Dawn maakt merkcampagne voor Exact

Crossmediale uitrol met tv, radio, online en (D)OOH.

Dawn is de creatieve partij achter de merkcampagne Waar gewerkt wordt, werkt Exact van softwareontwikkelaar Exact. In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

De merkstrategie en executie zijn ontwikkeld in samenwerking met Dawn. De campagne verschijnt vanaf maandag 13 oktober op tv, radio, online en Out of Home.

Software als fundament op de werkvloer

Sophie Wildeboer, Chief Marketing Officer van Exact: "Deze campagne is een ode aan werk. Aan de zweetdruppels, de hectiek, de liefde voor je vak én je klanten. En aan de software die, toch vaak achter de schermen, alles draaiende houdt. Van keuken tot bouwplaats, van kantoor tot magazijn: onze bedrijfssoftware fungeert als het solide fundament. Onmisbaar gereedschap in een wereld die nooit stilstaat."

De campagne brengt uiteenlopende werkcontexten in beeld, van de keuken tot de bouwplaats en het kantoor. De benadering draait om de eenvoud van het functionele en de schoonheid van vakmanschap.

Keuze voor emotie boven specificaties

Niek Kessels, Creative Director bij Dawn: "Als marktleider heb je de kans om toonaangevend te zijn. Daarom hebben wij ervoor gekozen om weg te blijven van het technische verhaal over specs en proposities, en juist de gebruikers en hun dagelijkse realiteit centraal te stellen. En wie die gebruiker ook is, en wat voor werk die ook doet; Exact is de verbindende factor."

De film, geregisseerd door Camille Boumans, brengt de werkvloeren tot leven. In de fotografie van Maeve Stam worden handelingen uitgelicht om de betrokkenheid en ritmes van een werkdag te laten zien.

Crossmediale inzet en bereik

De campagne trapt af met tv-commercials, lineair en on demand, gevolgd door radiospots, online video, social advertising, display en (digital) Out of Home. De inzet omvat zenders als NPO, RTL, ESPN, Viaplay en Prime en stations als BNR, Qmusic en Sky Radio, met focus op brede zichtbaarheid binnen de doelgroep van Exact.

Credits

Bureau: Dawn | Regisseur: Camille Boumans (100%) | Fotografie: Maeve Stam | Klant: Sophie Wildeboer, Annemarije Derogee, Wendy Straver, Michael Bakkes en Helene Vermeulen

www.dawn.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens

24-07-2025 | 12:35:00
In 2024 hebben LeasePlan en ALD Automotive hun merken gewijzigd in Ayvens. We spreken Lonneke van der Horst, marketing directeur van Ayvens Nederland hierover. Ayvens is (net als voorheen ALD Automotive) onderdeel van de Franse bank Société Générale

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Dawn aan de slag voor Natwerk

16-06-2025 | 15:11:00
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.