Cannes 2025: Lodewijk Varossieau over SuperRebel.Agency

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga vooraanstaande experts uit media en marketingcommunicatie. In gesprek met Marketing Report vertelt Lodewijk Varossieau, Executive Creative Director van SuperRebel.Agency, over de toekomst van de creatieve industrie.

Techreuzen nemen Cannes over

Lodewijk Varossieau is inmiddels een vaste bezoeker van Cannes, en merkt dat het festival volop in beweging is. “De grote tech- en mediabedrijven zijn nu nadrukkelijk aanwezig. Mensen hebben daar gemengde gevoelens bij, omdat ze vasthouden aan de ‘oude’ romantische reclamewereld. Maar ik vind het juist mooi, want je kunt hier ook echt leren.” Volgens Lodewijk bieden partijen als LinkedIn, Meta en Adobe veel waardevolle inzichten, zeker voor bureaus die actief zijn in B2B-marketing.

Nieuwe verdienmodellen zijn noodzakelijk

Tijdens een presentatie van een consultancybedrijf kwam de discussie op gang over het traditionele businessmodel van reclamebureaus. Lodewijk Varossieau: “Wij zijn zelf al jaren bezig om van onze diensten producten te maken. De reclamewereld heeft zichzelf nooit goed kunnen uitleggen.” Hij pleit voor performance-gebaseerde modellen en abonnementenstructuren waarbij klant en bureau gezamenlijk werken aan duidelijke KPI’s.

AI als katalysator voor verandering

Volgens Lodewijk is AI geen bedreiging, maar een hulpmiddel dat creativiteit versterkt. “AI is een briljant hulpmiddel om beter en creatiever te worden. Wij gebruiken het ook voor dom werk – interviews uittypen bijvoorbeeld. Dat doet AI nu. Maar jij redigeert het daarna en geeft het je eigen stem. Dat blijft essentieel.” Hij ziet AI als een middel om waarde toe te voegen op strategisch niveau, niet enkel in productie.

Menselijke creativiteit blijft doorslaggevend

Hoewel AI steeds vaker wordt ingezet, blijft de menselijke factor onmisbaar. “AI maakt iedereen slimmer. De lat gaat omhoog. Maar juist dan wordt menselijke creativiteit het verschil.” Lodewijk benadrukt dat bureaus hun rol moeten herzien en zich opnieuw moeten uitvinden. Hij wijst daarbij op het belang van marketing en creatieve concepten, die vaak meer waarde opleveren dan wordt erkend.

SuperRebel.Agency in volle ontwikkeling

Tot slot deelt Lodewijk zijn enthousiasme over de recente integratie binnen de SuperRebel.Agency. “De integratie gaat goed, al is het veel werk. We zijn gestart met een intern brandingverhaal en hebben een event georganiseerd voor team building. En we trekken veel nieuwe klanten aan. De propositie klopt gewoon.” Volgens hem versterkt de nieuwe structuur de dienstverlening van het bureau en biedt het groeikansen.

Beluister de uitzendingen hier

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cannes Lions presenteert jury voor LIONS Scholarship 2026

26-11-2025 | 11:00:34
Vanuit Nederland is alleen Sadira E. Furlow, Global Chief Brand and Comms Officer bij Tony’s Chocolonely, onderdeel van het panel.

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Trainline zet merkstrategie om naar steunpunt voor reizigers

11-12-2025 | 14:06:00
Voor de introductie ontwikkelde W+K Amsterdam een campagne die herkenbare frustraties rond vertragingen centraal zet.

GoSpooky ontwikkelt social kerstserie de Etos Cadeaubus

11-12-2025 | 12:19:51
Etos start deze feestdagen met de Etos Cadeaubus, een vierdelige social kerstserie die te zien is op Instagram en TikTok.

[Vacatures] Springbok zoekt een SEA Consultant

11-12-2025 | 09:54:00
Springbok is per direct op zoek naar een SEA Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Consultant

11-12-2025 | 09:29:00
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Consultant - Den Bosch

[Vacatures] Serviceplan Group zoekt een Digital Consultant bij Mediaplus

11-12-2025 | 09:02:00
Serviceplan Group Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Consultant bij Mediaplus - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.