Budi Gonzalez en Thijs de Boer starten Bijvoorkeur

Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves beginnen een reclamebureau: Bijvoorkeur. Bijvoorkeur ziet het als zijn schone taak om reclame terug te brengen naar de kern; het creëren van merkvoorkeur. Met alle middelen en innovaties van deze tijd. Maar met een stevig fundament van bewezen psychologische inzichten en de nodige reclame-intuïtie en creativiteit. Bijvoorkeur heeft zes stappen ontwikkeld waarmee het bureau klanten helpt om hun merkvoorkeur te vergroten.


Budi Gonzalez de Chaves: “Een hogere merkvoorkeur zorgt voor een hoger marktaandeel, een betere marge, meer leden, donateurs of volgers. Het creëren van merkvoorkeur is ons vak, niet meer niet minder. Maar dat wordt nog wel eens uit het oog verloren. Het vak verliest zich regelmatig in allerlei randzaken waarbij (hulp)middelen steeds vaker een doel op zich worden.”

Thijs de Boer: “Veel van die nieuwe middelen zijn geweldig. Het vergroot je creatieve speelveld. Maar het is daarmee niet ineens het vak geworden. Je ziet sinds het begin van het digitale tijdperk een grappige shift. Veel gevestigde bureaus keken aanvankelijk met oogkleppen op naar het oude, blind voor het nieuwe. De laatste jaren kijken veel bureaus juist met oogkleppen op naar het nieuwe. Met weinig oog voor dat wat niet verandert: de essentie van ons vak. Wij denken dat een open vizier meer oplevert.”

Thijs en Budi hebben hiervoor al jaren samengewerkt bij JWT, Havas en de laatste jaren als respectievelijk Executive Creative Director en Managing Director bij Cheil Benelux. Daarnaast hebben ze afzonderlijk gewerkt bij bureaus als WundermanThompson en Y&R.

www.bureaubijvoorkeur.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.