Duke & Grace/Springbok verzorgen employer branding ZORG

AZ Sint-Elisabeth (Zottegem) en az Glorieux (Ronse) werken nauw samen in het samenwerkingsverband ZORG. Om deze boeiende collaboratie tastbaarder te maken, klopte de organisatie vorig jaar aan bij Duke & Grace/Springbok.

Gevolg? De complete uitwerking van een frisse merkidentiteit mét merkpositionering, logo en brand book. Meteen het eerste wapenfeit van Duke & Grace/Springbok voor ZORG.

Ondertussen geeft Duke & Grace/Springbok ook de employer branding van ZORG mee vorm. Een van de zeven speerpunten die ontsproten uit een operationeel plan. Jongste realisatie? Twee videogetuigenissen in samenwerking met productiehuis Rocket. Hierbij werden unieke verhalen gefilmd van twee ZORG-profielen deels analoog (pellicule). Beide video’s, onder meer bestemd voor sociale media, werden opgenomen in bovengenoemde ziekenhuizen. Daar speelden enkel eigen ZORG-medewerkers de hoofdrol, zonder ingestudeerde scènes en teksten!

Zinvolle job

In de testimonials ligt de focus op het concept ZORG, da’s een zinvolle job om de hoek. De testimonials gaan de uitdagingen van een job in de zorg niet uit de weg. En illustreren het grote belang van een job in de sector als verpleegkundige, IT-er, arts,... Wie dus bij ZORG aan de slag gaat, kiest voor een boeiende job in de buurt met een pak voordelen, zoals groeikansen, een gezond werkritme, werkzekerheid, kinderopvang, sportlessen … Daarnaast is een gepersonaliseerde landingspagina gecreëerd voor ZORG-jobs, bijbehorende sociale media posts, plus een interview voor Jobat. Als extra laag ontwikkelde Duke & Grace/Springbok eveneens opvallende DOOH, te zien bij Basic-Fit, in stations en in de straten van Zottegem, Oudenaarde en Ronse.

Pieter De Baets, Brand Director, Duke & Grace/Springbok: “Het Is altijd fijn om iets te kunnen creëren waarvan je voelt dat het bijdraagt aan een warmere maatschappij. En daarbij is het wreed tof dat we over een eerder functionele rekruteringbriefing voor ziekenhuizen in de Vlaamse Ardennen, zo’n mooie, verrassende en creatieve saus hebben mogen gieten. Met een tof resultaat dat echt de sfeer van ZORG weergeeft. Je voelt je daar gewoon ook echt instant thuis!”

Stefaan Blomme, CEO van ZORG: “We hebben een aangename, professionele samenwerking. Duke & Grace/Springbok voelt perfect aan hoe we een futureproof communicatiestrategie kunnen uitbouwen. Meer nog: ze kunnen deze strategie perfect vertalen naar een concreet implementatieplan.”

www.springbokagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.