
Havas Lemz ontwikkelt merkcampagne Bever
Copy en beelden die aanzetten tot denken
Marjolein Vendrig, Director Marketing bij Bever: "Bij Bever zetten we ons in voor een betere wereld door ons af te zetten tegen de constante overprikkeling van de moderne samenleving. De stroom van prikkels en de verslaving om steeds meer te doen, te kopen en te bezitten, lijkt eindeloos. Daarom pleiten wij voor een radicale omkeer: terug naar wat écht telt. Naar buiten, waar je de rust vindt, jezelf ontmoet, en elkaar weer ziet. Want, zoals we weten: ‘Niemand is een binnenmens’. Buiten zijn maakt je niet alleen gelukkiger en gezonder, maar laat je ook ontdekken wat je écht nodig hebt. En dat is niet altijd 'meer, meer, meer'. Met minder kom je vaak verder, zolang het maar beter is. Dit is precies de boodschap die wij bij Bever willen uitdragen. Met scherpe copy en beelden die je aan het denken zetten, willen we mensen bewust maken van wat ze werkelijk nodig hebben, hoe ze daar beter voor kunnen zorgen, en dat iets wat stuk is, niet meteen kapot hoeft te zijn."
Neuro-onderzoek bewijst kracht van buiten
Het diepere effect van de natuur op ons consumptiegedrag is ook onderzocht samen met neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics. In een experiment is de hersenactiviteit van twee groepen onderzocht. Deelnemers werden blootgesteld aan verschillende omgevingen: groep 1 keek een half uur naar natuurbeelden, terwijl groep 2 stadsbeelden zag. Vervolgens werden beide groepen gescand, terwijl zij reclamebeelden van diverse producten te zien kregen. De hersenactiviteit werd vervolgens geanalyseerd. Daaruit blijkt dat de natuur het brein helpt om koopprikkels te weerstaan.
Buitendomein verder uitbouwen
Tim Claassen, Head of Strategy bij Havas Lemz: "In de afgelopen jaren heeft Bever heel succesvol het buitendomein geclaimd. Met deze ampagne gaan we dit verder uitbouwen. De campagne verlaagt de drempel en moedigt aan om naar buiten te gaan. Zodra je de drukte achter je laat, weg van de ratrace en consumptiedruk, en weer diep ademhaalt, gebeurt er iets in je brein. Buiten zijn brengt het beste in ons naar boven. Het zorgt dat je bewuster kiest wat je koopt en zuiniger bent op wat je al hebt. Erop uitgaan hoeft ook niet ingewikkeld te zijn, het is iets wat de meesten van ons regelmatig doen. Een rondje in het park of genieten van de hei die in bloei staat is even waardevol als bijvoorbeeld hiken in de Ardennen. Om het effect van buiten over te brengen, hebben we documentaire-regisseur Juul Op den Kamp gevraagd om de campagnematerialen te schieten. We zijn samen op pad gegaan met een groep vrienden, een gezin en een stel, vanaf het moment dat ze opstaan tot het moment dat ze echt landen in de natuur. Je ziet hen letterlijk loskomen van de drukte van het dagelijks leven, precies het gevoel dat we willen overbrengen. De documentaire-aanpak leverde meer dan 5 uur aan materiaal op, als basis voor een uitgesproken campagne."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dr. Theiss Naturwaren kiest Havas Media Germany als mediapartner
Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend
De toekomst van influencermarketing
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Optimel Probiotica
Merken gebruiken Valentijn voor betekenisvolle ervaringen
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen