Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio

Tijdens de Dag van de Audio, op 3 oktober, worden de Audify Awards uitgereikt. Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar. Inzenden is mogelijk tot en met 17 september via de website van Audify.

De prijzen zijn bedoeld voor audiocommercials en non-spot audioreclames die tussen 1 oktober 2024 en 30 september 2025 voor het eerst te horen waren. Op 23 september komt de vakjury bijeen om de nominaties vast te stellen.

Creatieve kwaliteit centraal

De jury bestaat uit ervaren communicatieprofessionals: Susanne van Nierop (Adformatie), Kees Kroot (Soundcircus), Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Thijs Bontje (N=5), Dirje van Laar (De Vakantiediscounter) en Suus Veenhof (Tonny Media).

De beoordeling van audiocommercials richt zich op creativiteit, originaliteit en effectiviteit. Factoren als opvallendheid binnen het reclameblok, vakmanschap in audio, een duidelijke boodschap en de impact op de luisteraar spelen een belangrijke rol. Bij non-spot audioreclame kijkt de jury ook naar relevantie, storytelling en engagement, en of de boodschap past bij het programma en de doelgroep.

Audio-ambassadeur van het jaar

Naast de prijzen voor audioreclame wordt ook de titel audio-ambassadeur van het jaar uitgereikt. Deze award gaat naar een persoon, organisatie of innovatie die een bijzondere bijdrage levert aan de ontwikkeling van audio.

De aparte jury voor deze prijs bestaat uit Daphne Mylonas (Ster), Job Peijnenburg (Mediahuis), Karel Scheerder (DPG Media Radio) en Wolter Klinkert (Talpa Media). Zij beoordelen inzendingen op lange termijnvisie, vernieuwingsdrang en het vermogen om audio structureel op de kaart te zetten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NMO Luistercijfers september: Qmusic stijgt weer; 60-jarige NPO 3FM blijft zorgenkind

08-10-2025 | 22:04:00
Marketing Report heeft de september 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.