Follo neemt Brandsom over

Met de overname versterkt Follo de marktpositie in marketplaces

Follo heeft marketplacespecialist Brandsom overgenomen. Daarmee breidt het performance marketingbureau zijn dienstverlening strategisch uit in het snelgroeiende e-commercelandschap, met name op het gebied van marketplaces zoals Bol.com, Amazon en Zalando.

Door de overname versterkt Follo zijn positie als partner voor merken die willen groeien via marketplaces. De integratie van Brandsom biedt klanten directe toegang tot gespecialiseerde kennis en tooling. Marketplaces spelen volgens Follo een centrale rol in de veranderende digitale klantreis, waarin overzicht, gemak en vertrouwen steeds belangrijker worden.

Focus op groei in complexere klantreis

Mark van Hattum, CEO Follo: "Marketplaces spelen een steeds grotere rol in hoe consumenten producten ontdekken en kopen. Door Brandsom toe te voegen aan ons team, verstevigen we onze leidende positie en bouwen we verder aan de beste performance marketingpropositie van Europa."

De overname past binnen de bredere groeistrategie van Follo. Volgens cijfers van EuroCommerce groeit e-commerce in onder meer Zuid-Europa en Polen jaarlijks met veertien tot zeventien procent. In die context worden marketplaces steeds belangrijker als kanaal voor internationale expansie.

AI en data als hefboom

Thijs Verhoef, CEO Brandsom: "Onze droom is om onze klanten te laten uitblinken op marketplaces. Daarvoor zijn AI, data en schaal essentieel. In Follo vinden we een partner die schaal biedt en onze visie deelt. Samen leveren we een nog beter product en nog meer resultaat voor onze klanten. Voor mij persoonlijk voelt dit als een bekroning op het ondernemerschap. Je bouwt jaren met passie aan een bedrijf, en om het dan succesvol over te dragen aan een partij als Follo, is een droom die uitkomt."

Brandsom werd opgericht in 2019 en telt ruim twintig marketplacespecialisten. Het bureau is onder meer van Bol.com Gold- en Advertising Partner, Amazon Certified Agency en ChannelEngine Platinum Partner. Dankzij deze posities beschikken klanten over diepgaande data-inzichten, ondersteuning en toegang tot geavanceerde features.

www.folloagency.com

www.brandsom.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.