
Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER
Verzekeraar benadrukt belang van noodbuffer voor zelfstandigen
Hart Voor De Zaak heeft voor verzekeraar ZZUPER een landelijke campagne ontwikkeld die zich richt op zelfstandigen zonder verzekering, met name de zogenoemde Eigen Bazen. Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval. Ook hun partners worden nadrukkelijk aangesproken.
Nederland telt ruim 1,6 miljoen zelfstandigen, waarvan meer dan een miljoen niet verzekerd is tegen ziekte of ongeval. Volgens ZZUPER kiezen veel van hen bewust of onbewust voor niets regelen, omdat een traditionele arbeidsongeschiktheidsverzekering vaak te duur of te ingewikkeld wordt gevonden. Het bedrijf biedt een alternatief in de vorm van een flexibel en betaalbaar vangnet dat een hoog bedrag in één keer uitkeert.
Campagne richt zich op vakmensen én hun partners
De campagne focust op de vakman die weinig bezig is met verzekeringen. Radiospots op zenders als 538 en 100%NL moeten deze doelgroep dagelijks bereiken. Daarnaast wordt ook de partner, vaak degene die het huishouden runt, aangesproken als de rationele stem die nadenkt over zekerheid.
De radiospots schetsen luchtige scenario’s van vette pech en sluiten af met de oproep: Fiks je dikke noodbuffer op zzuper.nl – super met dubbel Z, van ZZP’er, weet je wel. Naast radio worden socialmedia-advertenties ingezet, met herkenbare beelden van vakmensen in hun werkomgeving. Ook is de stijl eenvoudig uit te breiden naar sectoren als zorg en onderwijs.
Strategische keuze voor radio
De campagne ondersteunt de repositionering van ZZUPER, van goedkoop alternatief voor een AOV naar een vangnet voor zelfstandigen die nog niets hebben geregeld. Radio is daarbij het hoofdmedium, omdat dit zowel de vakmensen als hun partners dagelijks bereikt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor Matchis
Ramses Braakman: Merken bouwen begint van binnenuit
[The List] Kaaps Film
[Vacatures] Hart Voor De Zaak zoekt een Social Mediatalent
[The List] Hart Voor De Zaak
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert