Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX

Sonhouse wint prijs voor beste thema: Sounds Like A Good ID, PUTAIN

Marketing Report reist af naar Brussel voor de eerste internationale editie van ADNIGHT.

Meteen maar toegegeven, met de schaal van Amsterdam in gedachten is Brussel een bruisende metropool, een melting pot van culturen, waar mensen met het grootste gemak schakelen tussen Vlaams, Frans en Engels.

En ze pakken hier het beste uit vele werelden. Waar we in Nederland worden afgescheept met een tompouce, verrijkt de Brusselaar het leven door het nuttigen van een millefeuille.

ADNIGHT is ook een feest omdat het tegelijkertijd een road trip door de stad is, in ons geval een wandeling van 14 kilometer lengte.

Ons avontuur begint op de WPP Campus aan de Kruidtuin, aan de noordkant van het centrum.

We ontmoeten Jehtro Calomme, de organisator van ADNIGHT BXL, Chief Growth Officer bij EssenceMediacom.

More Ugly Belgian Houses

We zakken daarna in zuidwestelijke richting de stad in. Eerste stop is bij experiental marketingagency Hurae, waar we Founder & Creative Director Hannes Coudenys tegen het lijf lopen.

Vlak bij de Vismarkt, met het goddelijke weer van vandaag één van de places to be in Brussel, is Hamlet gevestigd, internationaal creatief filmproductiehuis met vestigingen in Brussel, Parijs, Berlijn en Shanghai. 

We treffen er producent Janne Aerts, die is zo enthousiast dat voor een antwoord niet eens een vraag nodig is.

If you’re going to shoot for the moon, better use a Raygun!

Next: International award-winning creative sound studio Raygun, waar we worden ontvangen door Managing Director Lina Mertens.

 

Daarna gaan we naar creatief bureau Lucy. Niets ten nadele van de andere  aan ADNIGHT BXL deelnemende bureaus maar dit echt fantastisch. De bezoeker loopt een boksarena binnen waar in de ring creative battles worden uitgevochten. Zeer relevant en zeer leuk! Complimenten aan CEO Jonas de Wit.

Het is steeds maar meer naar het westen en als we het Kanaal van Brussel oversteken belanden we in Molenbeek, een wijk die bij Nederlanders een niet heel goede naam heeft - een understatement - maar op het wondelijke fenomeen na dat mensen hier de vuilnis op straat gooien in plaats van in een afvalbak, is het hier goed toeven.

Eerste bureau in Molenbeek dat we bezoeken is FRAMES. Wij kwamen hier in een gesprek met studenten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van AI.

En weer door!

Sounds Like A Good ID, PUTAIN

Het tweede Molenbeek bureau waar we langsgaan is internationaal sound production agency en talentenplatform Sonhouse, één van de absolute hoogtepunten van ADNIGHT BXL.

In de tot agency verzamelplaats omgebouwde melkfabriek is het ramvol bezoekers en wat ook bijdraagt tot de feestvreugde is dat Sonhouse de Marketing Report prijs wint voor het beste ADNIGHT BXL thema.

We spreken een enthousiaste Julia Weyts.

Accenture Song in de Gare Nautique

Hierna vervolgen wij onze weg noordwaarts en komen weer in een heel ander deel van Brussel. Daar vinden we Accenture Song, bijzonder fraai gelegen in de Gare Nautique, een monument van wereldklasse.

Bij Accenture Song spreken we Lansen Walraet, Country Manager Accenture Song Belgium & Luxembourg.

Cars can get a second life, humans can't

Onze laatste stop is bij BBDO, ook gelegen in een prachtig pand. De nacht is inmiddels ingetreden. ADNIGHT loopt tegen het eind.

BBDO heeft een prima boodschap voor alle ADNIGHT-gangers, geïllustreerd met een autowrak en Jupiler 0.0. Ik dacht daar even de auto van Tom Waes te herkennen maar ik ben er niet zeker van.

De eerste ADNIGHT BXL smaakt naar véél meer. Binnenkort allemaal naar... Londen!

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

W+K x ADNIGHT | GEDOGEN+Amsterdam Core

08-10-2025 | 08:42:14
Wieden+Kennedy Amsterdam presenteert tijdens ADNIGHT de tentoonstelling GEDOGEN+Amsterdam Core.

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

ADNIGHT start met Marketing Talks voor marketeers

22-09-2025 | 15:47:49
Deze mini-conferentie brengt een reeks presentaties over branding, creativiteit en de samenwerking tussen merken en bureaus.

SERVICEPLAN x ADNIGHT | The Deadline

19-09-2025 | 09:04:00
Tijdens deze editie van Adnight duikt Serviceplan Amsterdam dieper in het omgaan met deadlines en stress op de werkvloer.

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.