Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander. De vier geuren – Provocateur, Palm Royale, Cozy en Zesty – worden geïntroduceerd met een opvallende, kleurrijke verpakking die bewust afwijkt van de gestileerde tradities in de parfumwereld. De positionering, verpakking en campagne zijn uitgewerkt door Fitzroy | United Playgrounds.

Chris Oomen: "De fles is bijna schreeuwerig. De wirwar van gekleurde lijnen is een visuele afgeleide van de moodboards waarmee ik drie jaar geleden begon. Ik wilde geen gelikte uitstraling, maar iets dat opvalt. Het statement dat ik met Christian Alexander wil maken is: het is oké om jezelf te zijn. Vier dat je imperfect en anders bent."

Uniseks parfums met persoonlijke signatuur

De geuren van Christian Alexander zijn nadrukkelijk uniseks. Chris Oomen: "Ik geloof niet in het strakke onderscheid tussen mannen- en vrouwenparfums. Een man kan vallen voor een damesgeur en andersom. Het is uiterst persoonlijk en sluit aan bij de filosofie van Christian Alexander: identiteit en individualiteit staan voorop."

Ontstaan in samenwerking

De parfums zijn ontwikkeld samen met ontwerpster Andrea de Lessus, afgestudeerd aan L’École Superieure du Parfum in Parijs. Naast haar werk voor Christian Alexander ontwikkelt zij ook exclusieve, bespoke parfums voor een vermogend internationaal publiek.

Jur Baart, oprichter van Fitzroy: "Na de eerste gesprekken met Chris wisten we dat hij het over een andere boeg wilde gooien. Hij heeft een sterke visie waar we goed naar geluisterd hebben en visueel hebben gemaakt. Het resultaat is een onderscheidende parfumlijn die niet alleen bijzonder ruikt, maar ook in het oog springt."

De parfums zijn vanaf zaterdag verkrijgbaar.

www.christian-alexander.co

www.fitzroy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Jur Baart: Het ideale bureau

11-09-2025 | 10:16:31
Het ideale bureau bestaat niet. Maar als je nu bezig bent om je bureau te transformeren dan zou ik echt die twee assen gaan embedden in je bureau

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson

Waarom we onze dochters offline moeten leren leven

16-07-2025 | 10:40:00
Waarom we onze dochters offline moeten leren leven. Over social media, algoritmes, marketingverantwoordelijkheid en vrouwelijke rolmodellen (en wat merken daarmee kunnen)

Fitzroy ontwikkelt Campina Br(e)akfast Barn op Lowlands 2025

15-07-2025 | 10:51:00
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.