Dawn ontwikkelt merkcampagne en rebranding voor vredesorganisatie PAX

Vrede is niet vanzelfsprekend. Dat is het ook nooit geweest, maar sinds kort ligt het weer op ieders lippen. Voor vredesorganisatie PAX was het hoog tijd om de oude veren af te schudden en hun relevantie met een vernieuwd merk te benadrukken. Het merk wordt gelanceerd met een campagne, ontwikkeld door Dawn.

Het vredeswerk van PAX kent vele vormen. Denk aan de F-35 rechtszaak tegen de Nederlandse staat, het werken met internationale partners aan inclusieve vrede en het direct steun verlenen in gebieden die zijn getroffen door gewapend geweld. Deze veelzijdigheid komt omdat vrede een complex begrip is. Het is geen aan- of uitknop, maar een proces. Vrede is iets wat je in meer of mindere mate kan verliezen, maar waar je bovenal constant aan moet blijven werken. Ook mensen in Nederland kunnen een vredeswerker zijn. Of dat nu in de vorm is van een protest, een petitie of een donatie.

Tessa Dekeukeleire, strateeg bij Dawn: "We zien dat steeds meer mensen zich uitspreken of hard maken tegen onrecht, maar toch heerst er het gevoel dat echte verandering uitblijft. Om daar antwoord op te geven hebben we PAX gepositioneerd als ‘de vakbond voor vrede’. Een organisatie die gelooft in de kracht van collectieve actie, gebouwd op de overtuiging dat in iedereen een vredeswerker schuilt, die op een eigen manier kan bijdragen aan vrede."

Maak werk van vrede

De veelzijdigheid van vredeswerk is het vertrekpunt voor de rebranding door strategisch creatief bureau Dawn. Dit heeft zich vertaald naar de nieuwe pay-off: maak werk van vrede. Het nieuwe merk is een totaalpakket van positionering, visuele en verbale identiteit, dat het oude imago afschudt en PAX herintroduceert als actieve, betrokken organisatie. Visueel is het een evolutie, waarin de iconische oranje kleur en de vredesduif nog steeds een rol spelen. De kern van de campagne is werkwoorden, om te laten zien dat vrede nooit af is. Vrede doe je, eis je, bouw je en geef je.

Nick van Bree, Hoofd Engagement bij PAX: "Met ons vernieuwde merk kunnen we de komende jaren weer trots onze verhalen vertellen en mensen aan ons binden. Zo kan iedereen op hun eigen manier bijdragen aan vrede: van doneren tot een petitie tekenen, en van demonstreren tot ons supporten op Instagram. En al die steun is hard nodig, want ons vredeswerk is relevanter dan ooit."

De geïntegreerde campagne is zowel op straat als digitaal te zien. Ook de nieuwe website, ontwikkeld door Dawn, is sinds deze week live.

Credits:

Opdrachtgever: PAX | Bureau: Dawn | Sound: THNDR studio | VO: Sarah Janneh

www.dawn.nl

www.paxvoorvrede.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.