[CMTA] Dentsu Creative: Daan en Tobias verbinden jongeren weer met KPN

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

In de markt zijn er merken die scherp hun positionering en content focussen op jongeren. Echter, na het verdwijnen van het merk Hi verliest KPN zijn aantrekkingskracht voor de jongere doelgroep (15-30 jaar). Dus lanceren we met aansprekende merkambassadeurs - Daan en Tobias - een content format waarin deze doelgroep zich herkent en die KPN weer sexy maakt. Daan Boom en Tobias Camman weten met hun content keer op keer de doelgroep te raken.

Briefing

Jongeren (15-30) vinden KPN niet meer relevant en sexy, het is voor hen een merk van hun ouders geworden. Tijd voor KPN om daar verandering in te brengen. Met een aansprekend content format die de snelscrollende jongeren doet stoppen. En ambassadeurs waar onze doelgroep geen genoeg van kan krijgen.

Insights

Negentig procent van de jongere generatie voelt weerstand tegenover traditionele vormen van adverteren. Waar ze wel voor openstaan zijn transparantie, humor en content die aansluit bij hun dagelijks beleving. We laten dus onze marketingtaal los en gaan verder op een toon die authentiek en begrijpelijk is voor hen. Alleen op deze manier kunnen we onderdeel worden van hun community en niet de oubollige adverteerder zijn die staat te schreeuwen vanaf de zijlijn.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Jongeren zijn deskundigen in het ontwijken van reclame. Daarom de uitdaging om reclame te maken die niet als reclame aanvoelt. Enter Daan Boom en Tobias Camman. Samen met dit duo weet KPN haar proposities op een ludieke manier in video's te verwerken. MB’s delen binnen een huishouden? Dat vraagt om een video waarin je met een matras de
deur platloopt bij je bestie met de boodschap dat je bij ze komt weten. Na keer op keer succes hebben Daan en Tobias de sleutels gekregen van KPN social en de vrijheid om te maken wat ze willen. En eerlijk, dat getuigt van flink wat lef vanuit KPN, dat als grote corporate vooral bekendstaat als betrouwbaar en gedegen.

En deze aanpak wordt gewaardeerd. Jongeren kijken, lachen en delen volop. Met verzoeken waarom je reclames niet tussen je favorieten kunt opslaan. Hoewel ze duidelijk doorhebben dat KPN de zender is, maakt de authentieke en vermakelijke insteek van Daan en Tobias het verschil. Deze gasten zijn de sleutel tot de verbinding met een doelgroep die normaal gesproken moeilijk te bereiken is voor KPN.

www.dentsu.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.