Calco lanceert merkstrategie en campagne: Een andere kijk op talent

Calco, specialist in het opleiden en detacheren van IT-talent, start het jaar met een vernieuwde merkstrategie en campagne. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met SteamTalmark.

De kern van de nieuwe strategie ligt in de filosofie dat je geen IT’er hoeft te zijn om de beste IT’er te worden. Outsiders die van nature out-of-the-box denken, kunnen verfrissende perspectieven en innovatieve oplossingen brengen, in een sector die continu in beweging is, denkt Calco.

Een maatschappelijk probleem

De nieuwe merkstrategie van Calco speelt in op een urgent maatschappelijk vraagstuk: het structurele tekort aan IT-talent. Volgens recente cijfers van NLdigital waren er in 2024 meer dan 80.000 openstaande IT-vacatures in Nederland. Dit tekort heeft directe gevolgen voor innovatie, digitalisering en de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven.

Zonder IT-achtergrond volop kansen om succesvol te worden

Calco wil de markt verbreden en creëert mogelijkheden voor zowel potentiële kandidaten als de B2B-markt. Als verbinder tussen talent en organisaties wil Calco aantonen dat mensen zonder IT-achtergrond volop kansen hebben om succesvolle IT-professionals te worden en zo bij te dragen aan het verminderen van het tekort aan IT-talent.

De campagnevideo, Calco. Een andere kijk op talent, en de rest van de campagne zijn te zien via onlinekanalen, social media, podcasts, Digital Out of Home en samenwerking met diverse influencers.

Credits:
Calco: Mart Postma, Aster Olthof, Inge Veelenturf | SteamTalmark: Maarten Kuipers Jolien Kappert, Èwa Oduguwa (Creatie), Hans van Gils (Strateeg), Rick Geven, Kelly Klinkhamer (Account)

www.calco.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Monks Nederland slankt af bij introductie AI-visie

12-12-2025 | 12:34:00
Monks Nederland heeft de afgelopen periode een proces doorgemaakt waarbij het zal afslanken. Het bedrijf bevestigt aan Marketing Report dat het intern een andere visie heeft gepresenteerd die inspeelt op met name AI-ontwikkelingen

Alpha Tango ontwikkelt identiteit en website Tien Procent Club

10-12-2025 | 13:44:14
De Tien Procent Club heeft een vernieuwde identiteit en website gelanceerd. Digital experience studio Alpha Tango verzorgde het ontwerp van de huisstijl

[Vacatures] iO zoekt een CRM & Marketing Automation Specialist

09-12-2025 | 07:56:00
iO is per direct op zoek naar CRM & Marketing Automation Specialist - Campus Eindhoven

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.