
Cannes 2025: Sanne Tolsma over Joe Public
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga vooraanstaande experts uit media en marketingcommunicatie. In gesprek met Marketing Report vertelt Sanne Tolsma, Head of Business bij Joe Public over over de kracht van verbinding, het succes van value-based pricing en de samenwerking tussen Joe Public en Springbok.
Bij Joe Public gaat het goed. Volgens haar komt dat door de mensen, de energie en de ambitie binnen het bureau. Het nieuwe pand aan het Paradijsplein 1 in Amsterdam draagt daar ook aan bij: “Alleen de naam al geeft energie. En we werken er hard voor – dat betaalt zich terug.”
Verbinding centraal, ook in Cannes
Cannes is voor haar meer dan netwerken alleen: “Ik was bij een paneltalk over de jongere generatie in ons vak. Cannes is voor mij vooral verbinding: met creativiteit, maar ook met elkaar. De gesprekken hier zijn anders dan in Amsterdam en geven mij veel energie.”
Ook de rol van AI komt ter sprake. Binnen Joe Public ziet men AI vooral als hulpmiddel. Sanne Tolsma: “Verbinding is iets menselijks, AI is dat niet. Het helpt ons werk efficiënter te maken, maar de mens blijft altijd centraal.”
Kracht door samenwerking met Springbok
Joe Public werkt nauw samen met Springbok. Die samenwerking is volgens Sanne Tolsma een grote versterker. “Springbok is heel sterk in technologie, data en online. Wij zijn creatief gedreven. Samen kunnen we klanten een compleet pakket bieden – en met data aantonen dat een idee werkt. Dan win je weer een prijs en is iedereen blij.”
Pepe Marais, medeoprichter in Zuid-Afrika, ziet de samenwerking als kans om zelfs te concurreren met grote consultants. Sanne beaamt dat: “Het is een versneller. Zakelijk zijn we niet aan elkaar verbonden met Joe Zuid-Afrika, maar het voelt als een familie. En dat werkt.”
Value-based pricing blijft leidend
Over businessmodellen is ze duidelijk. Joe Public doet niet aan uurtje-factuurtje en ook niet aan onbetaalde pitches. “Wij werken met value-based pricing, vanaf dag één al. Dat is nog steeds heel relevant, zeker met AI. Dan schrijf je geen uren meer, maar stuur je op de waarde die je levert.”
Sanne Tolsma hoopt dat meer bureaus dat voorbeeld volgen. “Het is beter voor het vak. Soms krijg je pitches waarvoor je eigenlijk een hele campagne moet maken – dat is gewoon niet professioneel. Opdrachtgevers moeten daar ook hun verantwoordelijkheid nemen.”
Vol vertrouwen vooruit
Voor de toekomst verwacht het Head of Business dat AI vooral interne processen slimmer maakt. “Niet alleen bij contentcreatie, maar vooral in hoe we werken. Dat biedt kansen voor efficiëntie en nieuwe manieren van samenwerken.”
Beluister hier de integrale uitzendingen.
Klik op een zwart vierkantje bovenin om een ander gesprek te starten, de namen komen dan in beeld:
Gepubliceerd door: Saskia van Weert