
Genomineerden tweede kwartaal Ster Gouden Loeki 2025 bekend
TBWA\NEBOKO hofleverancier met 3 nominaties
Ster heeft de tien commercials bekendgemaakt die kans maken op de Ster Gouden Loeki voor het tweede kwartaal van 2025. De selectie is gemaakt door een onafhankelijk publiekspanel van GfK.
De genomineerden zijn afkomstig van zowel commerciële merken als publieke campagnes. Onder de bureaus die meedingen bevinden zich TBWA\NEBOKO, Alfred International, Dentsu Creative Amsterdam en NOISE Amsterdam.
De nominatie
De lijst genomineerden (in alfabetische volgorde):
• Albert Heijn & TBWA\NEBOKO – Dat klinkt als weekend!
• Allianz Direct & Alfred International – Makkelijk & snel
• ANWB & Hotel L'Amour – ANWB... en gaan
• Centraal Beheer & TBWA\NEBOKO – Scammers
• KPN & Dentsu Creative Amsterdam – Geluid alsof je erbij bent
• Kruidvat & Suite Rouge – Inslaan vóór we op vakantie gaan!
• Ministerie van Defensie & Dentsu Creative Amsterdam – Tijd voor Defensie: vind de plek die ziet wat je kan
• Odido & TBWA\NEBOKO – Gebruik je stem tegen eenzaamheid
• Statiegeld Nederland & NOISE Amsterdam – Beeldhouwer
• Volvo & Stendahls – EX90: ontworpen als de veiligste Volvo ooit gemaakt
Selectieproces en publieksstem
Elk kwartaal selecteert het publiekspanel van GfK tien commercials. Aan het eind van het jaar kiest hetzelfde panel uit de veertig kwartaalwinnaars tien finalisten. De uiteindelijke winnaar wordt voor vijfenzeventig procent bepaald door het panel en voor vijfentwintig procent door het Nederlands publiek.
Sinds 1995 wordt de prijs jaarlijks uitgereikt. De vorige editie kende voor het eerst een aparte onderscheiding voor commercials van goede doelen.
Foto: Menno Ridderhof
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers
Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames
NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding
Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers
MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug
[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation
[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen