[Dutch PR Awards 2024] Introductie van de Zonneplan Nexus Thuisbatterij

Naam Case: Zonneplan Nexus Thuisbatterij | Inzender: Zonneplan | Categorie: PR Introductie

Briefing en doelstellingen

Zorg ervoor dat duidelijk wordt dat dit de eerste thuisbatterij is die daadwerkelijk financieel rendement oplevert, zonder dat het verhaal te plat wordt en alléén over de financiële besparing gaat. Benadruk ook de grote maatschappelijke meerwaarde, doordat deze thuisbatterij automatisch gaat bijdragen aan de stabilisatie van het overvolle Nederlandse elektriciteitsnet.

Inzichten en strategie

Deze PR-introductie was voor diverse soorten media interessant. We ontwikkelden drie verschillende invalshoeken:

- Economisch/financieel: hoe draagt deze batterij bij aan financieel gewin voor de consument, door te handelen op energiemarkten waartoe de consument normaliter geen toegang heeft?

- Duurzaamheid/energie: hoe zorgt deze batterij voor slimmer gebruik van beschikbare duurzaam geproduceerde stroom en helpt de batterij het elektriciteitsnet te stabiliseren?

- Tech: hoe zorgt het door Zonneplan zelf ontwikkelde AI-platform Powerplay ervoor dat deze batterij volautomatisch een rendement genereert dat tot voor kort onmogelijk werd geacht?

Een extra uitdaging hierbij was dat de lancering enkele keren werd uitgesteld en de definitieve datum erg lang onduidelijk bleef, doordat met name de app en de website telkens nog niet optimaal bleken te zijn om live te gaan. Dat maakte dat het onmogelijk was om tijdig (onder embargo) de media in te lichten. Uiteindelijk ontvingen de media pas een dag van tevoren het persbericht dat voor hun doelgroep relevant was.

Introductie

In de aanloop naar de introductie deelden we op social media diverse sneak peeks van de launchvideo. Ook belden we met journalisten die in de maanden voorafgaand aan de introductie schreven over thuisbatterijen (waarbij de boodschap vaak was dat batterijen nog niet interessant waren). We vertelden ze dat ze zich daarbij baseerden op een oude marktsituatie en dat Zonneplan binnenkort met een totaal nieuwe propositie zou komen, zonder hier inhoudelijk te veel over weg te geven. Zo creëerden we alvast een verwachting bij relevante media, die we met een scherp persbericht de dag voorafgaand aan de lancering concretiseerden.

www.zonneplan.nl/thuisbatterij

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Dutch PR Awards 2025 - Bjorn Rosner over Nederlandse Loterij

13-06-2025 | 11:03:00
Bjorn Rosner is woordvoerder bij Nederlandse Loterij. Hij is genomineerd voor PR Talent van het Jaar 2025

Dutch PR Awards 2025 - Claire Slootheer over Iconic Studios

12-06-2025 | 15:38:00
Iconic Studios doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025.

Dutch PR Awards 2025 - Kiki Hirschfeldt over Coebergh

10-06-2025 | 11:09:00
Coebergh doet mee aan de Dutch PR Awards 2025 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2025.

5 genomineerden voor Woordvoerder van het Jaar 2025

06-06-2025 | 10:06:00
Woordvoerder van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Anya Pieroen, Claudia Metz, Joyce Donat, Maarten Molenbeek, Maud Burgers

5 genomineerden voor PR Talent van het Jaar 2025

04-06-2025 | 08:40:00
PR Talent van het Jaar 2025: De genomineerden zijn Bjorn Rosner, Iris Koning, Lisa van Huijkelom, Niki Wijnen en Noa van den Berg
 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.