Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

Verzekeraar benadrukt belang van noodbuffer voor zelfstandigen

Hart Voor De Zaak heeft voor verzekeraar ZZUPER een landelijke campagne ontwikkeld die zich richt op zelfstandigen zonder verzekering, met name de zogenoemde Eigen Bazen. Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval. Ook hun partners worden nadrukkelijk aangesproken.

Nederland telt ruim 1,6 miljoen zelfstandigen, waarvan meer dan een miljoen niet verzekerd is tegen ziekte of ongeval. Volgens ZZUPER kiezen veel van hen bewust of onbewust voor niets regelen, omdat een traditionele arbeidsongeschiktheidsverzekering vaak te duur of te ingewikkeld wordt gevonden. Het bedrijf biedt een alternatief in de vorm van een flexibel en betaalbaar vangnet dat een hoog bedrag in één keer uitkeert.

Campagne richt zich op vakmensen én hun partners

De campagne focust op de vakman die weinig bezig is met verzekeringen. Radiospots op zenders als 538 en 100%NL moeten deze doelgroep dagelijks bereiken. Daarnaast wordt ook de partner, vaak degene die het huishouden runt, aangesproken als de rationele stem die nadenkt over zekerheid.

De radiospots schetsen luchtige scenario’s van vette pech en sluiten af met de oproep: Fiks je dikke noodbuffer op zzuper.nl – super met dubbel Z, van ZZP’er, weet je wel. Naast radio worden socialmedia-advertenties ingezet, met herkenbare beelden van vakmensen in hun werkomgeving. Ook is de stijl eenvoudig uit te breiden naar sectoren als zorg en onderwijs.

Strategische keuze voor radio

De campagne ondersteunt de repositionering van ZZUPER, van goedkoop alternatief voor een AOV naar een vangnet voor zelfstandigen die nog niets hebben geregeld. Radio is daarbij het hoofdmedium, omdat dit zowel de vakmensen als hun partners dagelijks bereikt.

www.hartvoordezaak.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor Matchis

01-09-2025 | 09:09:00
Met inzet van televisie, radio, social media en outdoormedia is dit een van de grootste wervingscampagnes die Matchis tot nu toe heeft gevoerd.

Ramses Braakman: Merken bouwen begint van binnenuit

12-04-2025 | 09:00:00
Ramses Braakman is te gast bij Marketing Report TV. Hij vertelt over employer branding, impactvolle campagnes en waarom authenticiteit het verschil maakt

[The List] Kaaps Film

20-02-2025 | 12:18:00
Kaaps Film draait om mensen. Iedereen heeft een verhaal en niet één verhaal is hetzelfde. En wij? Wij brengen die verhalen in beeld.

[Vacatures] Hart Voor De Zaak zoekt een Social Mediatalent

10-01-2025 | 11:40:00
Hart Voor De Zaak is per direct op zoek naar een Social Mediatalent

[The List] Hart Voor De Zaak

25-11-2024 | 15:32:00
Hart Voor De Zaak is een merkenbouwer met alle diensten in huis die je van een full-service bureau mag verwachten, onafhankelijk van media en middelen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.