Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac-saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland, zolang de voorraad strekt.

De introductie speelt in op jarenlange vraag vanuit de achterban van het merk. Fans deelden op social media hun eigen recepten, discussieerden over de ingrediënten en vroegen zich af of de saus ooit los verkocht zou worden. Die wens komt nu uit.

Lancering met sausbaiting-campagne

Voor de introductie werkte McDonald’s samen met ACE Social aan een campagne met influencers en merkambassadeurs zoals Snackspert en Duncan Tromp. Zij verschenen in het weekend voorafgaand aan de lancering met een opvallende sausveeg op het gezicht, zonder verdere uitleg. Daarmee werd bewust ingezet op herkenning en interactie op social media.

Onder andere bij Nina Schotpoort leidde dit tot veel reacties. Dinsdag werd de campagne onthuld: het ging om de introductie van de Big Mac-saus in fles. In de content was de saus op de achtergrond al zichtbaar, wat oplettende volgers niet was ontgaan.

Speculatie over het recept

De precieze samenstelling van de Big Mac-saus blijft onderwerp van discussie.

Brett Gaasbeek, Brand Manager bij McDonald’s Nederland: “Dit is ons meest mysterieuze recept. Onze gasten vragen er al jaren om. Sommige Nederlanders reden zelfs naar België toen de saus daar tijdelijk verkrijgbaar was. We zijn dan ook super enthousiast dat we de fles nu ook in Nederland kunnen aanbieden. Maar we geven wel een waarschuwing mee: wees er snel bij, want op is op.”

De actie volgt op eerdere succesvolle productintroducties. Zo werd in 2024 een flesvariant van de fritessaus uitgebracht en eerder dit jaar leidde de terugkeer van de Chicken Sensation tot grote drukte in de restaurants.

Alleen verkrijgbaar via app en restaurant

De fles kost 2,95 euro en is alleen verkrijgbaar via de McDonald’s app. Na het claimen van de aanbieding kunnen klanten de saus ophalen bij een restaurant. De fles is niet verkrijgbaar in supermarkten en alleen beschikbaar zolang de voorraad strekt.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ParkinsonNL gaat verder als ParkinsonNederland

06-11-2025 | 10:11:39
Met de naamswijziging wil ParkinsonNederland nog duidelijker maken dat parkinson een kwestie is die heel Nederland aangaat.

Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon

28-10-2025 | 17:25:00
Kleine gebaren zijn nooit echt klein. Een berichtje, een knuffel, een herinnering of een cadeautje: ze brengen steun, hoop en bouwen veerkracht, in de ander en in onszelf.

ACE lead agency Hersenstichting

21-10-2025 | 11:32:00
Het bureau wordt strategisch en creatief partner om het merk te versterken en hersengezondheid breder onder de aandacht te brengen

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BPD-campagne van The Family draait om luisteren

10-11-2025 | 11:36:40
Bouwfonds Gebiedsontwikkeling (BPD) presenteert samen met reclamebureau The Family een merkcampagne met de slogan Een fijne buurt begint met luisteren.

ANWB-campagne benadrukt betaalbare energie

10-11-2025 | 09:11:15
De campagne laat zien dat ANWB er niet alleen is bij pech onderweg, maar ook bij het leveren van energie aan huishoudens.

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Stacey Rookhuizen: Trots op jarenlange samenwerking met de VVD

07-11-2025 | 21:52:00
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.