[Content Marketing Awards 2024] ACT.Agency: De introductie van Odido

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

Elevator Pitch

Op 5 september 2023 zijn Tele2 en T-Mobile verdergegaan als Odido. En wie nieuw is, vraagt zich dingen af. Zoals waarom is digitale technologie soms zo ingewikkeld? Hoe geven we antwoord op deze vragen en brengen we Odido’s merkbelofte, Het kan ook zo, tot leven? Met een slimme contentstrategie die gebruikt maakt van data-insights, AI en creators om altijd relevante content te creëren. Dit leidde tot een stijging in organisch verkeer, transacties en hoge merkbekendheid.

Briefing

Op 5 september 2023 zijn Tele2 en T-Mobile verdergegaan als Odido, met een nieuwe merkpositionering. ACT.agency kreeg de taak het merk tot leven te brengen via content op social media en het blog. Op dezelfde dag werd het nieuwe blog gelanceerd, terwijl de socialmediacampagnes van start gaan in het eerste kwartaal van 2024.

Insights

We plannen content niet ver vooruit, omdat we inspelen op actueel menselijk gedrag. Onze contentkalender voor de komende maand is deels gebaseerd op de marketingcommunicatiekalender, maar vooral op data-insights. Deze inzichten halen we uit zoekwoordenonderzoek, dagelijkse (social media) trendanalyses, onderzoeken over gebruik van technologie en nieuwsberichten. Zo schrijven we bijvoorbeeld blogs over populaire nieuwe apps, omdat we zien dat ze vaker worden gedownload, of plaatsen we een meme over B&B Vol Liefde op TikTok.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Op belangrijke momenten bewijzen we onze merkbelofte. Een goede contentstrategie gaat over het waarmaken van de merkbelofte met content en de relevantie hiervan voor de doelgroep. Odido, dé human network, belooft dat ze technologie menselijk maakt. Concreet betekent dit dat we in content moeten laten zien dat iedereen kan meedoen met de digitale technologie van vandaag en morgen. Dit vertaalt zich niet in één korte video. We geloven in een always on aanpak op onze socialmediakanalen en op onze blog waarbij we steeds weer terugpakken op onze merkbelofte aan de hand van een aantal belangrijke momenten (in de wereld) van de doelgroep. Content creatie doen we met behulp van AI en content creators.

Voor Odido hebben we een realtime Google Data Studio dashboard gebouwd, waarin alle doelstellingen worden gemonitord.

• Stijging van het aantal transacties via blogartikelen met 120% t.o.v. 2023

Social media organisch: groei in bereik en engagement binnen 9 maanden:
• Instagram volgers gestegen naar 19.702, TikTok naar 8.144 met 101.500 likes • TikTok 40 miljoen views, 130K likes, 3.557 comments
• 1227% stijging organisch uniek bereik op Instagram t.o.v. 2023
• 110% stijging engagement rate op Instagram t.o.v. 2023

www.act.agency

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:28
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.