Hart Voor De Zaak organiseert Sta op voor Stamcellen Gala

Het Prinses Theater in Rotterdam vormde het decor van de tweede editie van het Sta op voor Stamcellen Gala. De opbrengst bedroeg 130 duizend euro, een verdubbeling ten opzichte van het eerste gala. Het geld wordt ingezet voor de werving en registratie van stamceldonoren.

De cheque werd overhandigd door Ramses Braakman van Hart Voor De Zaak aan Marleen van Amerongen, voorzitter van het Matchis Fonds Stamceldonatie. Tijdens de avond traden onder anderen Sander de Kramer, Martijn Koning en Rob Scheepers op. Hart Voor De Zaak organiseerde het complete evenement, inclusief programma, veiling, gastenlijst en uitvoering.

Fundering voor jaarlijks gala

Ramses Braakman, Managing Creative Director/Owner Hart Voor De Zaak: "We hebben voor Matchis Fonds Stamceldonatie een mooi fundament gebouwd voor een jaarlijks terugkerend gala. Met de opbrengst van gisteravond is de toon gezet voor volgend jaar als we de derde editie gaan organiseren."

Naast de entertainment en fondsenwerving stond ook de toekomst van donorwerving centraal.

Politiek aan zet bij donorwerving

Bert Elbertse, manager donorrelaties en communicatie bij Matchis: "Wat betreft de werving van donoren ligt de bal bij de politiek. Er moet groen licht komen voor het sturen van een officiële wervingsbrief naar iedereen die achttien jaar wordt. Uit onderzoek onder jongeren blijkt dat veertig procent zo’n brief serieus zou nemen."

www.hartvoordezaak.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor Matchis

01-09-2025 | 09:09:00
Met inzet van televisie, radio, social media en outdoormedia is dit een van de grootste wervingscampagnes die Matchis tot nu toe heeft gevoerd.

Ramses Braakman: Merken bouwen begint van binnenuit

12-04-2025 | 09:00:00
Ramses Braakman is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over employer branding, impactvolle campagnes en waarom authenticiteit het verschil maakt

[The List] Kaaps Film

20-02-2025 | 12:18:00
Kaaps Film draait om mensen. Iedereen heeft een verhaal en niet één verhaal is hetzelfde. En wij? Wij brengen die verhalen in beeld.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.