Dentsu Creative Amsterdam ontwikkelt campagne Porsche Macan

Dentsu Creative Amsterdam ontwikkelde een campagne voor Porsche waarin de volledig elektrische Porsche Macan centraal staat. In de campagne wordt heel Nederland uitgedaagd om een bijzonder object te ruilen tegen de Porsche Macan.

Vanaf nu tot en met 20 oktober kan iedereen hun meest bijzondere bezit aanmelden via droomruil.porsche.nl. Of het nu een zeldzaam stripboek, een vintage horloge met een fascinerende geschiedenis, een gesigneerd voetbalshirt of een ander bijzonder item is. Met behulp van de experts van Catawiki wordt uiteindelijk bepaald wie er mag ruilen.

De ingezonden objecten worden beoordeeld door in-house experts van online marktplaats Catawiki. Zij beoordelen de inzendingen op basis van hun verhaal, zeldzaamheid, staat en financiële waarde. Na een evaluatie wordt bepaald welk item het meest bijzonder is en geruild wordt voor de Porsche Macan. Het geruilde object zal vervolgens op Catawiki worden geveild, waarbij de opbrengst geschonken wordt aan een door de inzender geselecteerd, erkend goed doel.

Leendert-Jan de Ronde, Senior Creative bij Dentsu: "Er worden wereldwijd steeds meer bijzondere objecten verzameld. Ook deze Porsche Macan is een bijzonder object, zoals Porsche ze al meer dan 75 jaar maakt. Maar er is wel een groot verschil met ander bezit: de Porsche Macan geeft je een ervaring, kippenvel. Dat is compleet anders dan andere spullen, die uiteindelijk vaak stof staan te vangen. Met dat contrast spelen we in de campagne."

Ruurd Neurink, marketingmanager Porsche Nederland: "De introductie van de nieuwe elektrische Porsche Macan is een belangrijk moment voor Porsche. Een volledig elektrische aandrijflijn gecombineerd met de kenmerkende sportwagen prestaties en een tijdloos design. Dat vraagt om een opvallende campagne waarbij we heel Nederland uitdagen om mee te doen met de Droomruil. Afstand doen van een geliefd object vereist natuurlijk durf, maar we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe Porsche Macan het waard is om tegen te ruilen."

 

Credits:

Porsche Nederland: Ruurd Neurink, Anne Pellekoorn, Gisèle van Middelaar, Tom Wouda en Priscilla van Korlaar | Partner: Catawiki | Bureau: Dentsu Creative Amsterdam | Account: Dirk Jan de Krom, Eveline Rooders | Strategie: Britt Boss | Creatieven: Luuk Simonse, Leendert-Jan de Ronde | Creatieve directie: Jasper Janssen | Productie: Marc Elbers, Bobby Innes | Design: Tomas Freriksen, Noortje Hulshof, Lorenzo Pellizzato | Animatie: Boris Peshev | Sound: Soundcircus | UI/UX development: 51North | Media: GroupM/EssenceMediaCom | PR: Ovide Agency

www.dentsucreative.amsterdam

www.porsche.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Dentsu lanceert LEGO Party! via SMG Studio

02-10-2025 | 10:56:27
Het project markeert een volgende stap in Dentsu’s investering in gaming als platform waar merken verbinding kunnen maken met een wereldwijd publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.