Fitzroy ontwikkelt campagne Campina

Fitzroy ontwikkelde de campagne Maak ook de ochtendmens in je wakker voor Campina. Uit onderzoek van Ipsos blijkt dat drie op de vier Nederlanders geen ochtendmens is, terwijl een goede ochtend juist het verschil kan maken voor de rest van de dag. Campina wil mensen daarom aanmoedigen de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo Nederland helpen om alles uit de ochtend te halen. 

Bertine Hidding, Brand Director Campina: "Campina zet zich al jaren in voor een goed begin van de dag met voedzame producten, maar we doen veel meer dan dat. We werken samen met onze boeren aan verschillende duurzame initiatieven. Zo zijn veel van onze boeren ook energieboer: ze wekken groene stroom op uit wind, zon en mest. Met deze energie produceren we alle Campina producten én rijdt sinds kort de eerste gekoelde elektrische vrachtwagen. We willen dit graag meer naar buiten brengen, omdat we hebben geleerd uit consumentenonderzoek dat mensen niet van ons weten dat we deze initiatieven ondernemen. Daarom zetten we nu in op Campina, voor een betere morgen. Hiermee laten we zien dat we er zijn voor een goede start van de dag met onze ontbijtproducten en ons tegelijkertijd inzetten voor een betere morgen voor volgende generaties

Maak van iedere morgen een betere morgen

Het onderzoek van Ipsos liet zien dat maar een kwart van de Nederlanders een ochtendmens is. Een gemiste kans, want uit het onderzoek blijkt dat voor ochtendmensen die de ochtend als positief ervaren, de rest van de dag vaak ook goed is (69% eens). Genoeg reden voor Campina om mensen aan te moedigen vaker een betere ochtend te hebben. Het hebben van een goed ontbijt bleek voor Nederlanders één van de belangrijkste ingrediënten te zijn voor een goede ochtend. Ruim een derde van de respondenten gaf aan graag verandering aan te willen brengen in zijn of haar doordeweekse ochtend. Ze willen vaker en gezonder ontbijten of meer tijd hebben voor het ontbijt (45%), meer tijd nemen voor beweging (34%) en eerder opstaan (29%). Ingesleten gewoonten en gebrek aan discipline staan verandering vaak in de weg. Daarom moedigt Campina in haar campagne mensen aan om de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo meer uit de ochtend te halen

Snooze-tijd benutten

De campagne bestaat onder andere uit tv-, online en radiocommercials en social uitingen. Daarnaast ontwikkelde Campina een activatiecampagne. Uit het consumentenonderzoek van Ipsos blijkt dat de helft van de Nederlanders die geregeld de wekker zet wel eens op de snoozeknop drukt en daardoor onder andere minder tijd heeft voor zichzelf - terwijl tijd en geen haast hebben juist ingrediënten blijken voor een goede ochtend. Ook blijkt dat de gemiddelde snoozetijd maar liefst 17 minuten is. Via online kanalen moedigt Campina Nederland aan om deze tijd anders in te zetten, door bijvoorbeeld een hardloopschema te gaan volgen, een frisse duik te nemen of alvast wat huishoudelijke taken te doen. Met tutorials van experts – die binnenkort te bekijken zijn in een online-omgeving – geeft het merk Nederlanders de handvatten dit soort doelen daadwerkelijk te behalen. Daarnaast gaat een aantal bekende Nederlanders de uitdaging aan om meer uit hun ochtend te halen.

Credits

Opdrachtgever: Campina | Concept: Fitzroy | Productie: Holyfools | Media: Wavemaker | PR: Coebergh Communicatie & PR | Muziek: Tambr

www.fitzroy.nl

www.campina.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Waarom we onze dochters offline moeten leren leven

16-07-2025 | 10:40:00
Waarom we onze dochters offline moeten leren leven. Over social media, algoritmes, marketingverantwoordelijkheid en vrouwelijke rolmodellen (en wat merken daarmee kunnen)

Fitzroy ontwikkelt Campina Br(e)akfast Barn op Lowlands 2025

15-07-2025 | 10:51:00
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.

Anne-Marie Twigge: Gen Z wil voelen, niet scrollen

08-07-2025 | 10:30:00
In 2025 is IRL (In Real Life) het nieuwe premium en merken die dat snappen, bouwen geen campagnes maar cultmomenten.

Fitzroy en Chuck Studios maken zomerfilm voor L’OR

08-07-2025 | 09:02:00
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.

Fitzroy ontwikkelt campagne voor thuisfitnessmerk Dreaver

19-06-2025 | 11:22:22
Met een campagne waarin een vrouw op een loopband midden in haar woonkamer loopt, introduceert Dreaver zich aan het Nederlandse publiek.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.