Cannes 2025: Lars Postmus over Draft Digital

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Lars Postmus, eigenaar van Draft Digital. Hij richtte samen met Erik Hoornung Draft Digital op om impact te maken zonder logge structuren. Lars Postmus: “Kort gezegd: we zijn een consultancyclub die klanten, mensen en technologie bij elkaar brengt om resultaat te behalen. Ik ben ooit bij een klein bedrijf begonnen dat een paar keer is overgenomen. Op een gegeven moment dacht ik: waar maken we nu echt impact en waar ligt het plezier? Dat gaat toch het beste als je klein en flexibel bent.” Het bedrijf telt inmiddels bijna tien vaste medewerkers en werkt met een flexibele schil.

Lars Postmus: “Cannes is van oorsprong natuurlijk het festival voor creativiteit, maar tegenwoordig is het ook enorm overgenomen door de techsector. Kijk naar de stranden en boten: allemaal techspelers. Die moet je kennen en spreken, want de juiste technologie slim inzetten kan het verschil maken, juist voor Nederlandse klanten met relatief kleine budgetten.”

Een week Cannes vraagt om een strakke planning. Lars Postmus: “Dat vraagt echt voorbereiding. We maken een strakke planning: met wie willen we praten en waarom? Het blijft een mensenbusiness, dus je moet de juiste contactpersonen binnen corporates kennen. Daarnaast: ja, we feesten ook, maar dat is ook relatiebouw. Het is dus keihard werken én genieten tegelijk.” Toch blijft er ruimte voor spontaniteit. Lars Postmus: “Het is een mix. Veel staat vast, maar er is ook ruimte om op het moment in te spelen op wat er gebeurt. Daarom is die bekende WhatsAppgroep ook zo handig.”

Draft Digital groeit snel en is stevig verankerd in een creatieve buurt in Amsterdam-West. Lars Postmus: “We zijn uit onze bunker gegroeid, boven zitten we nu ook. Het is lekker druk en er is nog ruimte om verder te groeien.” De locatie draagt bij aan de dynamiek. Lars Postmus: “Het bruist daar van de start-ups en creatieven. We zitten daar echt goed op onze plek en werken ook veel samen met andere bedrijven. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteit en samen bereik je meer.”

Voor Postmus is Cannes ook een kans om de Nederlandse markt dichter bij elkaar te brengen. Lars Postmus: “Wat ik leuk vind, is de Nederlandse markt hier wat meer bij elkaar brengen – creatieven en tech-mensen samen. Daar heb ik ook die appgroep voor opgezet. En natuurlijk mogen de Belgen daar ook bij!”

Beluister hier de uitzendingen:

 

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.