Daniel Ajubi Awa: Durf te schuren, dan val je op!

[YOUNG] Daniel Ajubi Awa wil de creatieve industrie openbreken

Daniel Ajubi Awa is designer bij Bikkelhart en bestuurslid bij RA*W. Hij gelooft in creativiteit met lef en inzet voor een diverse toekomst in de reclamewereld.

Kun je jezelf pitchen aan een potentiële werkgever?

Ben je op zoek naar een hongerige, toekomstbestendige creatieve kracht die altijd nét wat meer eruit haalt dan erin zit? Dan ben je aan het juiste adres. Ik doe mijn werk niet alleen voor de euro’s, maar ook omdat ik geloof in een diverse, sterke creatieve industrie, nu en in de toekomst.

Wat zijn jouw ambities?

Mijn droom is om aan de top van de creatieve industrie mee te denken en daar de boel open te breken. Een industrie waarin diversiteit vanzelfsprekend is en creativiteit floreert. Door te leren van het verleden kunnen we bouwen aan een toekomst waarin iedereen een stem aan tafel heeft. Maar dat begint nu – daar moeten we vandaag in investeren.

Wat snappen jonge mensen dat de gevestigde orde niet begrijpt?

Soms moet je niet denken, maar gewoon doen en posten. De gevestigde orde denkt nog vaak in hokjes. Terwijl het creatieve proces tegenwoordig draait om snelheid, lef en het doorbreken van formats. Niet alles hoeft perfect. Juist het rauwe en het eerlijke valt op.

Wat kunnen jonge mensen wat de gevestigde orde niet kan?

Wij durven. We zijn niet bang om te maken wat schuurt, wat schuift, wat schuurt. Want dat trekt aandacht. Jong talent wordt niet alleen ingehuurd voor frisse ideeën, maar ook om te pushen. Om klanten en bureaus uit hun comfortzone te halen.

Welke trends gaan ons vak veranderen?

AI. En dan nog een keer: AI. Er komt steeds meer content bij, dus heb je mensen nodig die snappen wat online écht werkt. Jong talent kan door de grijze massa heen prikken. Tegelijk zie je dat steeds meer jonge creatieven brand side gaan werken in plaats van bij een bureau. En geef ze eens ongelijk: meer geld, minder stress. Maar als die creatieve aanwas opdroogt, wat blijft er dan over van de bureauwereld?

[YOUNG] is een serie interviews waar RA*W leden zich voorstellen.

Ben jij RA*W lid en wil jij ook meewerken aan een interview en jezelf presenteren aan de lezers van Marketing Report?

Hier kun je je aanmelden!

www.we-are-raw.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Winnaars DOOH Challenge 2025 bekendgemaakt

03-10-2025 | 09:38:00
RA*W en Bauer Media Outdoor hebben de winnaars van de DOOH Challenge 2025 bekendgemaakt. Onder het thema Unlock the NextGen kregen studenten en starters de opdracht

Jong creatief talent pitcht ideeën voor AFC Ajax

18-09-2025 | 12:00:00
Tijdens deze dag krijgen jonge makers de kans om in één dag een briefing te vertalen naar concrete concepten.

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

RA*W en Bauer Media Outdoor lanceren DOOH Challenge

22-08-2025 | 12:30:20
RA*W en Bauer Media Outdoor starten op 11 september de Digital Out-of-Home Challenge 2025. Ontwerpers kunnen tot 24 september inzendingen insturen

RA*W: De vervanging van jong talent door AI

13-08-2025 | 15:30:48
AI als vervanger van jong talent voelt wat ons betreft niet als een toekomstbestendige toepassing, AI negeren overigens al helemaal niet


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.