Fitzroy ontwikkelt captcha-campagne voor ANWB om fietsverlichting onder jongeren te promoten

Creatief bureau Fitzroy heeft voor de ANWB een campagne ontwikkeld om jongeren en jongvolwassenen bewust te maken van het belang van goede fietsverlichting.

Uit onderzoek blijkt dat ruim 20 procent van de fietsers nog steeds zonder goedwerkende verlichting de weg op gaat, vooral onder jongeren in grote steden. De campagne speelt in op de noodzaak van goede verlichting, waarmee het risico op ongevallen in het donker met 20 procent kan worden verminderd.

Captcha: Zoek de fietser zonder licht

In deze campagne maakt Fitzroy gebruik van een captcha, bekend van de herkenbare ‘ik ben geen robot’-toepassing. Gebruikers moeten hier verkeerssituaties aanklikken, maar nu met de twist om de onzichtbare fietser zonder verlichting te vinden. Het benadrukt hoe moeilijk fietsers zonder licht te zien zijn in het donker, wat de boodschap versterkt dat goede verlichting essentieel is voor de veiligheid.

De campagne is zichtbaar op social media en via digitale schermen rondom universiteiten en hogescholen. Daarnaast zijn er lampjes uitgedeeld aan studenten zonder verlichting. De campagne loopt tot 10 november.

www.fitzroy.nl

www.anwb.nl/zetjelichtaan

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.