Cheil Benelux bouwt Immersive Smart Room in Samsung Experience Store Benelux

De derde Samsung Experience Store is een feit, ontwikkeld door Cheil Benelux. In de flagship store in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam kunnen bezoekers fysiek kennis maken met alle innovaties van Samsung, zoals bijvoorbeeld de SmartThings App.

De Immersive Smart Room

De grootste uitdaging van de Samsung Experience Store was een experience te ontwikkelen, die bezoekers het ecosysteem van Samsung’s Smart Things zelf laat ervaren. Cheil Benelux bouwde daarom de complete winkel zelf op en ontwikkelde de Immersive Smart Room. Een interactieve ruimte waar mensen door middel van herkenbare situaties met Smart Things kennis kunnen maken: een applicatie waarmee alle Samsung-apparaten in huis – maar ook veel non-Samsung producten – te besturen zijn vanuit één app. 

Samsung Experience Store

Willem Visser, Head of Samsung MX divisie Benelux: "De Samsung Experience Store in Leidschendam is anders dan de winkels in Breda en Utrecht. Het is de grootste van de Benelux. En dat is een hele ervaring. Meteen bij de ingang begint dat met het grootste Samsung LED-scherm van Europa van bijna 30 m2: The Wall. Samsung weet als geen ander dat de winkel en het zelf ervaren van onze producten het allerbelangrijkste blijft voor een consument; ongeacht of dat online of in de winkel gebeurt. Cheil Benelux heeft deze experience door middel van toegankelijk storylines duidelijk voor ons weten te vertalen, waardoor shoppers kunnen voelen en ervaren welk gemak SmartThings voor hen meebrengt."

Richard Roest, Shopper Marketing & Retail Operations Director Cheil Benelux: "Het grote vraagstuk dat voor ons lag was: hoe gaan we fysiek duidelijk maken dat SmartThings jouw leven gemakkelijker maakt? In de Immersive Smart Room lichten we dagelijkse situaties in en rondom het huis uit, en laten de functionaliteit van SmartThings zien. Deze interactieve installatie is een doorvertaling van de uiteindelijke 360-merkcampagne, samengebracht in een fysieke ruimte waar alle zintuigen worden geprikkeld en de shopper echt is ondergedompeld in de wereld van Samsung. Zo brengen we creativiteit, commerce en technologie naadloos samen, en dat is precies waar wij als Cheil Benelux blij van worden en bij deze innovatie erg trots op zijn."

Credits:

Klant: Samsung | Verantwoordelijk bij klant: Griet Brantegem, Jay Wolters | Bureau: Cheil Benelux | Business Owners: Richard Roest, Tim van der Sijde | Concept: Ton van Jole | Creative Owners: Tim de Waard, Daniel Samama | Account: Istvan Schiering | Productie content: Bart Breugem, Lamine Ndiaye, Giulia Ravasi, Bernard Westerdijk | Interieurbouw: Tchai International | Ruwbouw: KPW International, AMG | Installatietechniek: Waterman | AV Techniek: Bis-Econocom

www.cheil.nl

www.samsung.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Zie ook:

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Account Director

30-10-2025 | 08:13:00
Cheil Benelux is directly looking for Account Director - Fulltime - Amsterdam

Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66

07-10-2025 | 09:30:00
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt een Creatieve Content Creator (NL) – Social First

29-09-2025 | 08:52:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Creatieve Content Creator (NL) – Social First - Fulltime - Amsterdam

Sanne Houterman: Succes op social vraagt lef en timing

17-09-2025 | 10:54:39
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Sanne Houterman

Cheil ontwikkelt wereldwijde campagne voor Samsung AI Home

02-09-2025 | 09:10:00
Het bureau is verantwoordelijk voor de creatieve lijn, de hoofdcommercial en de internationale uitrol.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.