Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac-saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland, zolang de voorraad strekt.

De introductie speelt in op jarenlange vraag vanuit de achterban van het merk. Fans deelden op social media hun eigen recepten, discussieerden over de ingrediënten en vroegen zich af of de saus ooit los verkocht zou worden. Die wens komt nu uit.

Lancering met sausbaiting-campagne

Voor de introductie werkte McDonald’s samen met ACE Social aan een campagne met influencers en merkambassadeurs zoals Snackspert en Duncan Tromp. Zij verschenen in het weekend voorafgaand aan de lancering met een opvallende sausveeg op het gezicht, zonder verdere uitleg. Daarmee werd bewust ingezet op herkenning en interactie op social media.

Onder andere bij Nina Schotpoort leidde dit tot veel reacties. Dinsdag werd de campagne onthuld: het ging om de introductie van de Big Mac-saus in fles. In de content was de saus op de achtergrond al zichtbaar, wat oplettende volgers niet was ontgaan.

Speculatie over het recept

De precieze samenstelling van de Big Mac-saus blijft onderwerp van discussie.

Brett Gaasbeek, Brand Manager bij McDonald’s Nederland: “Dit is ons meest mysterieuze recept. Onze gasten vragen er al jaren om. Sommige Nederlanders reden zelfs naar België toen de saus daar tijdelijk verkrijgbaar was. We zijn dan ook super enthousiast dat we de fles nu ook in Nederland kunnen aanbieden. Maar we geven wel een waarschuwing mee: wees er snel bij, want op is op.”

De actie volgt op eerdere succesvolle productintroducties. Zo werd in 2024 een flesvariant van de fritessaus uitgebracht en eerder dit jaar leidde de terugkeer van de Chicken Sensation tot grote drukte in de restaurants.

Alleen verkrijgbaar via app en restaurant

De fles kost 2,95 euro en is alleen verkrijgbaar via de McDonald’s app. Na het claimen van de aanbieding kunnen klanten de saus ophalen bij een restaurant. De fles is niet verkrijgbaar in supermarkten en alleen beschikbaar zolang de voorraad strekt.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

L’Oréal Paris en ACE PR lanceren campagne voor zelfliefde

27-05-2025 | 13:52:00
L’Oréal Paris is gestart met een merkcampagne die jonge vrouwen aanmoedigt positiever naar zichzelf te kijken.

Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking

16-05-2025 | 09:52:00
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.

ACE PR wint pitches voor L’Oréal Groupe, Paris en Garnier

15-05-2025 | 13:59:00
Het bureau won drie afzonderlijke pitches eind 2024 en begin 2025. De samenwerking richt zich op corporate communicatie, merkcampagnes en duurzaamheid.

Bob Koigi: Hoe AI de toekomst van mode vormgeeft

12-05-2025 | 10:31:36
ACE en WE Fashion kondigen de lancering aan van Lookgen.ai. De AI-tool is de afgelopen maanden succesvol getest en geïmplementeerd op de e-commerceplatforms

Magnum introduceert Double Hazelnut en Double Cherry

08-05-2025 | 07:00:00
Magnum breidt zijn assortiment uit met de introductie van twee nieuwe varianten binnen de Utopia-lijn: Magnum Double Hazelnut en Magnum Double Cherry.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.