SAN New Kids on the Block Accent bevestigt dat Closed on Monday werkt

[Interview] Gookie Sassen over zijn overwinning tijdens de SAN

Bas Vlugt is op bezoek bij Closed on Monday, want het bureau heeft het SAN New Kids on the Block Accent gewonnen. Oprichter Gookie Sassen noemt het een bevestiging van het concept waarmee hij twee jaar geleden startte. “Voor mij voelt het als de bevestiging van een droom die ik toen had. In zekere zin is dit nog waardevoller dan welk project dan ook.”

Het creatieve bureau, dat gevestigd is in Amsterdam-Noord, ontving de prijs voor de positionering van het bureau zelf – en niet specifiek voor het werk. Dat maakt de erkenning volgens Gookie Sassen extra waardevol. “Het laat zien dat we op de goede weg zijn met een helder concept dat werkt.”

Bureau investeert bewust in gratis maandagen

Een belangrijk onderdeel van dat concept is dat Closed on Monday elke maandag gratis werkt. Daarmee wil het bureau tijd inzetten voor initiatieven die maatschappelijke waarde toevoegen. Gookie Sassen: “Op maandag werken we gratis. Ondanks dat het de marges onder druk zet, heeft het ons onwijs veel gebracht. Sterker nog — misschien wel juist dankzij die keuze.”

De gratis werkdag is een investering van het bureau zelf. Medewerkers leveren er geen salaris voor in en worden volledig doorbetaald. “We doen dit bewust als bureau. Het is onze keuze, en ja, mijn investering. Maar ook iets waar we volledig achter staan.”

Bijzondere timing en warme reacties

Niet het hele team was aanwezig bij de uitreiking van de prijs, maar het succes werd breed gevierd. “We zijn met z’n vieren gegaan, terwijl we met negen man zijn. Maar het was een groot succes!” vertelt Gookie Sassen. “De rest stond hier met een borrel in de hand.”

De reacties van klanten op de nominatie en overwinning waren overweldigend. Gookie Sassen: “Normaal gesproken is er vooral mailcontact, maar nu kreeg ik appjes van klanten - ook al vóór de uitreiking. Ze leefden echt mee.”

Kracht van positionering in roerige tijden

In een tijd waarin veel bureaus te maken hebben met consolidatie en onzekerheid over toekomstmodellen, valt de heldere positionering van Closed on Monday op. “Iedereen zegt: 'We moeten iets met AI', of: 'We moeten af van het urenmodel', maar niemand weet echt hoe,” aldus Bas Vlugt van Marketing Report. De aanpak van Closed on Monday is daarin volgens hem een opvallend voorbeeld.

Gookie Sassen onderstreept dat gevoel: “Dat we dan als fris, nieuw bureau opvallen – dat voelt extra bijzonder.”

www.closedonmonday.studio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

De Speld & Partners sluiten zich aan bij de ElevatorBrief van Closed on Monday

02-10-2025 | 07:42:00
De Speld & Partners, het satirische mediaplatform dat dagelijks 12 procent van alle Nederlanders bereikt, bundelt de krachten met Closed on Monday voor de ElevatorBrief

Closed on Monday komt met The Elevator Brief

15-09-2025 | 07:00:00
Reclamebureau Closed on Monday komt op maandag 3 november in Amsterdam met The Elevator Brief. Non-profit bedrijven krijgen daarbij de kans om hun briefing te komen pitchen

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

Gookie Sassen: Minder voorspelbaar, meer impact

24-06-2025 | 10:30:00
Commerciële klanten komen van dinsdag tot en met vrijdag aan bod, mits hun merk of project bijdraagt aan positieve vooruitgang.

TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024

05-06-2025 | 22:05:00
KPN ontving de titel Adverteerder van het Jaar en Kruidvat kreeg het Consistent Accent.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.