Dawn ontwikkelt merkcampagne en rebranding voor vredesorganisatie PAX

Vrede is niet vanzelfsprekend. Dat is het ook nooit geweest, maar sinds kort ligt het weer op ieders lippen. Voor vredesorganisatie PAX was het hoog tijd om de oude veren af te schudden en hun relevantie met een vernieuwd merk te benadrukken. Het merk wordt gelanceerd met een campagne, ontwikkeld door Dawn.

Het vredeswerk van PAX kent vele vormen. Denk aan de F-35 rechtszaak tegen de Nederlandse staat, het werken met internationale partners aan inclusieve vrede en het direct steun verlenen in gebieden die zijn getroffen door gewapend geweld. Deze veelzijdigheid komt omdat vrede een complex begrip is. Het is geen aan- of uitknop, maar een proces. Vrede is iets wat je in meer of mindere mate kan verliezen, maar waar je bovenal constant aan moet blijven werken. Ook mensen in Nederland kunnen een vredeswerker zijn. Of dat nu in de vorm is van een protest, een petitie of een donatie.

Tessa Dekeukeleire, strateeg bij Dawn: "We zien dat steeds meer mensen zich uitspreken of hard maken tegen onrecht, maar toch heerst er het gevoel dat echte verandering uitblijft. Om daar antwoord op te geven hebben we PAX gepositioneerd als ‘de vakbond voor vrede’. Een organisatie die gelooft in de kracht van collectieve actie, gebouwd op de overtuiging dat in iedereen een vredeswerker schuilt, die op een eigen manier kan bijdragen aan vrede."

Maak werk van vrede

De veelzijdigheid van vredeswerk is het vertrekpunt voor de rebranding door strategisch creatief bureau Dawn. Dit heeft zich vertaald naar de nieuwe pay-off: maak werk van vrede. Het nieuwe merk is een totaalpakket van positionering, visuele en verbale identiteit, dat het oude imago afschudt en PAX herintroduceert als actieve, betrokken organisatie. Visueel is het een evolutie, waarin de iconische oranje kleur en de vredesduif nog steeds een rol spelen. De kern van de campagne is werkwoorden, om te laten zien dat vrede nooit af is. Vrede doe je, eis je, bouw je en geef je.

Nick van Bree, Hoofd Engagement bij PAX: "Met ons vernieuwde merk kunnen we de komende jaren weer trots onze verhalen vertellen en mensen aan ons binden. Zo kan iedereen op hun eigen manier bijdragen aan vrede: van doneren tot een petitie tekenen, en van demonstreren tot ons supporten op Instagram. En al die steun is hard nodig, want ons vredeswerk is relevanter dan ooit."

De geïntegreerde campagne is zowel op straat als digitaal te zien. Ook de nieuwe website, ontwikkeld door Dawn, is sinds deze week live.

Credits:

Opdrachtgever: PAX | Bureau: Dawn | Sound: THNDR studio | VO: Sarah Janneh

www.dawn.nl

www.paxvoorvrede.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Dawn en de Baak lanceren derde seizoen leiderschapspodcast

17-03-2025 | 14:35:35
In deze reeks staat intuïtie binnen leiderschap centraal. Met uiteenlopende gasten, van sporters tot advocaten en ondernemers, wordt intuïtie als vaak onderbelichte kwaliteit belicht. De podcast is nu te beluisteren via diverse kanalen.

Dawn lanceert campagne: Kap Het Bostheater Niet

16-10-2024 | 12:45:00
Door het korten op subsidies zal het Amsterdamse Bostheater, zoals vele andere gezelschappen en podia, ermee moeten kappen.

[Interview] Justine Passera (De Baak): Nadenken alleen is niet genoeg

15-10-2024 | 11:28:00
De Baak heeft begin september zijn tweede campagne gelanceerd na een herpositionering in 2022. We spreken hierover met Justine Passera, marketing- en communicatiemanager bij De Baak.

Ik ervaar crisis-actie van Dawn richt zich op onderbelichte maatschappelijke problemen

26-09-2024 | 09:19:26
In reactie op de aankondiging van het willen uitroepen van een asielcrisis door kabinet-Schoof vraagt de actie Ik ervaar crisis aandacht voor andere crises

[Interview] Niek Kessels, Sharon de Graaf en Brenda Waegemaekers over de creatieve driehoek van Dawn

11-09-2024 | 17:41:00
Dawn profileert zich met een creatieve driehoek waar design, art direction en copywriting samenkomen. We spreken hierover met de driehoek zelf: Niek Kessels (Creative Director Design) Sharon de Graaf (Creative Director Art) en Brenda Waegemaekers (Creative Director Copy)

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.