Dentsu Creative ontwikkelt campagne Ben je ongesteld ofzo?! voor Libresse

Ben je ongesteld ofzo?! De bloedirritante opmerking die aantoont dat Nederland nog steeds niet weet hoe de menstruatiecyclus werkt. Libresse strijdt samen met vrouwen+ om deze opmerking voor eens en altijd de wereld uit te helpen.

Impact van de cyclus wordt zwaar onderschat

85 procent van vrouwen+ heeft de opmerking wel eens naar d’r hoofd geslingerd gekregen. Dorothee Vanderbroeck, Senior Brand Manager Libresse: "Als je ook maar een beetje verstand van de menstruatiecyclus zou hebben, dan zou je deze opmerking niet maken. Educatie moet daarom belangrijker worden."

De impact van de cyclus op het dagelijks leven wordt nog steeds zwaar onderschat in Nederland. Zo geeft maar liefst 62 procent van de vrouwen+ aan dat hun klachten echt in de weg zitten. Daarnaast brengt 42 procent wel eens een bezoek aan de huisarts vanwege hun menstruatie en zien we ook 37 procent van de vrouwen die zich wel eens ziek heeft moeten melden blijkt onderzoek van het Men-Struatie Voorlichtingsinstituut en motivation. De campagne van Libresse is daarom ontwikkeld om iedereen betere educatie te geven en zodoende meer begrip te creëren in de samenleving.

Sloganwear zijn de nieuwe telegraphs

Anne Merel Verleun, Creative Director bij Dentsu Creative Amsterdam. "Het Ben je ongesteld ofzo?! t-shirt draagt letterlijk en figuurlijk bij om die ongepaste opmerking voor eens en altijd uit de wereld te helpen. T-shirt culture is een krachtig berichtenplatform geworden. Sloganwear zijn de nieuwe telegraphs. Het is een manier om zonder te schreeuwen je waarheid uit te spreken. En dat zie je terug aan de grote hoeveelheid (micro)influencers die onderdeel willen zijn van de campagne."

Je koopt jouw t-shirt op de landingspagina van @libresse_nl. De opbrengst van de t-shirts gaat naar Stichting Armoedefonds. Naast het t-shirt vind je op de landingspagina van Libresse alle informatie over de cyclus en de verdere thema’s die een rol spelen in de menstruatiecyclus. Lees je in, toon begrip en hopelijk denk je de volgende keer twee keer na voordat je vraagt of iemand ongesteld is.

www.libresse.nl

www.dentsucreative.amsterdam

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT

27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn

Sven Vening: Creativiteit maakt verschil bij Dentsu Creative

19-06-2025 | 10:02:00
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam.

Cannes 2025: Esther van Vliet en Steffi Boom over RA*W-pitch

17-06-2025 | 09:29:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

TBWA, Roorda, Dentsu, Joe Public winnen Goud bij Esprix 2025

16-05-2025 | 07:21:00
147 marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen 15 mei bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het STRAAT Museum.

Dentsu Creative ontwikkelt vervolg Tijd voor Defensie

06-05-2025 | 14:37:00
Met deze campagne wil Defensie duidelijk maken dat er binnen de organisatie uiteenlopende manieren zijn om een bijdrage te leveren
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.