Cindy Rose wordt CEO van WPP per 1 september

WPP heeft aangekondigd dat Cindy Rose per 1 september 2025 is benoemd tot Chief Executive Officer van het bedrijf. Zij volgt Mark Read op, die op dezelfde datum terugtreedt. Tot eind dit jaar blijven beiden samenwerken aan een soepele overdracht.

Cindy Rose is sinds 2019 al lid van de raad van bestuur van WPP. Ze beschikt over ruime internationale ervaring in technologie, telecom, media, entertainment en creatieve industrieën. De afgelopen negen jaar vervulde ze diverse leidinggevende functies bij Microsoft, waar ze momenteel Chief Operating Officer is van de wereldwijde enterprise-divisie.

Internationale ervaring bij onder meer Microsoft, Vodafone en Disney

Voor haar huidige functie was Rose onder meer CEO van Microsoft UK en president van Microsoft Western Europe. Daarvoor werkte ze onder andere als Managing Director bij Vodafone en bekleedde ze een directierol bij Virgin Media. Ze begon haar loopbaan bij The Walt Disney Company, waar ze uiteindelijk verantwoordelijk werd voor Disney Interactive Media Group in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Cindy Rose heeft zowel de Britse als Amerikaanse nationaliteit en zal werkzaam zijn vanuit Londen en New York. Ze is afgestudeerd aan Columbia University en New York Law School, en zit in adviesraden van Imperial College Business School en McLaren Racing. In 2019 werd zij onderscheiden met een OBE voor haar verdiensten voor de technologiesector in het VK.

Focus op groei, creativiteit en AI

Philip Jansen, voorzitter van de raad van bestuur van WPP: "Cindy is een inspirerende leider met ervaring bij enkele van 's werelds bekendste bedrijven. Ze heeft wereldwijd grote organisaties geleid, klantrelaties opgebouwd en groei gerealiseerd. Haar kennis van digitale transformatie en AI is van grote waarde in een tijd van fundamentele veranderingen en economische onzekerheid. Als bestuurslid kent ze onze organisatie goed en begrijpt ze wat klanten nodig hebben."

Cindy Rose: "WPP is een bedrijf dat ik al jaren ken en waardeer, eerst als klant en de laatste zes jaar als bestuurslid. Het voelt als thuiskomen. Ik zie veel kansen voor de toekomst: met onze AI-capaciteiten, creatieve reputatie en sterke klantenbasis staan we er goed voor. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan het volgende hoofdstuk van WPP te werken. Ik ben Mark dankbaar voor zijn bijdrage aan het bedrijf en kijk uit naar een goede overdracht."

Mark Read, vertrekkend CEO: "Ik ben blij dat Cindy mijn opvolger wordt. Ze heeft diepgaande kennis van technologie en AI en weet hoe die het bedrijfsleven veranderen. Na zeven jaar als CEO weet ik dat ik WPP in goede handen achterlaat."

www.wpp.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

Lidl met Nederlandse versie internationale kerstcampagne

06-12-2025 | 01:32:28
Lidl Nederland is gestart met de Nederlandse versie van de door Serviceplan Group UK ontwikkelde internationale kerstcampagne Elke dag de moeite waard

Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat

06-12-2025 | 01:04:00
Kruidvat lanceert een door Suit Rouge (een label van Hotel L’Amour) ontwikkelde kerstcampagne waarin de kracht van liefde en verbondenheid centraal staan
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.