Danone, Sanquin en FICO kiezen voor samenwerking met Bijl PR

Het Rotterdamse PR- en communicatiebureau Bijl PR heeft vier klanten toegevoegd aan zijn portfolio. Danone Nederland, Sanquin, CVD en FICO kiezen voor het bureau vanwege de behoefte aan strategisch en impactvol communicatieadvies. Met deze uitbreiding versterkt Bijl PR zijn positie in uiteenlopende sectoren, van gezondheidszorg en voeding tot technologie en maatschappelijke dienstverlening.

Strategisch advies voor Danone en Sanquin

Danone Nederland heeft Bijl PR geselecteerd om de afdeling corporate communicatie te ondersteunen. Het bureau helpt het bedrijf met het vertellen van zijn missie – gezondheid via voeding voor zoveel mogelijk mensen – en de verhalen rond de Danone Impact Journey, waarin duurzaamheid en maatschappelijke doelen centraal staan.

Ook Sanquin is sinds kort klant van Bijl PR. De organisatie is in Nederland verantwoordelijk voor de inzameling, verwerking en levering van plasma en bloedproducten, en speelt internationaal een belangrijke rol in onderzoek naar immuniteit en cellulaire therapieën. Bijl PR helpt Sanquin zichtbaarder te worden in de media en het menselijke gezicht van de organisatie te laten zien. Tijdens Wereld Bloeddonordag wist het bureau met succes verhalen van patiënten onder de aandacht te brengen bij landelijke en regionale media.

Sophia Weavers, mede-eigenaar van Bijl PR: “We zijn trots dat we voor deze merken aan de slag gaan. Ons hart gaat sneller kloppen van deze onderwerpen – ze passen bij ons DNA. Samen met de klanten leggen we de lat hoog en kijken we ernaar uit om hun merken verder vorm te geven. De komst van deze klanten versterkt onze groei nog verder.”

Lokaal én internationaal actief

Bijl PR voert campagnes uit op zowel lokaal als internationaal niveau. Zo ondersteunt het bureau CVD, een organisatie die zich inzet voor dak- en thuisloze mensen in Rotterdam, bij het vergroten van zichtbaarheid en maatschappelijke impact.

Daarnaast werkt Bijl PR samen met FICO, leverancier van software die helpt bij het voorkomen van fraude. Het bureau versterkt FICO’s thought leadership, merkbekendheid en reputatie in Nederland.

Marjoleine van Klaveren, mede-eigenaar van Bijl PR: “Reputaties bouwen, bewaken en versterken – dat is wat wij doen. In een kritische samenleving hoort ook bescherming daar steeds vaker bij. Met onze ervaring kunnen we klanten daarbij, naast strategisch communicatieadvies, optimaal ondersteunen.”

Met deze uitbreidingen zet Bijl PR een volgende stap in zijn groei en positionering als toonaangevend bureau voor strategische communicatie in Nederland.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Newslab wint GOUD bij Influencer & Content Marketing Awards 2025

20-11-2025 | 14:37:00
Lilyland: Het eerste foodtruckfestival voor honden

Heineken Experience opent The Kiosk aan Stadhouderskade

17-11-2025 | 08:59:00
Het podium biedt ruimte aan makers via workshops en limited-edition releases en wil sociale momenten meer betekenis geven.

PR-Dashboard en Marcommit organiseren AI-bootcamp

13-11-2025 | 09:28:00
PR-Dashboard organiseert samen met PR-bureau Marcommit een PR-Bootcamp over zichtbaarheid in AI, met Generative Engine Optimization (GEO) als rode draad.

De candidate journey als marketingstrategie: automatisering die werkt

12-11-2025 | 09:34:06
De candidate journey – van eerste contact tot plaatsing – is uitgegroeid tot een marketinginstrument van formaat

Prefab hoezen voor modulaire bouw

10-11-2025 | 15:49:00
In de modulaire bouw telt elke minuut. Productie en plaatsing volgen elkaar snel op, maar daartussen ligt een kwetsbare fase: transport en opslag.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.