[Content Marketing Awards 2024] Truus: Aanbieding over de kop

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

 

Elevator Pitch

Eén goed verzekerde camera, 5 aaneengesloten ritjes in de Goliath en een heleboel lef. Dat was er nodig voor het maken van de HEMA x Walibi tickets promotievideo.

De hysterische video zorgde voor veel hilariteit online. Miljoenen fans zagen onze ‘HEMA stagiair’ door de achtbaan vliegen terwijl zij zo goed en kwaad als het kon probeerde Walibi kaartjes te verkopen. En de online verkoop van de Walibi tickets bij HEMA? Die gingen over de kop.

Briefing

HEMA biedt op haar website naast het gebruikelijke assortiment, ook ‘HEMA tickets’ aan voor o.a. vakantieparken en pretparken, zoals bijvoorbeeld Walibi tickets voor een aantrekkelijke prijs. De uitdaging was om deze promotie op een opvallende en humoristische manier onder de aandacht te brengen in een online video, zonder dat de merken elkaar overschaduwden.

Insights

HEMA's online publiek bestaat voornamelijk uit jongeren en millennials op TikTok, Instagram en Facebook. In een verzadigde markt waar reclameboodschappen elkaar snel opvolgen, is het essentieel om op te vallen. HEMA wist dat een conventionele boodschap niet zou volstaan; daarom was een creatieve aanpak nodig om de aandacht van het publiek te trekken en de Walibi-promotie effectief te communiceren. Om te zorgen dat deze boodschap écht aankwam, moesten we dus niet over-de-top, maar over-de-kop denken.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Zo ontstond het idee om onze ‘HEMA Stagiair’ naar Walibi te sturen, om daar na sluitingstijd in een lege Goliath een social video op te nemen waarin zij in de achtbaan een perfect verkooppraatje doet. Zo gezegd, zo gedaan.

Heel wat gegil, een weggevlogen microfoon en een misselijke geluidsman (ja, ook híj zat in de achtbaan) verder was de video een feit. Na posting ging de video vrijwel direct viraal op Instagram, TikTok en Facebook, met ruim 3 miljoen organische views en veel buzz. Dit resulteerde in een enorme stijging van zoekopdrachten en ticketverkopen voor Walibi bij HEMA.

www.truus.co

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.