Axioma frist branding op voor Zorgapotheek

Na een reeks sessies met zowel het managementteam als de medewerkers, heeft Axioma de branding van Zorgapotheek vernieuwd. Een proces dat heeft geleid tot een herpositionering van het merk, waarbij de essentie van Zorgapotheek op een andere manier is neergezet.

Zorgapotheek werkt anders dan traditionele apotheken. Elke zorginstelling wordt ondersteund door een vast team van deskundigen. Dit team biedt niet alleen farmacologische zorg, maar adviseert instellingen ook over de nieuwste ontwikkelingen in de farmacie. Daarnaast helpt Zorgapotheek bij de implementatie van innovaties, waarbij proactief advies wordt gegeven om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.

Rebranding

Met de onthulling van het logo, is de rebranding een feit. De medewerkers van Zorgapotheek spelen een belangrijke rol in de visual identity. Zij zijn het gezicht naar buiten. De rebranding bestaat verder uit een brandbook en de pay-off Altijd een oplossing, altijd dichtbij.

Eline Seemann, contentmanager bij Axioma: “De passie, persoonlijke betrokkenheid en kennis van de medewerkers wilden we dus ook graag terug laten komen in de herpositionering. Hiermee geven we de medewerkers van Zorgapotheek de waardering die zij verdienen.”

Volgende fase

Nu het brandbook klaar is, met daarin onder andere de missie, visie, kernwaarden, nieuwe logo, kleurgebruik, typografie en slogan, gaat Axioma aan de slag met het toepassen van de huisstijl in diverse uitingen en middelen. De eerste stappen zijn al gezet: de website is live.

www.axioma.nl

www.zorgapotheek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Frederique Rote: Concept komt op de eerste plaats bij VENGEAN

17-11-2025 | 18:48:05
Ze vertelt hoe het copyvak in korte tijd ingrijpend veranderde en waarom copywriting nu om méér draait dan alleen goed schrijven.

Thomas Ritter sluit zich aan bij VENGEAN

28-10-2025 | 14:50:36
Met zijn komst versterkt het bureau zijn internationale positie en richt het zich nadrukkelijker op de DACH-markten: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Annis Anakotta Creative Director VENGEAN

01-09-2025 | 14:32:00
Hij brengt jarenlange ervaring mee uit verschillende creatieve bureaus en werkt daarmee aan de verdere ontwikkeling van het bureau.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.