Dutch PR Awards 2025 - Vera Kops over TEAM LEWIS

TEAM LEWIS doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025. Aan het woord is Vera Kops, Vice President TEAM LEWIS. 

Kun jij TEAM LEWIS introduceren?

Absoluut, want wist je dat TEAM LEWIS alweer 25 jaar bestaat in Nederland? Ons jubileum hebben we onlangs goed gevierd samen met onze klanten, relaties en collega’s. In die kwart eeuw zijn we uitgegroeid van een gespecialiseerd PR-bureau naar een full-service agency. Alles wat je nodig hebt op het gebied van marketing, communicatie, content en digital vind je bij ons onder één dak.

Wat ons uniek maakt? We combineren lokale marktkennis met internationale slagkracht. Dat doen we vanuit onze kantoren in Eindhoven en Amsterdam. Bovendien is ons team super gedreven om positieve verandering te brengen. Niet alleen voor klanten maar ook voor de maatschappij. Vanuit de TEAM LEWIS Foundation steunen we lokale goede doelen, zoals MIND Us en People for People. Dat doen we niet alleen met geld, maar ook door zelf de handen uit de mouwen te steken en onze expertise in te zetten.

Tot slot blijven we investeren in onze mensen. Iedereen krijgt bij ons de kans om zich te ontwikkelen via opleidingsmogelijkheden of door internationale ervaring op te doen. Dankzij de zogeheten Passport Trips en Secondments kunnen ze meedraaien op een van onze 26 kantoren wereldwijd.

Wat is jullie visie op de ontwikkeling van het PR-vak?

Het PR-vak ontwikkelt zich razendsnel en is relevanter dan ooit. Waar het vroeger vooral draaide om het zenden van boodschappen, draait het nu om betekenisvolle verhalen die bijdragen aan het maatschappelijke debat en het bouwen van echte autoriteit voor merken. Merken kunnen zich niet langer verschuilen achter neutraliteit: ze moeten kleur bekennen, hun waarden uitdragen en hun verhaal onderbouwen met feiten en data.

PR is daarmee een strategisch vak geworden, dat volledig geïntegreerd is met disciplines als data-analyse, influencer marketing en paid media. Bij TEAM LEWIS geloven we dat de kracht van PR juist in deze integratie zit. We combineren journalistieke nieuwsgierigheid met datagedreven inzichten, waarbij we altijd verantwoording afleggen over onze communicatiekeuzes

Onze ogen zijn ook gericht op AI, wat we niet alleen inzetten voor sentimentanalyse, mediamonitoring en contentcreatie, maar we helpen bedrijven ook om hun zichtbaarheid te vergroten op AI-platformen nu zoekgedrag drastisch verandert. Met onze AI-optimalisatie services zorgen we dat merken beter vindbaar zijn in AI-gedreven zoekresultaten. In een tijd waarin AI media-aandacht gebruikt als externe autoriteitsbron bij het rangschikken van informatie, zijn reputatie en zichtbaarheid belangrijker dan ooit. PR is daarmee niet alleen onmisbaar, maar speelt ook een sleutelrol in de verdere ontwikkeling van AI.

Welke nieuwe klanten hebben jullie in 2024 en dit jaar gewonnen?

Ahold Delhaize, De Koffiejongens, Easywalker, Lynk & Co, Medi-call, MyPOS, Palo Alto Networks, Riverty, Roseman Labs, Sennheiser, Techsharks, TheFork, Trustoo, Webfleet, Woom, Yumeko, en nog vele andere.

Op welke recente PR-campagne ben je het meest trots?

Ik ben trots op twee bekroonde campagnes. Ten eerste onze samenwerking met Marktplaats, waarbij we echt iets bijzonders hebben neergezet rond de feestdagen. Waarom kopen we massaal nieuw speelgoed, terwijl tweedehands speelgoed net zo leuk, waardevol en ook nog eens duurzamer is? Om dat sentiment te veranderen, realiseerden we een campagne met als creatief middelpunt het kinderboek ‘De kraam van Billy’, dat we samen met schrijver Lisa Maschhaupt en illustrator Saša Ostoja hebben ontwikkeld. We pakten het groots aan met media- en influenceractivaties, een boeklancering en slimme inzet van Marktplaats-data. Het resultaat? Een mediabereik van 35 miljoen, ruim 650.000 views op social media en een uitverkochte eerste oplage van het boek. De opbrengst van het boek ging volledig naar de Donnie Foundation.

Ten tweede ben ik trots ons werk voor Daiwa House Modular Group. Onze missie: laten zien dat modulaire woningbouw dé oplossing is voor de woningcrisis. Met de opening van hun hypermoderne fabriek – waar complete woningen van de band rollen – positioneerden we Daiwa als koploper in innovatieve, duurzame huisvesting. Tijdens het persevent, geopend door minister Hugo de Jonge, maakten we duidelijk: modulaire bouw is de toekomst. De impact was groot: 19 publicaties in landelijke media, een potentieel bereik van 16,8 miljoen en twee radio-uitzendingen met nog eens 17,4 miljoen luisteraars.

Waarom juist deze twee campagnes? Omdat de volledige strategische richting van de campagnes uit onze koker kwam. Het is heel tof om te zien hoe creatieve ideeën hebben geleid tot deze mooie campagnes.

www.dutchpr-awards.nl

Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden


Over de founding partners van de Dutch PR Awards

PR-Dashboard ontwikkelt slimme oplossingen voor PR- en communicatieprofessionals en maakt bijvoorbeeld De Perslijst, PR-Newsroom en Persvragen.

www.pr-dashboard.nl

De specialist op het gebied van media monitoring, media analyse en insights. Al meer dan 100 jaar zitten wij bovenop het nieuws.

www.mediainfogroep.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Dutch PR Awards 2025 - De NOBEARS Ambitiegids

25-07-2025 | 15:58:00
Marcommit ontwikkelde de NOBEARS Ambitiegids als instrument om te laten zien dat NOBEARS de ambities van ondernemend Nederland begrijpt én kan waarmaken

Dutch PR Awards 2025 - Sophia Weavers en Marjoleine van Klaveren over Bijl PR

25-07-2025 | 15:52:00
Bijl PR doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025. Aan het woord zijn Sophia Weavers en Marjoleine van Klaveren

Dutch PR Awards 2025 - Hartcheckpunten

25-07-2025 | 15:41:00
Hartstichting gaf de opdracht aan Bijl PR om een landelijke lanceringscampagne voor de Hartcheckpunten te ontwikkelen

Dutch PR Awards 2025 - Buurt AED

25-07-2025 | 15:37:00
Hartstichting gaf de opdracht aan Bijl PR om zowel landelijk als lokaal de BuurtAED-campagne breed onder de aandacht te krijgen

Dutch PR Awards 2025 - 24/7 Diabetes

25-07-2025 | 15:07:00
Dexcom Benelux gaf de opdracht aan Bijl PR om het grote publiek te informeren over hoe het is om 24/7 met diabetes te leven
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.