EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne

Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast". In opdracht van Vredestein heeft EssenceMediacom (een onderdeel van GroupM) vorige week, in samenwerking met StudioM – GroupM Creatives, een pan-Europese campagne gelanceerd ter introductie van de Vredestein Ultrac Pro zomerband.

Om de Ultrac Pro-band met impact te introduceren, heeft EssenceMediacom het 3D-scherm Piccadilly Lights in Londen als startpunt gekozen. Hier is een 3D-illusie gecreëerd van de Ultrac Pro band, die transformeert in een krachtige panter. De 3D-video is doorvertaald naar 70 verschillende assets, zodat de campagne in 8 Europese landen kan worden uitgerold. Door samenwerking met automotive partijen in verschillende markten en een hyperlokale media-inzet wordt de boodschap, "The face of beauty, the heart of a beast", van de Ultrac Pro versterkt.

Silvan Reinders, senior client manager bij EssenceMediacom: "Bijzonder aan deze campagne is dat we in een zeer korte periode een campagne hebben opgezet die in 8 Europese landen is geactiveerd met een mix van Digital out of home, Social, Online video en Display advertising. Het zwaartepunt van de campagne ligt bij strategisch gekozen impactvolle DOOH-schermen met een groot bereik om daarmee de impact te maximaliseren."

Alle creaties (waaronder 3D) zijn ontwikkeld door StudioM specialisten in samenwerking met Artbox.

Ton Coppus, Manager Marketing Communications Vredestein Europe: "Deze indrukwekkende overname op het 3D-scherm van Piccadilly Lights toont onze toewijding aan innovatie en past perfect bij onze ambities om in Europa de nieuwe innovatieve Ultrac Pro band met een big bang te lanceren."

www.essencemediacom.com

www.groupm.com

www.vredestein.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Display en native effectief bij juiste content en context

03-06-2025 | 09:45:00
De studie, de elfde in een reeks sinds 2019, laat zien dat zowel display- als native-advertenties bijdragen aan online merkbekendheid.

GroupM verder als WPP Media

30-05-2025 | 08:06:00
GroupM heeft zijn naam per direct omgedoopt tot WPP Media, waarmee het interntionale Britse mediabureau de link met het moederbedrijf WPP onderstreept

Internationale vakbladen: GroupM wordt WPP Media

06-05-2025 | 18:20:00
WPP heeft plannen om GroupM om te dopen tot WPP Media. Dit stellen internationale vakbladen als Adweek, Ad Age en Campaign. GroupM telt labels als Mindshare, EssenceMediacom, Wavemaker, Greenhouse, GroupM Nexus en StudioM

Bojan Stigter definitief benoemd tot CEO Mindshare Nederland

10-04-2025 | 10:08:06
Hij volgt Atva van Zanten op, die na haar zwangerschapsverlof terugkeert in een andere functie binnen GroupM. Over deze rol volgt later meer informatie.

Mensen hechten steeds meer waarde aan lokaal nieuws

07-04-2025 | 08:06:00
HYPR en GroupM en doen onderzoek naar Mediabeleving van Huis-aan-Huiskranten

 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.