[Content Marketing Awards 2024] Truus: Aanbieding over de kop

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

 

Elevator Pitch

Eén goed verzekerde camera, 5 aaneengesloten ritjes in de Goliath en een heleboel lef. Dat was er nodig voor het maken van de HEMA x Walibi tickets promotievideo.

De hysterische video zorgde voor veel hilariteit online. Miljoenen fans zagen onze ‘HEMA stagiair’ door de achtbaan vliegen terwijl zij zo goed en kwaad als het kon probeerde Walibi kaartjes te verkopen. En de online verkoop van de Walibi tickets bij HEMA? Die gingen over de kop.

Briefing

HEMA biedt op haar website naast het gebruikelijke assortiment, ook ‘HEMA tickets’ aan voor o.a. vakantieparken en pretparken, zoals bijvoorbeeld Walibi tickets voor een aantrekkelijke prijs. De uitdaging was om deze promotie op een opvallende en humoristische manier onder de aandacht te brengen in een online video, zonder dat de merken elkaar overschaduwden.

Insights

HEMA's online publiek bestaat voornamelijk uit jongeren en millennials op TikTok, Instagram en Facebook. In een verzadigde markt waar reclameboodschappen elkaar snel opvolgen, is het essentieel om op te vallen. HEMA wist dat een conventionele boodschap niet zou volstaan; daarom was een creatieve aanpak nodig om de aandacht van het publiek te trekken en de Walibi-promotie effectief te communiceren. Om te zorgen dat deze boodschap écht aankwam, moesten we dus niet over-de-top, maar over-de-kop denken.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Zo ontstond het idee om onze ‘HEMA Stagiair’ naar Walibi te sturen, om daar na sluitingstijd in een lege Goliath een social video op te nemen waarin zij in de achtbaan een perfect verkooppraatje doet. Zo gezegd, zo gedaan.

Heel wat gegil, een weggevlogen microfoon en een misselijke geluidsman (ja, ook híj zat in de achtbaan) verder was de video een feit. Na posting ging de video vrijwel direct viraal op Instagram, TikTok en Facebook, met ruim 3 miljoen organische views en veel buzz. Dit resulteerde in een enorme stijging van zoekopdrachten en ticketverkopen voor Walibi bij HEMA.

www.truus.co

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.