Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander. De vier geuren – Provocateur, Palm Royale, Cozy en Zesty – worden geïntroduceerd met een opvallende, kleurrijke verpakking die bewust afwijkt van de gestileerde tradities in de parfumwereld. De positionering, verpakking en campagne zijn uitgewerkt door Fitzroy | United Playgrounds.

Chris Oomen: "De fles is bijna schreeuwerig. De wirwar van gekleurde lijnen is een visuele afgeleide van de moodboards waarmee ik drie jaar geleden begon. Ik wilde geen gelikte uitstraling, maar iets dat opvalt. Het statement dat ik met Christian Alexander wil maken is: het is oké om jezelf te zijn. Vier dat je imperfect en anders bent."

Uniseks parfums met persoonlijke signatuur

De geuren van Christian Alexander zijn nadrukkelijk uniseks. Chris Oomen: "Ik geloof niet in het strakke onderscheid tussen mannen- en vrouwenparfums. Een man kan vallen voor een damesgeur en andersom. Het is uiterst persoonlijk en sluit aan bij de filosofie van Christian Alexander: identiteit en individualiteit staan voorop."

Ontstaan in samenwerking

De parfums zijn ontwikkeld samen met ontwerpster Andrea de Lessus, afgestudeerd aan L’École Superieure du Parfum in Parijs. Naast haar werk voor Christian Alexander ontwikkelt zij ook exclusieve, bespoke parfums voor een vermogend internationaal publiek.

Jur Baart, oprichter van Fitzroy: "Na de eerste gesprekken met Chris wisten we dat hij het over een andere boeg wilde gooien. Hij heeft een sterke visie waar we goed naar geluisterd hebben en visueel hebben gemaakt. Het resultaat is een onderscheidende parfumlijn die niet alleen bijzonder ruikt, maar ook in het oog springt."

De parfums zijn vanaf zaterdag verkrijgbaar.

www.christian-alexander.co

www.fitzroy.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.