Clear Channel gaat in cassatie bij Hoge Raad tegen uitspraak gerechtshof concessie Utrecht

Clear Channel Nederland gaat in cassatie bij de Hoge Raad tegen een eerdere uitspraak van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden omtrent de concessie van de gemeente Utrecht. Op deze manier hoopt Clear Channel de exploitatie van buitenreclame in Utrecht te behouden.

Het Gerechtshof oordeelde onlangs  dat JCDecaux kan starten met de exploitatie van digitale schermen in Utrecht en het voornemen is om per 1 december 2025 JCDecaux ook met de papieren exploitatie kan starten. Deze uitspraak is een beroepszaak op een eerdere uitspraak in kort geding.

De zaak is een gevolg van van een concessie die de gemeente Utrecht aan RBL Outdoor gunde waarbij Clear Channel op dit moment zorg draagt voor de exploitatie. Nadat JCDecaux een rechtszaak (december 2020) en hoger beroep (juli 2022) bij het gerechtshof won, werd gesteld dat de inschrijving van RBL Outdoor ongeldig verklaard had moeten worden en door de gemeente Utrecht onrechtmatig gehandeld was jegens JCDecaux..

Contract

Daartoe zijn oplossingen gezocht waartoe RBL Outdoor 5 jaar langer concessiehouder blijft en er een contract tussen RBL Outdoor en JCDecaux zal worden afgesloten. De oorspronkelijke gunning betreft 479 abri's, 200 vrijstaande reclamevitrines en 10 digitale portrait billboards. Inmiddels zijn er 41 digitale schermen klein formaat en 10 schermen groot formaat waarmee JCDecaux kan starten.

Clear Channel stelt zich als huidige exploitant niet te kunenn vinden in het oordeel van het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden en dat als de gemeente Utrecht besluit om, vóórdat de Hoge Raad arrest heeft gewezen, Clear Channel te (laten) vervangen door JCDecaux, dan zal Clear Channel verdere juridische stappen overwegen, waaronder het starten van een bodemprocedure.

Daarmee lijkt de juridische strijd omtrent de buitenreclameconcessie van de gemeente Utrecht nog lang niet voorbij.

www.clearchannel.nl

www.jcdecaux.nl

www.utrecht.nl

www.hogeraad.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

[Vacatures] Bauer Media Outdoor Nederland zoekt een Sales Support

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland

08-08-2025 | 10:25:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland 

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Business Analist bij Bauer Media Outdoor Nederland

08-08-2025 | 09:29:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Business Analist bij Bauer Media Outdoor Nederland 
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Onlyhumans laat Vlaanderen blauw kleuren voor Flitsmeister

27-10-2025 | 13:47:00
Om in Vlaanderen meer naamsbekendheid op te bouwen, werkt Flitsmeister samen met reclamebureau Onlyhumans.

DELA en Lucy lanceren campagne over vooruitdenken

27-10-2025 | 12:14:00
De campagne, ontwikkeld door bureau Lucy, draait om de boodschap Vooruitdenken, uit liefde voor hen die achterblijven.

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Fotograaf

27-10-2025 | 08:15:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Fotograaf - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.