DPG Media en StudioM maken docuserie over Audio Obscura

DPG Media en StudioM werken samen aan een branded content-campagne voor CUPRA, in samenwerking met Audio Obscura. Centraal staat Behind The Pulse, een driedelige mini-docuserie die de verhalen achter de evenementen van Audio Obscura belicht. De serie laat zien hoe deze Nederlandse organisator dance-evenementen realiseert op bijzondere locaties, waaronder het Concertgebouw, de fietstunnel onder het Rijksmuseum en de Ring A10.

Eerste aflevering over Highway Rave op de A10

De samenwerking is ontstaan vanuit een gedeelde visie op creativiteit en het doorbreken van conventies. CUPRA is internationaal actief in elektronische muziek en werkte voor deze campagne samen met Audio Obscura tijdens de Highway Rave, een dance-evenement op de A10 ter gelegenheid van Amsterdam 750 jaar.

Josefien Zwetsloot, commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media: "Audio Obscura klopte bij DPG Media aan met een voorstel voor een partnership rondom de Highway Rave. Wat als we dat konden uitbouwen tot een grotere campagne samen met een merk als CUPRA, dat perfect past bij dit event op de snelweg? Met de kracht en het bereik van onze merken werd dat idee het begin van iets veel groters."

Mini-docuserie toont voorbereiding en uitvoering

Tijmen van Rooijen, Creative bij Brandstudio van DPG Media: "Spanning vind je niet alleen op de dansvloer, maar juist ook achter de schermen. Niet iedereen realiseert zich hoe spannend het is om een evenement te organiseren onder de Nachtwacht of andere plekken waar nooit eerder een feest is gegeven. Is de verf bijvoorbeeld wel bestand tegen de geluidstrillingen van de muziek? De spanning in de voorbereiding, maar ook de ontlading tijdens zulke evenementen willen we met deze mini-docuserie vastleggen in beeld, geluid en gevoel."

Publicatie op NU.nl en Volkskrant.nl

De mini-docuserie wordt gepubliceerd op NU.nl en Volkskrant.nl. Daarnaast verzorgde NU.nl live verslag van de Highway Rave via een gesponsord liveblog. Brandstudio van DPG Media maakte artikelen waarin de verhalen uit de video’s verder worden uitgediept. De campagne wordt ondersteund met display binnen het DPG Media-netwerk tot aan het Amsterdam Dance Event.

Afleveringen verspreid over zomer en najaar

De eerste aflevering van Behind The Pulse is sinds zaterdag 5 juli te bekijken. De tweede en derde aflevering volgen eind augustus en eind oktober.

Credits:
Klant: CUPRA | Strategie: Brandstudio van DPG Media en Essence Mediacom | Creatie: Brandstudio van DPG Media en StudioM | Productie: Since88

www.dpgmediagroup.com

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[DutchMedia Podcast]: over overname RTL Nederland & EMF Act

05-07-2025 | 01:00:10
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld

30-06-2025 | 21:57:00
DPG Media heeft het spel slim gespeeld en de benodigde toestemming van mededingingsautoriteit ACM binnen om RTL Nederland over te nemen. ACM spreekt van strenge voorwaarden en betrokkenen hebben het erover dat dit soort voorwaarden uitzonderlijk zijn

Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?

30-06-2025 | 14:38:00
Vrijdag is bekend geworden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht geeft voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.

ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland

27-06-2025 | 11:26:00
De Autoriteit Consument & Markt heeft DPG Media toestemming gegeven om RTL Nederland over te mogen overnemen van het beursgenoteerde RTL Group (van Bertelsmann)
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.