Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september

WPP heeft aangekondigd dat Cindy Rose per 1 september 2025 is benoemd tot Chief Executive Officer van het bedrijf. Zij volgt Mark Read op, die op dezelfde datum terugtreedt. Tot eind dit jaar blijven beiden samenwerken aan een soepele overdracht.

Cindy Rose is sinds 2019 al lid van de raad van bestuur van WPP. Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën. De afgelopen negen jaar vervulde ze diverse leidinggevende functies bij Microsoft, waar ze momenteel Chief Operating Officer is van de wereldwijde enterprise-divisie.

Internationale ervaring bij onder meer Microsoft, Vodafone en Disney

Voor haar huidige functie was Rose onder meer CEO van Microsoft UK en president van Microsoft Western Europe. Daarvoor werkte ze onder andere als Managing Director bij Vodafone en bekleedde ze een directierol bij Virgin Media. Ze begon haar loopbaan bij The Walt Disney Company, waar ze uiteindelijk verantwoordelijk werd voor Disney Interactive Media Group in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Cindy Rose heeft zowel de Britse als Amerikaanse nationaliteit en zal werkzaam zijn vanuit Londen en New York. Ze is afgestudeerd aan Columbia University en New York Law School, en zit in adviesraden van Imperial College Business School en McLaren Racing. In 2019 werd zij onderscheiden met een OBE voor haar verdiensten voor de technologiesector in het VK.

Focus op groei, creativiteit en AI

Philip Jansen, voorzitter van de raad van bestuur van WPP: "Cindy is een inspirerende leider met ervaring bij enkele van 's werelds bekendste bedrijven. Ze heeft wereldwijd grote organisaties geleid, klantrelaties opgebouwd en groei gerealiseerd. Haar kennis van digitale transformatie en AI is van grote waarde in een tijd van fundamentele veranderingen en economische onzekerheid. Als bestuurslid kent ze onze organisatie goed en begrijpt ze wat klanten nodig hebben."

Cindy Rose: "WPP is een bedrijf dat ik al jaren ken en waardeer, eerst als klant en de laatste zes jaar als bestuurslid. Het voelt als thuiskomen. Ik zie veel kansen voor de toekomst: met onze AI-capaciteiten, creatieve reputatie en sterke klantenbasis staan we er goed voor. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan het volgende hoofdstuk van WPP te werken. Ik ben Mark dankbaar voor zijn bijdrage aan het bedrijf en kijk uit naar een goede overdracht."

Mark Read, vertrekkend CEO: "Ik ben blij dat Cindy mijn opvolger wordt. Ze heeft diepgaande kennis van technologie en AI en weet hoe die het bedrijfsleven veranderen. Na zeven jaar als CEO weet ik dat ik WPP in goede handen achterlaat."

www.wpp.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Somention zoekt een Social Creative (Jr.)

14-11-2025 | 09:03:00
Somention is per direct op zoek naar een Social Creative (Jr.) - Full-time · Rotterdam

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Campagnecoördinator Audio & Radio

12-11-2025 | 09:42:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Campagnecoördinator Audio & Radio - Amsterdam

WPP Media: This Year, Next Year over (mede)menselijkheid en AI - een verslag

11-11-2025 | 23:52:00
WPP Media organiseerde op donderdag 6 november 2025 in de Amsterdamse Houthavens voor de 14e keer zijn symposium This Year, Next Year onder de noemer Limitless

Winactie: Generatieve AI voor professionals door Patrick Petersen

11-11-2025 | 13:18:01
Dit boek biedt een praktisch en actueel overzicht van alles wat je nodig hebt om AI in te zetten voor slimme contentcreatie

[Vacatures] Kinesso zoekt een AV Consultant

11-11-2025 | 08:22:00
Kinesso is per direct op zoek naar een AV Consultant - Amsterdam
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.