FD Mediagroep ontvangt B Corp-certificering

FD Mediagroep is gecertificeerd als B Corp. De internationale erkenning, toegekend door B Lab, bevestigt dat het mediabedrijf voldoet aan hoge sociale en milieustandaarden. Met de certificering schaart het bedrijf zich onder organisaties die zich inzetten voor duurzame en maatschappelijke doelen.

De mediagroep, bekend van onder meer Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en Company.info, beschouwt de certificering als een stimulans om verdere stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke impact.

Beoordeling op vijf duurzaamheidscriteria

Voor de certificering werd FD Mediagroep beoordeeld op vijf thema’s: bestuur, milieu, medewerkers, klanten en gemeenschap. In de B Impact Assessment behaalde het bedrijf 94,1 van de 200 punten.

Eugenie van Wiechen, CEO van FD Mediagroep: "We zijn trots op het behalen van de B Corp Certificering. Het verkrijgen van deze certificering betekent dat ons journalistieke werk en onze dataproducten voldoen aan hoge standaarden op het gebied van kwaliteit, transparantie, maatschappelijke impact en duurzaamheid. ESG is voor ons geen vrijblijvende belofte, maar een structurele pijler binnen onze organisatie. De B Corp standaarden bieden ons daarbij een helder kompas om duurzaam te blijven groeien en een blijvende, positieve impact te maken."

Structurele integratie van ESG-doelen

FD Mediagroep integreert duurzaamheids- en maatschappelijke doelstellingen in de besluitvorming, met aandacht voor journalistieke kwaliteit, datagebruik, goed werkgeverschap en het beperken van de CO2-uitstoot. De maatschappelijke betrokkenheid blijkt onder meer uit educatieve initiatieven zoals nepnieuws-workshops op middelbare scholen en samenwerkingen met organisaties die zich inzetten voor persvrijheid.

Tessa van Soest, Executive Director B Lab Benelux: "Als pionierend mediabedrijf speelt FD Mediagroep een cruciale rol in onafhankelijke en feitelijke informatieverspreiding: een groot goed en cruciaal in deze tijd. B Lab streeft naar een economisch systeem waarin bedrijven waarde creëren voor ál hun belanghebbenden. Transparantie over impact en voortdurend werken aan verbetering staan hierbij centraal. De B Corp Certificering is een grote mijlpaal voor FD Mediagroep, en we kijken uit naar hun volgende stappen in verduurzaming en hun bijdrage aan onze community."

Journalistieke onafhankelijkheid blijft gewaarborgd

De certificering geldt voor de bedrijfsvoering van FD Mediagroep en staat los van de redactionele onafhankelijkheid. Die is statutair vastgelegd voor Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en FD Business.

www.fdmg.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

BNR Business Beats per 1 september landelijk via DAB+ te horen

27-08-2025 | 12:34:00
FD Mediagroep zal per 1 september 2025 de radiozender BNR Business Beats landelijk via DAB+ uitzenden. Dit bevestigt Marc Adriani, hoofdredacteur van BNR

NDP Nieuwsmedia: AI Code Europese Commissie schiet tekort

15-07-2025 | 01:37:00
NDP Nieuwsmedia stelt dat de door de Europese Commissie gepresenteerde General Purpose AI Code of Practice voor nieuwsuitgevers ernstig tekort schiet

VCR en NPO lanceren app Radioplayer Nederland

15-05-2025 | 02:42:00
De Vereniging Commerciële Radio (VCR) en de Nederlandse Publieke Omroep hebben samen met Radioplayer Worldwide de Nederlandse versie van de Radioplayer-app gelanceerd

BNR Nieuwsradio lanceert MKB Café

31-01-2025 | 08:00:00
In MKB Café gaan twee ondernemers met verschillende achtergronden met elkaar in gesprek over actuele ondernemersvraagstukken.

Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen

13-01-2025 | 01:41:00
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.