Dutch Digital Design verwelkomt vijf partnerbureaus

De Jongens Van Boven, dotdotdash, G2K, thonik en Total Design sluiten zich aan bij Dutch Digital Design

Stichting Dutch Digital Design breidt uit met vijf partners: De Jongens Van Boven, dotdotdash, G2K, thonik en Total Design. Daarmee groeit het collectief naar bijna veertig aangesloten bureaus die zich gezamenlijk inzetten voor de zichtbaarheid van Nederlands digitaal ontwerp in binnen- en buitenland.

De stichting wil Nederland internationaal positioneren als toonaangevend land op het gebied van digital design. Dit doet zij door creatief werk te cureren, cases en artikelen te publiceren en deel te nemen aan (inter)nationale evenementen.

Kennisdeling en samenwerking centraal

Digital-first brandingstudio De Jongens Van Boven ontwikkelt al meer dan twintig jaar digitale ervaringen, van high-end websites tot interactieve installaties.

Roel Creemers, creatief directeur en co-founder: "Het is een eer om als klein Limburgs bureau toe te treden tot Dutch Digital Design. Kennisdeling is cruciaal voor vernieuwing en groei. De samenwerking met andere partners kan hierin een belangrijke rol spelen.”

Het internationale bureau dotdotdash lanceerde recent een Europese hub in Amsterdam. Daniël Sytsma, oprichter dotdotdash Europe: "Nederland speelt een sleutelrol in de creatieve industrie. Als oud-voorzitter van de Raad van Advies van Dutch Digital Design is het bijzonder om nu met dotdotdash aan te sluiten bij deze community."

G2K, met vestigingen in Amsterdam en Groningen, richt zich op merkinteractie in de echte wereld. Yuri Nauta, digital director en partner: "Merken zijn gemaakt voor mensen, door mensen. Daarom geloven we sterk in samenwerking en innovatie. Met trots sluiten we ons aan."

Breed scala aan digitale expertise

Ook thonik sluit zich aan. De studio is bekend om zijn visuele communicatie, identiteiten en motion design. thonik: "Binnen Dutch Digital Design kunnen we onze digitale expertise verdiepen en verbreden, en samen de lat voor creativiteit hoger leggen.”

Total Design is onderdeel van de Yuma groep en ontwikkelt strategische digitale oplossingen voor merken. Henk Haaima, creative director digital: "Onze benadering – waarin merkstrategie en technologie samenkomen – sluit perfect aan bij de visie van Dutch Digital Design.”

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Creative Jam op Dutch Design Week richt zich op misinformatie

09-10-2025 | 11:26:00
Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven nemen studenten uit het hele land het op tegen misinformatie en fake news, versterkt door AI

Nederlandse bureaus prominent aanwezig op SXSW London

26-05-2025 | 14:28:00
Meer dan 200 Nederlandse creatieven, merken en bureaus reizen af naar Londen

Volgende stap in groei Dutch Digital Design met extra bestuurslid

03-04-2025 | 11:41:16
Tijd voor een duo-interview met Dominique en Suzanne over deze stap

Dominique Henskens versterkt bestuur Dutch Digital Design

01-04-2025 | 11:25:11
Ze gaat zich richten op strategieontwikkeling voor de stichting en de merken die zich als Supporting Brands aan Dutch Digital Design verbinden

Dutch Digital Design en Erasmus starten AI-onderzoek

24-03-2025 | 15:43:00
De Erasmus Universiteit is in samenwerking met Dutch Digital Design een onderzoek gestart naar de impact van AI op creatieve bureaus.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.