Bureau Loos en Wefilm ontwikkelen campagne om theologiestudenten te werven

De campagne Theologie. Zinvol voor velen is van start gegaan. De campagne werd bedacht door Bureau Loos, en bestaat uit persoonlijke minidocumentaires die zes verschillende theologen portretteren, geproduceerd in samenwerking met Wefilm Creative Agency. Doelis het werven van theologiestudenten voor de verschillende opleidingsinstituten die deze studie aanbieden (zowel op hbo- als wo-niveau). De minidocu’s zijn te vinden op komtheologiestuderen.nl.

Theologie, veelzijdig en persoonlijk

Om een bredere doelgroep te interesseren voor de studie, scherpte Bureau Loos eerst de positionering aan. Vervolgens werd de campagne ontwikkelt, die draait om zes theologen (studenten en alumni) die hun persoonlijke invulling van Theologie delen, om zo de breedte van het vakgebied te demonstreren.

Van Willem Jan, die architectuur en theologie combineert, tot Ella die een koffiebar runt in de Bijlmer, tot Marc die anderen wil helpen met kleine gebaren, Joshua die met ouderen werkt, Neeltje die de kerk opnieuw wil uitvinden om jongeren te blijven betrekken, en Tess, die haar bezinning, onder andere, vindt op de dansvloer.

Samenwerking met Wefilm Creative Agency

Bureau Loos vroeg Wefilm Creative Agency de productie van de minidocumentaires op zich te nemen en trok met regisseur Dennis Lubbers het land in om alle theologen te portretteren. 

Samenwerking van opleiders en PKN

Waar iedere opleider normaal gesproken zijn eigen studenten werft, sloeg men deze keer de handen ineen om de studie Theologie op de kaart te zetten en een doelgroep aan te spreken.

Hugo Bulk, woordvoerder van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN): "Een samenwerking als deze is écht bijzonder. We voelen allemaal de urgentie, zowel vanuit de opleiders (Christelijke Hogeschool Ede, Windesheim en Protestants Theologische Universiteit) als vanuit de praktijk (de kerken die de PKN vertegenwoordigt). Ik ben ontzettend blij dat deze samenwerking tot zo’n mooie campagne heeft geleid."

www.wefilm.com

www.bureauloos.com

Lees ook:

Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend

27-03-2025 | 12:32:00
Tijdens de AMMA nominatieweek, die van 24 tot en met 27 maart plaatsvond, zijn alle kanshebbers voor de Annual Masters in Media Awards bekendgemaakt.

Wefilm breidt uit met We Agency

18-03-2025 | 09:00:00
Wefilm zet een volgende stap in haar ontwikkeling en breidt uit met We Agency. We Agency is een onafhankelijk creatief bureau dat merken en organisaties helpt met maatschappelijke merkpositionering en 360-impact campagnes.

Finalisten Gouden Loekie bekend

19-02-2025 | 08:58:00
De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten.

Vandebron en Wefilm ontwikkelen campagne: Het Groene Voorbeeld

18-12-2024 | 15:46:43
Deze online videoserie laat zien hoe 13 echte vandebronners met kleine, dagelijkse acties bijdragen aan gedragsverandering en een duurzamere wereld

Joe Public Amsterdam SAN Bureau van het Jaar 2023

31-05-2024 | 09:19:00
Joe Public Amsterdam is SAN Bureau van het Jaar 2023. In een zinderende en ramvolle Studio 21 op Media Park Hilversum versloeg het bureau medegenomineerden Wefilm en Hotel L'Amour
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.