
Deze commercials maken kans op Gouden Loeki
Jaarlijkse publieksprijs voor commercials van start
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt. Een onafhankelijk publiekspanel van onderzoeksbureau GfK beoordeelde recent tientallen televisiecommercials en selecteerde tien favorieten.
De lijst met genomineerden bevat campagnes van onder andere Jumbo, ING en Specsavers. Ook een spot van het Ministerie van Justitie en Veiligheid is genomineerd.
Commerciële samenwerkingen onder de genomineerden
De tien geselecteerde commercials zijn, in alfabetische volgorde:
-
Amazon & adam&eveDDB – Moving Day
-
Go Türkiye – Istanbul Vibe
-
Hans Anders & VENGEAN – 3 is 1
-
ING & TBWA\NEBOKO – Check Het Gesprek
-
Jumbo & Hotel L'Amour – Boodschappenpakket
-
Jumbo & Hotel L'Amour – Pasen maak je samen
-
Ministerie van Justitie en Veiligheid & Roorda – Vreemd of Verdacht?
-
Specsavers – Out of Order
-
Toyota & DDB Amsterdam – Heimwee
-
VVV Texel & 1Camera – Kom tot rust op Texel
Publiek bepaalt grotendeels de winnaar
De Ster Gouden Loeki wordt elk kwartaal samengesteld op basis van de beoordeling van een publiekspanel van GfK. Jaarlijks levert dat veertig kwartaalwinnaars op. Uit deze veertig worden uiteindelijk tien finalisten gekozen. De winnaar wordt voor vijfenzeventig procent bepaald door het panel en voor vijfentwintig procent door het Nederlands publiek.
Geschiedenis van de prijs
De Ster Gouden Loeki bestaat sinds 1995. In de afgelopen jaren zijn tientallen commercials bekroond. Sinds de vorige editie wordt ook een aparte prijs uitgereikt voor campagnes van goede doelen.
Omzet Ster 2024 daalt naar 211,6 miljoen euro
NPO-Plan kabinet moddert door met oude wijn in nieuwe zakken
Voorstel NPO: brede taakopdracht met reclame en omroephuizen
Wetsvoorstel Eppo Bruins: NPO-reclame blijft op 8 procent
Frank Volmer over de Gouden Loeki 2024
Gepubliceerd door: Saskia van Weert