Dit zijn de 10 meest gelezen whitepapers op Marketing Report in 2024

In 2024 publiceerde Marketing Report een grote serie Partner Whitepapers. Deze tien zijn het meest gelezen.

1 | Belgische ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld

Belgische ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld15 maart. Naar aanleiding van een uitgebreid onderzoek van de Belgische branchevereniging ACC (Association of Communication Companies) naar het aantal pitches waaraan haar leden het afgelopen jaar deelnamen en de uurbestedingen en out of pocket kosten die daarmee gepaard gingen, hebben ACC en UBA – in samenwerking met PitchPoint – een whitepaper uitgebracht over de directe en de verborgen kosten van pitchen bij bureaus én bij opdrachtgevers. UBA staat voor United Brands Association en is de Belgische tegenhanger van de bvA. ACC is de tegenhanger van het Nederlandse VIA... lees verder

2 | Crossmarks duikt in Emotional Revolution op de winkelvloer

[Whitepaper] Crossmarks duikt in Emotional Revolution op de winkelvloer9 oktober. Zowel in de winkel als online blijven verrassen en verwonderen, hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds opnieuw emotioneel raakt en aan je bindt? Je leest het in Crossmarks whitepaper Emotional Revolution op de winkelvloer... lees verder

3 | Omnicom: Kansen voor duurzaam ondernemen groot in Nederland

[Whitepaper] Omnicom: Kansen voor duurzaam ondernemen groot in Nederland6 mei. Omnicom PR Group (OPRG) publiceert een whitepaper die het Nederlandse bedrijfsleven richting geeft op het gebied van duurzaam ondernemen in deze politiek onzekere tijd. Rob Jetten, minister van Klimaat en Energie, nam het whitepaper in ontvangst en onderstreepte de belangrijke rol van de eigen inbreng door ondernemers in het verduurzamingsbeleid van Nederland... lees verder

4 | PIM Trendrapport 2024: De Clash van het zijn

PIM Trendrapport 2024: De Clash van het zijn31 januari. Het Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft het 19e PIM Trendrapport geopenbaard onder de titel De Clash van het zijn. Het Trendrapport verkent de dynamische en vaak tegenstrijdige culturele stromingen die hedendaags consumentengedrag vormen, essentieel voor toekomstige groei en innovatie in marketing en bedrijfsvoering... lees verder

5 | Counter Content publiceert PR Playbook

Counter Content publiceert PR Playbook11 juni. Hé communicatiespecialist, marketeer of ondernemer! Hoe laat jij PR echt voor je merk werken? Raymond Bresching, communicatiestrateeg bij Counter, neemt je in acht stappen mee, van het verhaal tot aan een succesvolle executie... lees verder

6 | Screenforce Jaarrapport 2023

Screenforce Jaarrapport 202312 maart. Het TV Jaarrapport beginnen we altijd met de belangrijkste cijfers over reclame op de TV-zenders. Hiervoor doet Telmar een analyse op de SKO kijkcijfers van de uitgezonden TVcampagnes. Deze analyse kan enkel gedaan worden op de 36 full audit zenders. Dat zijn de zenders waarvan NMO de cijfers rapporteert op programma- en reclameniveau. De werkelijke reclamedruk zal groter zijn omdat de zogenaamde light audit zenders ontbreken en omdat billboards geen onderdeel uitmaken van deze analyse... lees verder

7 | MarketResponse: Zo verminder je klantcontact en verbeter je klanttevredenheid

[Whitepaper] MarketResponse: Zo verminder je klantcontact en verbeter je klanttevredenheid20 maart. Een positieve ervaring met je klantenservice heeft impact op klantloyaliteit en commercieel succes. Bij bedrijven is weinig discussie over het belang van goede dienstverlening, maar toch staan contact centers onder druk. Lange wachttijden, ontevreden klanten en een hoog verloop onder medewerkers. Het zijn hoofdpijndossiers voor managers om mee te maken te hebben. In deze blog legt MarketResponse uit hoe Conversational Analytics je de inzichten geeft om structureel het klantcontact te verminderen en de ervaring van klanten te verbeteren... lees verder

8 | iO: Zo ontwikkel je een first-party datastrategie

[Whitepaper] Zo ontwikkel je een first-party datastrategie27 mei. Hoe begin je met een first-party datastrategie? Waar let je op? Kun je nog vertrouwen op third-party data en welke stakeholders betrek je het beste bij deze nieuwe fase? Een first-party datastrategie is je eerste stap richting success in de cookieless future. In deze whitepaper helpt iO je op weg... lees verder

9| iO: Het geheim van branded podcasts: verbind en versterk jouw merk

[Whitepaper] Het geheim van branded podcasts: verbind en versterk jouw merk25 september. Podcasts zijn niet meer weg te denken uit het mediapalet van de moderne consument. Ze bieden organisaties een unieke kans om op een persoonlijke en langdurige manier in contact te komen met hun doelgroep. Maar wat maakt branded podcasts zo bijzonder, en hoe maak je van jouw merkverhaal een luisterervaring die blijft hangen... lees verder

10 | Audify: Radioreclamemarkt stijgt naar 242 miljoen

Audify: Radioreclamemarkt stijgt naar 242 miljoen29 januari. De radioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2 procent. Elk kwartaal van 2023 vertoont groei met de grootste sprongen in het derde en vierde kwartaal. Vooruitkijkend naar 2024 verwacht Audify dat deze stijgende lijn zal aanhouden, wat verdere groei voor de audioreclamebranche betekent... lees verder

Hier staat een overzicht van alle whitepapers

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Joe Public wint pitch Van Geloven

21-11-2025 | 14:22:00
Joe Public heeft de in oktober uitgezette pitch van Van Geloven gewonnen. Daarmee neemt Van Geloven na vele jaren afscheid van Alfred als creatief bureau

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEO Consultant

21-11-2025 | 12:12:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEO Consultant - Hybride, Zwolle

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.