Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

Corendon werkt voor het eerst met extern creatief bureau

Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen. Fitzroy is op 1 november 2025 begonnen met de ontwikkeling van een campagne die vlak voor kerst in Nederland, België en Denemarken zal worden gelanceerd ten behoeve van de zomerperiode.

Afscheid Cor en Don

Daarmee neemt Corendon na 11 jaar afscheid van de karakters Cor en Don die in eigen huis waren ontwikkeld. Het is voor het eerst dat de reisorganisatie werkt met een (extern) creatief bureau. Tot nu toe ontwikkelde en produceerde Corendon alle campagnes zelf. Deels gaat Corendon daarmee door in de opzet met Fitzroy.

Dick Gussen, Director of Brand & Media Partnerships bij Corendon: “We willen een frisse start maken met een nieuw concept. We hebben een kleine pitch georganiseerd waar vier creatieve bureaus aan meededen. Met Fitzroy zijn we thans volop bezig met de productie van de campagne in het zonnige Curacao.”

Corendon zegt later bekend te maken wat het campagneconcept is waarmee Fitrzoy de pitch won.

Meerdere landen

Dick Gussen: “We wilden vooral een concept dat in meerdere landen kan worden gebruikt. In Nederland en Vlaanderen werkte Cor en Don goed, maar in Franstalig België lag dat al anders. In Denemarken gebruikten we dr. Corendon. Met het concept dat nu wordt geproduceerd kunnen we met verschillende voice overs werken in al deze gebieden.”

De campagne zal via alle media worden uitgerold, dus via (lineaire) tv, (S)AVOD, online, sociale media, print, OOH en bioscoop. Abovo Maxlead is daarbij het mediabureau.

CorenDick

Fitzroy heeft geen betrokkenheid bij de stunt omtrent de CorenDick-stunt aangaande de Curacao-deelname aan het WK Voetbal 2026 dankzij coach Dick Advocaat. Die stunt is in eigen Corendon-huis ontwikkeld.

www.fitzroy.nl

www.corendon.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.