DPG Media combineert Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod
DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten hebben hiermee de mogelijkheid om voor alle drie de landen in één keer programmatic advertenties in te kopen.
Deze strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel media-inkoophubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic trading team in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen.
Centralisatie
Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media: “Vooral grote merken kopen een aanzienlijk deel van hun media in via wereldwijde mediabureaus. De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.”
“Waar inkoophubs in het verleden nog weleens efficiëntie boven effectiviteit verkozen met een one size fits all solution, zie je nu dat merken en mediapartijen op zoek zijn naar trusted partners voor het aansluiten van kwalitatieve inventory. Ze richten zich steeds vaker op het inkopen van lokale online inventory bij lokale uitgevers.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Qmusic zoekt een Video-Editor
Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025
Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars
Whazzup?! in Media #10: Is Nederland klaar voor social commerce?
Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau
Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025
Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert