Cannes 2025: Lars Postmus over Draft Digital

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Lars Postmus, eigenaar van Draft Digital. Hij richtte samen met Erik Hoornung Draft Digital op om impact te maken zonder logge structuren. Lars Postmus: “Kort gezegd: we zijn een consultancyclub die klanten, mensen en technologie bij elkaar brengt om resultaat te behalen. Ik ben ooit bij een klein bedrijf begonnen dat een paar keer is overgenomen. Op een gegeven moment dacht ik: waar maken we nu echt impact en waar ligt het plezier? Dat gaat toch het beste als je klein en flexibel bent.” Het bedrijf telt inmiddels bijna tien vaste medewerkers en werkt met een flexibele schil.

Lars Postmus: “Cannes is van oorsprong natuurlijk het festival voor creativiteit, maar tegenwoordig is het ook enorm overgenomen door de techsector. Kijk naar de stranden en boten: allemaal techspelers. Die moet je kennen en spreken, want de juiste technologie slim inzetten kan het verschil maken, juist voor Nederlandse klanten met relatief kleine budgetten.”

Een week Cannes vraagt om een strakke planning. Lars Postmus: “Dat vraagt echt voorbereiding. We maken een strakke planning: met wie willen we praten en waarom? Het blijft een mensenbusiness, dus je moet de juiste contactpersonen binnen corporates kennen. Daarnaast: ja, we feesten ook, maar dat is ook relatiebouw. Het is dus keihard werken én genieten tegelijk.” Toch blijft er ruimte voor spontaniteit. Lars Postmus: “Het is een mix. Veel staat vast, maar er is ook ruimte om op het moment in te spelen op wat er gebeurt. Daarom is die bekende WhatsAppgroep ook zo handig.”

Draft Digital groeit snel en is stevig verankerd in een creatieve buurt in Amsterdam-West. Lars Postmus: “We zijn uit onze bunker gegroeid, boven zitten we nu ook. Het is lekker druk en er is nog ruimte om verder te groeien.” De locatie draagt bij aan de dynamiek. Lars Postmus: “Het bruist daar van de start-ups en creatieven. We zitten daar echt goed op onze plek en werken ook veel samen met andere bedrijven. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteit en samen bereik je meer.”

Voor Postmus is Cannes ook een kans om de Nederlandse markt dichter bij elkaar te brengen. Lars Postmus: “Wat ik leuk vind, is de Nederlandse markt hier wat meer bij elkaar brengen – creatieven en tech-mensen samen. Daar heb ik ook die appgroep voor opgezet. En natuurlijk mogen de Belgen daar ook bij!”

Beluister hier de uitzendingen:

 

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.

Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst

02-07-2025 | 09:44:02
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren

Cannes Lions: Voortaan strengere regels na manipulatie

01-07-2025 | 11:44:00
De Cannes Lions-organisatie gaat vanaf de Cannes Lions-editie 2026 strengere regels invoeren naar aanleiding van ingetrokken Braziliaanse inzendingen waar misleiding en manipulatie is vastgesteld

Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT

27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.