour de France Femmes, 24 Hours of Le Mans, Snooker, PGA Golf, alle UFC events en alle grote wintersporten World Championship en World Cup-evenementen te zien.

Olympische Spelen

De volledige live en on-demand aanbod van de Olympische Spelen van Parijs 2024 is automatisch aan elk basis-abonnement toegevoegd, zodat álle HBO Max-abonnees toegang hebben.

Er wordt meer dan 3800 uur aan live content verwacht. Op HBO Max zijn alle olympische sporten live te streamen van begin tot einde, zonder onderbrekingen, en de belangrijkste evenementen zijn met Nederlands commentaar. HBO Max heeft niet de exclusieve rechten, aangezien de NOS ook de rechten heeft, maar HBO Max zal wel alle wedstrijden aanbieden.

HBO Max zal ook een aantal Nederlandse sportprogramma’s uitzenden (in samenwerking met Eurosport), zoals Bonjour Paris en Bonne Nuit, Paris met respectievelijk Herbert Cool en Neal Petersen. Analyses zijn van onder meer Ranomi Kromowidjojo en Jip van den Bos,

Het komisch duo Nesim El Ahmadi & Fraasie (Mirfan Zeqiri) zal dagelijks het programma Medaille Matties maken dat elke avond vanaf 22:00 uur  te zien is.

Foto: Jelle Draper/HBO Max  

www.hbomax.com

www.wbd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame

23-09-2025 | 12:06:00
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

NPO: recordbegroting van 1,2 miljard betekent toch 32 miljoen bezuiniging in 2026

19-09-2025 | 00:36:00
De NPO zal in 2026 in aanloop naar bezuinigingen toch 32 miljoen bezuinigingen doorvoeren. 2026 zal opnieuw een recordjaar worden wat betreft het aan het ministerie van OCW gevraagde geld

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.