Feyenoord: Mediamarkt hoofdsponsor?

De Telegraaf meldt dat Mediamarkt de hoofdsponsor wordt van voetbalclub Feyenoord. Net als Feynoord is het hoofdkantoor van Mediamarkt Nederland in Rotterdam gevestigd. Een woordvoerder van Mediamarkt wil over dit onderwerp desgevraagd geen commentaar geven. 

Onderdeel van de deal zou zijn dat Mediamarkt de hoofdshirtsponsor zou worden. Sinds 2021 is EuroParcs op de voorzijde van het Feyenoord-shirt te zien. De Telegraaf stelt dat de overeenkomst voor drie jaar lang 20 miljoen euro zou kunnen opleveren voor de Rotterdamse voetbalclub. Grote voetbalclubs zetten de data van hun fans voor sponsoren om potentiele klanten te bereiken.

Feyenoord haalde in het seizoen 2022/2023 de landstitel en speelt daardoor automatisch mee in de Champions League waarmee het een Europese uitstraling heeft. Voor het lopende 2023/2024-seizoen is de kans groot dat Feyenoord opnieuw een kwalificatie voor de Champions League zal halen.

Mediamarkt is onderdeel van het Duitse Mediamarkt Saturn (dat weer van Ceconomy is) en is meestal onder de merknaam Mediamarkt actief in 13 landen met 1024 winkels en circa 50.000 medewerkers met een jaaromzet van meer dan 22 miljard euro. In Nederland zijn er 49 Mediamarkt-winkels met 3738 medewerkers.

www.feyenoord.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Uber biedt rondrit tijdens Amsterdam Light Festival

26-11-2025 | 09:44:00
De samenwerking tussen Uber en het festival biedt een alternatief perspectief op de Amsterdamse grachten.

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

TP Vision: Robert Lewandowski en Frenkie de Jong gezichten Philips Ambilight tv

14-11-2025 | 11:16:00
FC Barcelona-voetballers Robert Lewandowski en Frenkie de Jong zijn komend seizoen de gezichten voor Philips Ambilight tv

Cameranu sponsor van National Geographic Fotowedstrijd 2025

10-11-2025 | 15:57:00
Cameranu en National Geographic kondigen een samenwerking aan met als doel natuurliefhebbers te inspireren

Heineken introduceert F1-seizoensticket en verlengt partnerschap

06-11-2025 | 09:15:20
De brouwer kondigde in São Paulo aan dat het vanaf 2027 opnieuw titelsponsor wordt van de Grand Prix van Brazilië.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO en McDonald’s lanceren AI-kerstfilm

01-12-2025 | 14:33:00
De film, It’s the most terrible time of the year, laat zien hoe december voor veel mensen eerder stressvol dan sfeervol is.

Joe Public ontwikkelt ALDI-commercial met teaser Andy van der Meijde

01-12-2025 | 13:19:00
Joe Public die de ALDI-kerstcommercial heeft ontwikkeld, kondigt een teaser aan met voetballer Andy van der Meijde en zijn vrouw Melisa Schaufeli

GH+O ontwikkelt campagne voor 113 over suïcidepreventie

01-12-2025 | 12:04:00
De campagne de vraag stellen kan een leven redden is de eerste die wordt gelanceerd onder de nieuwe Wet Integrale Suïcidepreventie

INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg

01-12-2025 | 10:26:00
Waar veel merken groots uitpakken, legt het hoorzorgmerk de nadruk op iets dat volgens hen urgenter is dan ooit: luisteren.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Designer

01-12-2025 | 08:51:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Designer - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.