Follo neemt Brandsom over

Met de overname versterkt Follo de marktpositie in marketplaces

Follo heeft marketplacespecialist Brandsom overgenomen. Daarmee breidt het performance marketingbureau zijn dienstverlening strategisch uit in het snelgroeiende e-commercelandschap, met name op het gebied van marketplaces zoals Bol.com, Amazon en Zalando.

Door de overname versterkt Follo zijn positie als partner voor merken die willen groeien via marketplaces. De integratie van Brandsom biedt klanten directe toegang tot gespecialiseerde kennis en tooling. Marketplaces spelen volgens Follo een centrale rol in de veranderende digitale klantreis, waarin overzicht, gemak en vertrouwen steeds belangrijker worden.

Focus op groei in complexere klantreis

Mark van Hattum, CEO Follo: "Marketplaces spelen een steeds grotere rol in hoe consumenten producten ontdekken en kopen. Door Brandsom toe te voegen aan ons team, verstevigen we onze leidende positie en bouwen we verder aan de beste performance marketingpropositie van Europa."

De overname past binnen de bredere groeistrategie van Follo. Volgens cijfers van EuroCommerce groeit e-commerce in onder meer Zuid-Europa en Polen jaarlijks met veertien tot zeventien procent. In die context worden marketplaces steeds belangrijker als kanaal voor internationale expansie.

AI en data als hefboom

Thijs Verhoef, CEO Brandsom: "Onze droom is om onze klanten te laten uitblinken op marketplaces. Daarvoor zijn AI, data en schaal essentieel. In Follo vinden we een partner die schaal biedt en onze visie deelt. Samen leveren we een nog beter product en nog meer resultaat voor onze klanten. Voor mij persoonlijk voelt dit als een bekroning op het ondernemerschap. Je bouwt jaren met passie aan een bedrijf, en om het dan succesvol over te dragen aan een partij als Follo, is een droom die uitkomt."

Brandsom werd opgericht in 2019 en telt ruim twintig marketplacespecialisten. Het bureau is onder meer van Bol.com Gold- en Advertising Partner, Amazon Certified Agency en ChannelEngine Platinum Partner. Dankzij deze posities beschikken klanten over diepgaande data-inzichten, ondersteuning en toegang tot geavanceerde features.

www.folloagency.com

www.brandsom.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.