Feyenoord: Mediamarkt hoofdsponsor?

De Telegraaf meldt dat Mediamarkt de hoofdsponsor wordt van voetbalclub Feyenoord. Net als Feynoord is het hoofdkantoor van Mediamarkt Nederland in Rotterdam gevestigd. Een woordvoerder van Mediamarkt wil over dit onderwerp desgevraagd geen commentaar geven. 

Onderdeel van de deal zou zijn dat Mediamarkt de hoofdshirtsponsor zou worden. Sinds 2021 is EuroParcs op de voorzijde van het Feyenoord-shirt te zien. De Telegraaf stelt dat de overeenkomst voor drie jaar lang 20 miljoen euro zou kunnen opleveren voor de Rotterdamse voetbalclub. Grote voetbalclubs zetten de data van hun fans voor sponsoren om potentiele klanten te bereiken.

Feyenoord haalde in het seizoen 2022/2023 de landstitel en speelt daardoor automatisch mee in de Champions League waarmee het een Europese uitstraling heeft. Voor het lopende 2023/2024-seizoen is de kans groot dat Feyenoord opnieuw een kwalificatie voor de Champions League zal halen.

Mediamarkt is onderdeel van het Duitse Mediamarkt Saturn (dat weer van Ceconomy is) en is meestal onder de merknaam Mediamarkt actief in 13 landen met 1024 winkels en circa 50.000 medewerkers met een jaaromzet van meer dan 22 miljard euro. In Nederland zijn er 49 Mediamarkt-winkels met 3738 medewerkers.

www.feyenoord.nl

www.mediamarkt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Rabobank investeert bijna 50 miljoen in TeamNL

03-12-2025 | 11:12:12
Rabobank breidt de samenwerking met TeamNL uit en wordt per 2027, naast Staatsloterij, hoofdsponsor van TeamNL, TeamNL Paralympisch en TeamNL Talent.

Uber biedt rondrit tijdens Amsterdam Light Festival

26-11-2025 | 09:44:00
De samenwerking tussen Uber en het festival biedt een alternatief perspectief op de Amsterdamse grachten.

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

TP Vision: Robert Lewandowski en Frenkie de Jong gezichten Philips Ambilight tv

14-11-2025 | 11:16:00
FC Barcelona-voetballers Robert Lewandowski en Frenkie de Jong zijn komend seizoen de gezichten voor Philips Ambilight tv

Cameranu sponsor van National Geographic Fotowedstrijd 2025

10-11-2025 | 15:57:00
Cameranu en National Geographic kondigen een samenwerking aan met als doel natuurliefhebbers te inspireren
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

JOE pakt kerststress aan met ludieke themadiners

08-12-2025 | 11:18:00
Uit onderzoek van radiozender JOE komt naar voren dat 1 op de 5 luisteraars stress ervaart over de planning van de feestdagen

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

Hotel L’Amour ontwikkelt kerstcommercial HEMA

07-12-2025 | 22:19:00
Hotel L’Amour heeft de kerstcommercial voor HEMA ontwikkeld met als thema Het mooiste dat je kunt geven is liefde, met als centrale boodschap iets doen voor een ander

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.