Dentsu Creative ontwikkelt #goodbyecar campagne Volkswagen

Inmiddels is één op de vier auto’s die nieuw gekocht wordt, elektrisch aangedreven. Maar dat betekent niet dat afscheid nemen van je huidige auto zo gemakkelijk is voor iedereen. Iets dat direct duidelijk wordt wanneer je op social media zoekt naar #goodbyecar. Dit inzicht staat centraal in de campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. 

Vertrouwde vriend-strategie

De komst van elektrisch rijden betekent een grote verandering voor de autokoper. Er komen steeds nieuwe modellen en nieuwe aanbieders bij, maar daarmee ook nieuwe onzekerheden. Volkswagen, een merk dat al jaar en dag bekend staat om zijn betrouwbaarheid, wil ook in deze tijden een belangrijke rol voor de autokoper blijven spelen. De ontwikkelde campagne is een vervolg op de eerder ingeslagen weg en is ontwikkeld binnen de vertrouwde vriend-strategie.

Berno Schokker, Manager Marketing Communicatie Volkswagen: "Bij elektrische auto’s gaat het heel vaak over technologie en features. Bij Volkswagen gaat het veel meer over de relatie die je hebt met je auto en het merk. Daar hebben we ook nu weer de nadruk op gelegd."

#goodbyemycar

De campagne wordt afgetrapt met film. Hierin zien we een man huilend van verdriet in zijn auto zitten. Er blijkt namelijk wel degelijk een nadeel te zitten aan het kopen van een nieuwe Volkswagen, namelijk afscheid nemen van je oude. Op social gaat het merk los onder de #goodbyemycar met ludieke break-up sketches die medio oktober live gaan op TikTok en Instagram. En de Volkswagen dealers zullen binnenkort met ludieke acties komen om het afscheid nemen van je oude auto te vergemakkelijken. Daarmee weet het merk aan de hand van een inzicht relevantie te bieden voor de verschillende doelgroepen.

Joris Tol en Gijs Sluijters, Creative Directors Dentsu Creative Amsterdam: "Volkswagen is een merk met een rijke reclame traditie. We zijn enorm trots dat we er wederom in zijn geslaagd om een campagne te maken met de herkenbare Volkswagen knipoog en we het mooie inzicht op alle kanalen op een eigen manier konden uitrollen."

Credits:

Opdrachtgever: Berno Schokker, Annemarije van Zandwijk, Jasper Bakker, Jeroen Floor, Mayke van de Rijt (Volkswagen Nederland) | Concept & Strategie: Dentsu Creative Amsterdam | Executive Creative Director: Mark Muller | Creative Directors: Gijs Sluijters, Joris Tol | Strategy Director: Marcel de Jonge | Business Director: Ralph Balk | Account Manager: Yannick van den Boogerd | RTV Producer: Amber Akkermans | Productiemaatschappij: Czar | Regisseur: Bart Timmer | First AD: Philip Young | D.O.P.: Robbie van Brussel | Executive producer: Willem Bos | Producer: Jordy Jousma | Editor: MRTN Martin Heijgelaar | Grading: Joppo & Wietse / De Grot | Online: Robin Hancock / De Grot | Sound design: Public Audio | Media: EssenceMediaCom | Greenhouse

www.dentsu.com

www.volkswagen.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.