
Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio
Tijdens de Dag van de Audio, op 3 oktober, worden de Audify Awards uitgereikt. Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar. Inzenden is mogelijk tot en met 17 september via de website van Audify.
De prijzen zijn bedoeld voor audiocommercials en non-spot audioreclames die tussen 1 oktober 2024 en 30 september 2025 voor het eerst te horen waren. Op 23 september komt de vakjury bijeen om de nominaties vast te stellen.
Creatieve kwaliteit centraal
De jury bestaat uit ervaren communicatieprofessionals: Susanne van Nierop (Adformatie), Kees Kroot (Soundcircus), Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Thijs Bontje (N=5), Dirje van Laar (De Vakantiediscounter) en Suus Veenhof (Tonny Media).
De beoordeling van audiocommercials richt zich op creativiteit, originaliteit en effectiviteit. Factoren als opvallendheid binnen het reclameblok, vakmanschap in audio, een duidelijke boodschap en de impact op de luisteraar spelen een belangrijke rol. Bij non-spot audioreclame kijkt de jury ook naar relevantie, storytelling en engagement, en of de boodschap past bij het programma en de doelgroep.
Audio-ambassadeur van het jaar
Naast de prijzen voor audioreclame wordt ook de titel audio-ambassadeur van het jaar uitgereikt. Deze award gaat naar een persoon, organisatie of innovatie die een bijzondere bijdrage levert aan de ontwikkeling van audio.
De aparte jury voor deze prijs bestaat uit Daphne Mylonas (Ster), Job Peijnenburg (Mediahuis), Karel Scheerder (DPG Media Radio) en Wolter Klinkert (Talpa Media). Zij beoordelen inzendingen op lange termijnvisie, vernieuwingsdrang en het vermogen om audio structureel op de kaart te zetten.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67
Audify rapporteert 118,0 miljoen euro audioreclame in H1, 2025
NMO Luistercijfers juli 2025: Qmusic blijft marktleider; op 13+ met NPO Radio 2
NMO Luistercijfers juni 2025: Qmusic marktleider
NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert