Havas Lemz ontwikkelt campagne voor Geldfit

59 procent van de jongeren kampt met geldstress en betalingsproblemen onder jongeren tussen de 18 en 27 jaar nemen toe. Geldfit is partner van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en biedt advies en hulp aan mensen met geldzorgen, ook via WhatsApp. De campagne van Havas Lemz voor Geldfit, in opdracht van het ministerie, moet ervoor zorgen dat jongeren die hulp ook aangrijpen.  

Ruim de helft van de jongeren geeft aan weleens een onbetaalde rekening of een betalingsachterstand te hebben (bron: ministerie van SZW en Geldfit). En als jongeren in de schulden komen stapelen deze zich vaak snel op. Hoe eerder geldzorgen bij jongeren worden aangepakt, hoe beter ze zijn op te lossen. Maar hoe bereik je hen en hoe zorg je dat ze op tijd hulp zoeken?  

Jongeren hebben geen geldzorgen, ze zitten eventjes ‘krap bij kas’  

Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: “Geldzorgen en schulden zijn woorden die niet resoneren onder jongeren. Ze ervaren het vaak anders, ze zitten ‘even krap bij kas’. Maar stress over geld herkennen ze wél. Dat, en het gegeven dat jongeren direct aangesproken willen worden, willen weten wat ze ergens aan hebben en er meteen wat mee kunnen, vormt de basis van de nieuwe campagne voor Geldfit. In de campagne koppelen we herkenbare ‘geldstress-momenten’ gelijk aan de advies-app van Geldfit. Anders ben je ze alweer kwijt.”   

Geldstress centraal  

Harrolf Staal en Tom Hoefnagels, creatief duo bij Havas Lemz: “Jongeren doen ongeveer alles met hun smartphone. Dus hebben we een online-campagne ontwikkeld met herkenbare momenten, zo realistisch mogelijk, waarin jongeren schrikken van een melding op hun telefoon. Ze krijgen bijvoorbeeld een tikkie, of een pushbericht van de bank dat de betaling van hun zorgverzekering geweigerd is. Geldstress dus. In de campagne koppelen we dit direct aan een duidelijke actie: appen met Geldfit.”

Flinke inzet op social media

De online-campagne wordt ingezet op Instagram, YouTube en Facebook en bestaat uit drie 10-secondenfilmpjes met een WhatsApp-knop die linkt naar de website van Geldfit, waarna je direct met iemand van Geldfit kunt appen.  

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: senior communicatieadviseur Meike Skolnik (ministerie van SZW); teammanager communicatie Marijn Op ’t Land (Geldfit). | Bureau: Havas Lemz | Gedragsbureau: Duwtje | Agency Producer: Havas Rise | Media: Initiative | PR: exPRtease | Productiepartij: MODU | Regie: Joy Heistee | Executive Producer: Emeline Visser-Bakker & Rogier Sol / producer: Mick Brand | DOP: Youp Kruijsdijk | Offline & Online edit: Ishan Qureshi | Geluidsstudio: Soundcircus  | Voice-over: Chiem Vreeken  

www.nl.havas.com

www.geldfit.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

Havas Lemz en Pearle lanceren campagne Er gaat een wereld open

01-09-2025 | 16:36:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van de ontkenningsfases die vaak voorkomen bij mensen met achteruitgaand zicht.

Havas: omzet- en resultaatgroei in eerste helft 2025

30-07-2025 | 12:20:00
Havas heeft in de eerste helft van 2025 een netto omzet van 1,34 miljard euro gerealiseerd. Dat is een stijging van 2,9 procent ten opzichte vorig jaar.

Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

25-07-2025 | 13:26:26
In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika.

Havas wil sneller AI-gedreven organisatie worden

18-06-2025 | 09:47:00
Het in Amsterdam beursgenoteerde Havas heeft aangekondigd zichzelf sneller te willen omvormen tot een AI-gedreven organisatie

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.