
[Content Marketing Awards] Unlike: Houd ‘m in oe broek
Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
Elevator Pitch
‘Houd ‘m in oe broek’ is een social first campagne, volledig toegewijd aan Lebara’s online community en wordt tot leven gebracht via het karakteristieke typetje Mo Biel. De campagne zet vol in op fan engagement en het creëren van brand "love". Lebara liet de regie van de videoclip die bij het aanstekelijke nummer hoort volledig over aan hun online community. Zij bepalen immers wat ze willen zien en wat goede content is ;)
Briefing
Voor Lebara hebben we als doel gesteld de grootste en meest betrokken Nederlandse Tel. com. community te creëren op social (TIkTok). Als onderdeel van deze doelstelling heeft Lebara Unlike gevraagd om voorafgaand aan de sportzomer (EK en Olympische spelen) met een campagne te komen die bijdraagt aan het versterken van de community; fan engagement en het creëren van merkvoorkeur binnen de doelgroep 18/35jr.v
Insights
Er Is een moment in het jaar dat status niet telt, iedereen gelijk is en de sociale hokjes vervallen: Carnaval! In de volksmond bekend als het feest van de verbinding. Exact wat wij op social willen bereiken: Onze community met elkaar en aan Lebara verbinden. Muziek is ‘misschien wel' de enige taal die mensen overal kan verbinden, ongeacht de diversiteit. En dus ook merken aan mensen kan binden. Daarom is muziek ook impactvol als het wordt gebruikt om de community van een merk aan te spreken op een manier die betekenisvol is voor die community. Hoe maak je dit betekenisvol?
Strategie | Aanpak | Resultaat
Dit bereik je alleen als je in alles wat je doet, de community centraal stelt. Met dit in het achterhoofd liet Lebara de regie van deze campagne volledig over aan hun online community. Zo riep Mo Biel (campaign character) enthousiast TikTok'ers op om input te leveren. Veel van deze input is terug te vinden in de videoclip. Deze benadering benadrukt ons geloof in het 'community first' principe. Uiteindelijk zijn het de gebruikers die bepalen wat ze wel en niet willen zien, en wat wel en geen goede content is.
De campagne is gebouwd rondom een carnavalshit van artiest Mo Biel: ‘Houd ‘m in oe broek’. Een referentie aan het feit dat je beter je telefoon in je broek houdt tijdens carnaval, dat is gezelliger en bovendien kan je 'm dan ook niet kwijtraken.
Ondersteund door een always on contentstrategy bestaande uit teasers, stills & shorts op Tiktok en Instagram kwam de carnavalshits tot stand. Middels creator samenwerkingen waren we instaat om de carnavalshit ook in de randstad relevant te maken en daarmee de impact te te vergroten.
En dat dit heeft gewerkt bewijzen de resultaten!!
Mo biel:
-werd een Arties op Spotify met 10K maandelijkse luisteraars en 2 remixes van zijn hit.
-behaalde meer dan 8 miljoen impressies, meer dan 25.000 likes met 21 stuks content.
-in totaal 6500 uur watch time
- de community groeide met meer dan 3500 fans (+15%)
-en dat met nog geen 7.5K media spent
-Lebara is inmiddels de grootste Tel com community van Nederland
Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Saskia van Weert