Blauw Gras (ACE) ontwikkelt campagne-app RTL Nieuws & Entertainment

Blauw Gras (ACE) heeft voor en met RTL Nederland de campagne ontwikkeld voor de vernieuwde app van RTL Nieuws & Entertainment. De campagne wordt gevoerd via tv, abri's en online. Met de campagne rond RTL Nederland het proces van de bundeling van RTL Nieuws, RTL Boulevard en RTL.nl tot een app en website af. De website rtlnieuws.nl is inmiddels opgeheven en verwijst voortaan door naar rtl.nl het adres voor RTL Nieuws & Entertainment.

Daarmee heeft RTL Nieuws online afscheid genomen van de vormgeving die nieuwsmerk sinds 2014 gebruikte; de RTL United-vormgeving van verkopend eigenaar RTL Group is daarvoor in de plaats gekomen. Op televisie zal de vormgeving nog wijzigen, wanneer is niet duidelijk; RTL Nederland zegt desgevraagd dat dat in de loop van 2024 zal gebeuren, maar wanneer is onduidelijk.

Campagnefilmpje

Het campagnefilmpje laat journalisten en presentatoren van RTL Nieuws en RTL Boulevard zien in een horeca-setting, die duidelijk moet maken dat het gesprek van de dag gewoon in je zak zit. 

Uitzendingen even weg?

Overigens bijken de (volledige) uitzendingen van RTL Nieuws verdwenen te zijn van de site en app. RTL Nederland meldt daarover ernaar te streven die zo snel mogelijk weer voor iedereen beschikbaar te stellen. Tot die tijd zijn de volledige uitzendingen van het RTL Nieuws alleen met een (gratis) account bij Videoland of die van providers terug te zien.

credits:

Blauw Gras | Creatie: Desmond Lissone, Demian Geurts, Julia Born | Strategie: Jennis Jongerius | Accountmanagement: Mark Werkman | Projectmanagement: Melissa Tiggeman  | Designer: Bart van Ruite  | Productie | Regie: René Nuijens  | Director of Production: Stephan Polman  | Licht: Thieme licht | 1st AD: Ron Groenewoud | 1st AC: Justus Engelbracht | Geluid: Sjoerd Kats | Grip: Gripwise | Casting: A Million Faces | Wardrobe: Rumoer | Wardrobe RTL Nederland-gezichten: Tommy Driessen, Stijlfabrique, Claudia Engels, Linda2Dress Hair | Make-up: Geen Bluf, Selke Stojancic, Angelique Woudenberg | Setbouw & design: Te Leuk EventDesign | Setfotografie: Mark de Blok | Locatie: NEP Studio’s | Grading: Robbert Nieuwenhuijs | Audionabewerking: Never Square Music | Muziek: BMG | Voice Over: Boet Schouwink

Ace Productions | Executive Producer: Judith Kampman  | Senior Producer: Hendrickje van de Ven | Production Assistant: Loïs Baltus | Editor: Isaac Hoekstra |  VFX: Graeme Carr

Klant: RTL Nederland  | Sjors van Drie, Annemieke Boelen, Coen van Dasler

www.blauw-gras.com

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed

24-07-2025 | 12:21:00
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.