Concertgebouworkest en Airborne komen met podcast over componist Bruckner

De eerste podcast van het Koninklijk Concertgebouworkest draait om de componist Bruckner. De productie heet 9 gezichten van Bruckner en is ontwikkeld door Airborne.

De aanleiding voor de concertcyclus is het 200ste geboortejaar van de Oostenrijkse componist Anton Bruckner, in 2024. Voor het eerst speelt het Koninklijk Concertgebouworkest zijn negen symfonieën binnen anderhalf jaar tijd. Ter promotie hiervan is deze maand een brede campagne gestart, met als invalshoek 9 gezichten van Bruckner. Hierbij worden onder meer social, out of home en advertenties ingezet. De podcast voegt een inhoudelijke laag toe aan de campagne.

Concertreeks

De podcast heeft een laagdrempelige aanpak, zodat het ook toegankelijk is voor luisteraars zonder grote kennis van klassieke muziek. Daarom is er voor Jet Berkhout als presentator en interviewer gekozen. Met onder meer het radioprogramma De Muziekfabriek en de podcast Beethoven is meer dan een hond weet zij een breed publiek te interesseren voor klassieke muziek.

In elke aflevering staat een andere symfonie centraal. Samen met Bruckner-expert Axel Meijer en een musicus van het Concertgebouworkest doorloopt Jet Berkhout het werk en leven van Bruckner. Daarbij komt er een groot aantal muziekfragmenten voorbij.

Aanstekelijk enthousiasme

Wietske Kuiper, Hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop van het Concertgebouworkest: “Wij zijn altijd op zoek naar manieren om bij een nog breder publiek de liefde voor de klassieke muziek aan te wakkeren. Een podcast is daarbij voor ons een heel logisch medium, omdat je er met aandacht naar luistert - iets dat vanzelfsprekend heel dicht bij ons staat.”

Marvin Jacobs, Creative Director van Airborne: “Met 9 Gezichten van Bruckner brengen we denk ik een aanstekelijk enthousiasme voor Bruckners werk over. Het laat bovendien zien dat iedereen hier van kan genieten, ook als je nog niet zo bekend bent met klassieke muziek.”

9 Gezichten van Bruckner is te beluisteren via alle reguliere podcast-platforms.

www.airborne.audio

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Airborne maakt podcast voor Joods Cultureel Kwartier

25-09-2025 | 11:09:00
De reeks neemt de gebeurtenissen rond Ajax – Maccabi Tel Aviv in november 2024 als startpunt, waarbij Israëlische fans werden mishandeld en bedreigd

Marvin Jacobs: Is AI-slop de toekomst van podcasting?

24-09-2025 | 10:13:00
Liefdeloze content of een slimme innovatie die laat zien hoe de podcastwereld zich ontwikkelt?

Mediahuis NRC en Airborne ontwikkelen podcastserie Achmea

22-09-2025 | 13:37:00
De reeks richt zich op maatschappelijke thema’s als duurzaamheid en toekomstbestendig werken.

Sanne Kanis en Airborne Network lanceren Made in Europe

17-09-2025 | 16:56:00
Wekelijks spreken zij wetenschappers, ondernemers, investeerders en beleidsmakers over de vraag hoe Europa digitaal soeverein kan worden.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:08
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.