Feyenoord: Mediamarkt hoofdsponsor?

De Telegraaf meldt dat Mediamarkt de hoofdsponsor wordt van voetbalclub Feyenoord. Net als Feynoord is het hoofdkantoor van Mediamarkt Nederland in Rotterdam gevestigd. Een woordvoerder van Mediamarkt wil over dit onderwerp desgevraagd geen commentaar geven. 

Onderdeel van de deal zou zijn dat Mediamarkt de hoofdshirtsponsor zou worden. Sinds 2021 is EuroParcs op de voorzijde van het Feyenoord-shirt te zien. De Telegraaf stelt dat de overeenkomst voor drie jaar lang 20 miljoen euro zou kunnen opleveren voor de Rotterdamse voetbalclub. Grote voetbalclubs zetten de data van hun fans voor sponsoren om potentiele klanten te bereiken.

Feyenoord haalde in het seizoen 2022/2023 de landstitel en speelt daardoor automatisch mee in de Champions League waarmee het een Europese uitstraling heeft. Voor het lopende 2023/2024-seizoen is de kans groot dat Feyenoord opnieuw een kwalificatie voor de Champions League zal halen.

Mediamarkt is onderdeel van het Duitse Mediamarkt Saturn (dat weer van Ceconomy is) en is meestal onder de merknaam Mediamarkt actief in 13 landen met 1024 winkels en circa 50.000 medewerkers met een jaaromzet van meer dan 22 miljard euro. In Nederland zijn er 49 Mediamarkt-winkels met 3738 medewerkers.

www.feyenoord.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Radiostation JOE ook Official Music Partner van Feyenoord

27-06-2025 | 09:57:00
Radiostation JOE (van DPG Media is voor minimaal één seizoen Official Music Partner en mouwsponsor van voetbalclub Feyenoord. Gedurende het seizoen 2025-2026 zal het logo van JOE op de mouw van de Feyenoord-shirts te zien zijn

Radiostation JOE sponsor van PSV

23-06-2025 | 00:14:00
Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden

Lidl partner van UEFA Women’s EURO 2025

11-06-2025 | 11:41:00
Lidl is officieel partner van UEFA Women’s EURO 2025 en versterkt daarmee haar inzet voor diversiteit, inclusie en gezonde voeding.

Rabobank start landelijke campagne Rabo ClubSupport

26-05-2025 | 13:24:52
Rabobank is gestart met de landelijke campagne voor Rabo ClubSupport. Vanaf 26 mei kunnen clubs en verenigingen zich aanmelden voor financiële ondersteuning

Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking

16-05-2025 | 09:52:00
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.