Big Mac-saus tijdelijk verkrijgbaar in fles bij McDonald’s

McDonald’s verkoopt een gelimiteerde flesvariant van de bekende Big Mac-saus. De saus is exclusief beschikbaar in restaurants in Nederland, zolang de voorraad strekt.

De introductie speelt in op jarenlange vraag vanuit de achterban van het merk. Fans deelden op social media hun eigen recepten, discussieerden over de ingrediënten en vroegen zich af of de saus ooit los verkocht zou worden. Die wens komt nu uit.

Lancering met sausbaiting-campagne

Voor de introductie werkte McDonald’s samen met ACE Social aan een campagne met influencers en merkambassadeurs zoals Snackspert en Duncan Tromp. Zij verschenen in het weekend voorafgaand aan de lancering met een opvallende sausveeg op het gezicht, zonder verdere uitleg. Daarmee werd bewust ingezet op herkenning en interactie op social media.

Onder andere bij Nina Schotpoort leidde dit tot veel reacties. Dinsdag werd de campagne onthuld: het ging om de introductie van de Big Mac-saus in fles. In de content was de saus op de achtergrond al zichtbaar, wat oplettende volgers niet was ontgaan.

Speculatie over het recept

De precieze samenstelling van de Big Mac-saus blijft onderwerp van discussie.

Brett Gaasbeek, Brand Manager bij McDonald’s Nederland: “Dit is ons meest mysterieuze recept. Onze gasten vragen er al jaren om. Sommige Nederlanders reden zelfs naar België toen de saus daar tijdelijk verkrijgbaar was. We zijn dan ook super enthousiast dat we de fles nu ook in Nederland kunnen aanbieden. Maar we geven wel een waarschuwing mee: wees er snel bij, want op is op.”

De actie volgt op eerdere succesvolle productintroducties. Zo werd in 2024 een flesvariant van de fritessaus uitgebracht en eerder dit jaar leidde de terugkeer van de Chicken Sensation tot grote drukte in de restaurants.

Alleen verkrijgbaar via app en restaurant

De fles kost 2,95 euro en is alleen verkrijgbaar via de McDonald’s app. Na het claimen van de aanbieding kunnen klanten de saus ophalen bij een restaurant. De fles is niet verkrijgbaar in supermarkten en alleen beschikbaar zolang de voorraad strekt.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

GROHE viert 50 jaar in Nederland met jubileumcampagne

01-09-2025 | 16:21:00
De jubileumcampagne loopt van 1 september tot en met 31 oktober 2025 en is zichtbaar op televisie, social media en online kanalen.

[Vacatures] ACE zoekt een IT Manager

25-08-2025 | 08:15:00
ACE is per direct op zoek naar IT Manager - Fulltime · Amsterdam

ESN lanceert sportvoedingslijn bij Albert Heijn

19-08-2025 | 11:00:17
Daarmee maakt ESN de stap van online-only naar fysieke retail.

Vodafone zet Parascroll met zonnepanelen op het strand

18-08-2025 | 10:21:00
De Parascroll maakt deel uit van de bredere Oh Yeah-campagne van Vodafone, waarin verbonden blijven centraal staat

ACE haalt Nina Mispelblom Beyer en Hannah Sterke binnen

14-08-2025 | 09:59:00
Na pitchsuccessen voor onder andere Schiphol, HAK, CZ, Samsung en Thuisbezorgd.nl wil ACE zijn positie als lead agency voor moderne merken versterken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.