Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september

WPP heeft aangekondigd dat Cindy Rose per 1 september 2025 is benoemd tot Chief Executive Officer van het bedrijf. Zij volgt Mark Read op, die op dezelfde datum terugtreedt. Tot eind dit jaar blijven beiden samenwerken aan een soepele overdracht.

Cindy Rose is sinds 2019 al lid van de raad van bestuur van WPP. Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën. De afgelopen negen jaar vervulde ze diverse leidinggevende functies bij Microsoft, waar ze momenteel Chief Operating Officer is van de wereldwijde enterprise-divisie.

Internationale ervaring bij onder meer Microsoft, Vodafone en Disney

Voor haar huidige functie was Rose onder meer CEO van Microsoft UK en president van Microsoft Western Europe. Daarvoor werkte ze onder andere als Managing Director bij Vodafone en bekleedde ze een directierol bij Virgin Media. Ze begon haar loopbaan bij The Walt Disney Company, waar ze uiteindelijk verantwoordelijk werd voor Disney Interactive Media Group in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Cindy Rose heeft zowel de Britse als Amerikaanse nationaliteit en zal werkzaam zijn vanuit Londen en New York. Ze is afgestudeerd aan Columbia University en New York Law School, en zit in adviesraden van Imperial College Business School en McLaren Racing. In 2019 werd zij onderscheiden met een OBE voor haar verdiensten voor de technologiesector in het VK.

Focus op groei, creativiteit en AI

Philip Jansen, voorzitter van de raad van bestuur van WPP: "Cindy is een inspirerende leider met ervaring bij enkele van 's werelds bekendste bedrijven. Ze heeft wereldwijd grote organisaties geleid, klantrelaties opgebouwd en groei gerealiseerd. Haar kennis van digitale transformatie en AI is van grote waarde in een tijd van fundamentele veranderingen en economische onzekerheid. Als bestuurslid kent ze onze organisatie goed en begrijpt ze wat klanten nodig hebben."

Cindy Rose: "WPP is een bedrijf dat ik al jaren ken en waardeer, eerst als klant en de laatste zes jaar als bestuurslid. Het voelt als thuiskomen. Ik zie veel kansen voor de toekomst: met onze AI-capaciteiten, creatieve reputatie en sterke klantenbasis staan we er goed voor. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan het volgende hoofdstuk van WPP te werken. Ik ben Mark dankbaar voor zijn bijdrage aan het bedrijf en kijk uit naar een goede overdracht."

Mark Read, vertrekkend CEO: "Ik ben blij dat Cindy mijn opvolger wordt. Ze heeft diepgaande kennis van technologie en AI en weet hoe die het bedrijfsleven veranderen. Na zeven jaar als CEO weet ik dat ik WPP in goede handen achterlaat."

www.wpp.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Patrick Petersen: De GenAI-gelofte

21-10-2025 | 11:09:47
We leven in het tijdperk van de GenAI-gelofte: alles sneller, slimmer, creatiever. Ik mocht er recentelijk een boek over schrijven voor professionals.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

Ster presenteert tarieven en plannen voor mediajaar 2026

15-10-2025 | 09:30:00
De tarieven voor adverteren bij Ster in 2026 zijn bekend. Tijdens de online uitzending Ster Focus op 2026 presenteerde de publieke reclame-exploitant haar plannen voor het komende mediajaar.

Patrick Petersen: Na de AI-bubble schijnt de zon

15-10-2025 | 08:30:00
Claims richting Midjourney en OpenAI, recente grote copyrightclaims richting Apple, maar toch vooral de groeiende angst in Silicon Valley dat de AI-bubble barst.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.