Dentsu Creative lanceert DOJO: Creative Technology Lab voor prototypes

De mogelijkheden en kansen op het gebied van technologie als AI, Mixed Reality en Predictive Modeling ontwikkelen zich bijna dagelijks. Daarom brengt Dentsu Creative haar Creative Technology talent samen in een nieuw type innovatielab. Hier kunnen merken een concept in vier weken tot leven brengen met een werkend prototype, waarmee de waarde in de echte wereld getest kan worden.

Van Design Thinking naar Design Doing

Uit onderzoek van Dentsu Creative Amsterdam blijkt dat veel merken tegen hetzelfde probleem aanlopen: ideeën genoeg, maar een volle backlog; een gebrek aan tijd, geld en de juiste mensen om deze ideeën realiteit te laten worden. Hoe maak je dan als bedrijf goede keuzes en bepaal je de waarde van nieuwe technologie voor klanten en voor de business?

Luke Vink, Head of Creative Technology bij Dentsu Creative: "De behoefte verschuift van Design Thinking naar Design Doing. Een idee er op een slide mooi uit laten zien is één ding, daar realiteit van maken een tweede. Dat doen wij. Ons team van creative technologists heeft het talent om menselijke creativiteit te combineren met het bouwen en programmeren met opkomende technologieën. In onze nieuwe DOJO propositie brengen we deze skills samen om klanten te helpen versnellen en hun effectieve output te vergroten."

Creative Technology

Deniz Kurt, Creative Technologist bij Dentsu Creative: "Wij geloven dat technologie onze industrie op een positieve manier op zijn kop kan zetten, mits we het inzetten als katalysator voor creativiteit en effectiviteit. Creative technology gaat voor ons over de combinatie van het nut van technologie, met de rijkheid van menselijke emoties. Zo lanceerden we drie maanden geleden onze experimentele Artificial Client. Personas als de Ruthless Critic en Idealistic Dreamer geven bruikbare feedback op creatief werk, van copy tot UX. Door op een slimme manier verschillende AI-tools aan elkaar te knopen, helpt het ons niet alleen ons werk te versnellen, maar komt het ook echt tot leven met realtime sprekende 3D-characters en een uitdagende tone-of-voice."

DOJO gaat van start met het ontwikkelen van prototypes voor launching clients KPN en Randstad.

Ter ere van de lancering geeft DOJO één sprint in Creative Prototyping weg. Merken kunnen tot 5 december hun beste AI-idee via thedojo.studio indienen. Op 7 december wordt tijdens het DOJO Launch Event de winnaar bekendgemaakt.

www.dentsu.com

www.thedojo.studio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.