
Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024
In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.
1 | Belgische ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld
15 maart. Naar aanleiding van een uitgebreid onderzoek van de Belgische branchevereniging ACC (Association of Communication Companies) naar het aantal pitches waaraan haar leden het afgelopen jaar deelnamen en de uurbestedingen en out of pocket kosten die daarmee gepaard gingen, hebben ACC en UBA – in samenwerking met PitchPoint – een whitepaper uitgebracht over de directe en de verborgen kosten van pitchen bij bureaus én bij opdrachtgevers. UBA staat voor United Brands Association en is de Belgische tegenhanger van de bvA. ACC is de tegenhanger van het Nederlandse VIA... lees verder
2 | Crossmarks duikt in Emotional Revolution op de winkelvloer
9 oktober. Zowel in de winkel als online blijven verrassen en verwonderen, hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je bindt? Je leest het in Crossmarks whitepaper Emotional Revolution op de winkelvloer... lees verder
3 | Omnicom: Kansen voor duurzaam ondernemen groot in Nederland
6 mei. Omnicom PR Group (OPRG) publiceert een whitepaper die het Nederlandse bedrijfsleven richting geeft op het gebied van duurzaam ondernemen in deze politiek onzekere tijd. Rob Jetten, minister van Klimaat en Energie, nam het whitepaper in ontvangst en onderstreepte de belangrijke rol van de eigen inbreng door ondernemers in het verduurzamingsbeleid van Nederland... lees verder
4 | PIM Trendrapport 2024: De Clash van het zijn
31 januari. Het Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft het 19e PIM Trendrapport geopenbaard onder de titel De Clash van het zijn. Het Trendrapport verkent de dynamische en vaak tegenstrijdige culturele stromingen die hedendaags consumentengedrag vormen, essentieel voor toekomstige groei en innovatie in marketing en bedrijfsvoering... lees verder
5 | Counter Content publiceert PR Playbook
11 juni. Hé communicatiespecialist, marketeer of ondernemer! Hoe laat jij PR echt voor je merk werken? Raymond Bresching, communicatiestrateeg bij Counter, neemt je in acht stappen mee, van het verhaal tot aan een succesvolle executie... lees verder
6 | Screenforce Jaarrapport 2023
12 maart. Het TV Jaarrapport beginnen we altijd met de belangrijkste cijfers over reclame op de TV-zenders. Hiervoor doet Telmar een analyse op de SKO kijkcijfers van de uitgezonden TVcampagnes. Deze analyse kan enkel gedaan worden op de 36 full audit zenders. Dat zijn de zenders waarvan NMO de cijfers rapporteert op programma- en reclameniveau. De werkelijke reclamedruk zal groter zijn omdat de zogenaamde light audit zenders ontbreken en omdat billboards geen onderdeel uitmaken van deze analyse... lees verder
7 | MarketResponse: Zo verminder je klantcontact en verbeter je klanttevredenheid
20 maart. Een positieve ervaring met je klantenservice heeft impact op klantloyaliteit en commercieel succes. Bij bedrijven is weinig discussie over het belang van goede dienstverlening, maar toch staan contact centers onder druk. Lange wachttijden, ontevreden klanten en een hoog verloop onder medewerkers. Het zijn hoofdpijndossiers voor managers om mee te maken te hebben. In deze blog legt MarketResponse uit hoe Conversational Analytics je de inzichten geeft om structureel het klantcontact te verminderen en de ervaring van klanten te verbeteren... lees verder
8 | iO: Zo ontwikkel je een first-party datastrategie
27 mei. Hoe begin je met een first-party datastrategie? Waar let je op? Kun je nog vertrouwen op third-party data en welke stakeholders betrek je het beste bij deze nieuwe fase? Een first-party datastrategie is je eerste stap richting success in de cookieless future. In deze whitepaper helpt iO je op weg... lees verder
9| iO: Het geheim van branded podcasts: verbind en versterk jouw merk
25 september. Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het mediapalet van de moderne consument. Ze bieden organisaties een unieke kans om op een persoonlijke en langdurige manier in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat maakt branded podcasts zo bijzonder, en hoe maak je van jouw merkverhaal een luisterervaring die blijft hangen... lees verder
10 | Audify: Radioreclamemarkt stijgt naar 242 miljoen
29 januari. De radioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2 procent. Elk kwartaal van 2023 vertoont groei met de grootste sprongen in het derde en vierde kwartaal. Vooruitkijkend naar 2024 verwacht Audify dat deze stijgende lijn zal aanhouden, wat verdere groei voor de audioreclamebranche betekent... lees verder
Hier staat een overzicht van alle whitepapers
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s
Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland
[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA
Gepubliceerd door: Bas Vlugt